Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Muž po dekádě stání vytáhl z garáže své staré Porsche, dřív k němu zpátky nemohl
28.10.2019 | Mirek Mazal
Tato situace nejlépe připomíná planost přísloví o tom, že člověk míní a život mění. Auto mělo původně zůstat stát jen 2 roky, nakonec z toho bylo let 10 a o to velkolepější návrat do provozu.
Po třicetiletém bezproblémovém provozu putovalo klasické Porsche 911 T do rohu garáže nedaleko London Bridge a deset let chytalo okolní prach. Ryze řidičské kupé klasické koncepce ztrácelo smysl bytí, místo rozdávání radosti přibývaly na karoserii prach a špína. Přirozenou konzervaci přerušil majitel, který ani po letech strávených v zahraničí na své aut nezanevřel postaral o vysvobození německé ikony sportovních vozů.
Jmenuje se Graham, je to letitý obdivovatel jezdecky zaměřeného Porsche a svého času kupec ojeté 911T. Fialovým veteránem si splnil sen, záhy ale musel odcestovat za prací do Dubaje. Arabská štace měla trvat dva roky, proto auto nechal zaparkované v garáži, nakonec se ale jeho štace protáhla na celou dekádu, zatímco odložené Porsche nehybně stálo pod občasným dohledem jeho známého.
Graham se po deseti letech vydělávání dirhamů vrátil domů, poděkoval příteli za občasné kontroly Porsche a oslovil specializovanou firmu kvůli prvnímu startu zatuhlé strojovny. Vzadu uložený agregát dostal nové náplně, baterii a bez větších starostí naskočil po otočení klíčku vlevo od volantu. Oživlá legenda dostala nové pneumatiky a prošla důkladnou kontrolou všech částí.
Za odměnu si Graham vymyslel výlet do Goodwoodu. Chtěl zažít nepoznané, a hlavně toužil potkat jiné majitele nejlépe moderních variant 911T. Plán vyšel bez potíží, proto vznikla i série pěkných fotografií původní verze z roku 1969 vedle Carrery T vyráběné od roku 2017. Podívejte se na obě auta níže, v obou případech jde o řidičské ideály svého druhu.















Porsche po deseti letech v garáži nepotřebovalo extra složitý servis, jakkoli pod vrstvou prachu vypadalo hodně zanedbaně
911T z roku 1969 vedle moderního sourozence vypadá pořád velmi atraktivně
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Věříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva