Muž používá kultovní sporťák jako auto pro každý den, původní motor drží už 644 tisíc km bez oprav

Spousta sportovních aut dokáže ohromit tím, jak jezdí, jen málokteré ale tím, jak dlouho jezdit vydrží. Ikonické japonské NSX ale platí za velmi odolný vůz a zkušenost jednoho z majitelů to potvrzuje, že legendy nepřehání.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Muž používá kultovní sporťák jako auto pro každý den, původní motor drží už 644 tisíc km bez oprav

21.10.2021 | Petr Prokopec

Muž používá kultovní sporťák jako auto pro každý den, původní motor drží už 644 tisíc km bez oprav

/

Foto: Honda

Spousta sportovních aut dokáže ohromit tím, jak jezdí, jen málokteré ale tím, jak dlouho jezdit vydrží. Ikonické japonské NSX ale platí za velmi odolný vůz a zkušenost jednoho z majitelů to potvrzuje, že legendy nepřehání.

Honda NSX je jednou z největších japonských automobilových legend. Nikoli její stávající plug-in hybridní provedení, které zaujalo snad jen tím, že neoslovilo téměř žádné zákazníky, nýbrž původní varianta z 90. let. Na jejím vývoji se podílel i Ayrton Senna, který zanechal otisk hlavně na podvozku. V rámci ovladatelnosti tak Honda mohla být vzorem i Porsche či Ferrari, jejichž produkty přitom byly o poznání dražší. A co je v tuto chvíli podstatné, šlo o vozy daleko méně spolehlivé.

Že to nejsou jen mýty, dokazuje jeden z majitelů jménem Sean, který si na Instagramu říká lonewolfdrifter. O svém NSX se dosud nezmiňoval, to však dle něj má své opodstatnění. Jak totiž uvedl v posledním příspěvku, namísto sepisování zpráv o autě byl příliš zaměstnán jeho řízením. Momentálně však udělal výjimku a s celým světem se podělil o radostnou novinku, jeho NSX totiž dosáhla úctyhodného nájezdu 400 tisíc mil (643 600 km).

Sean přitom vůz koupil před sedmnácti lety, kdy měl najeto jen 70 tisíc mil (112 630 km). Od té doby jej začal užívat dennodenně, každoročně tak v průměru zvládnul okolo 32 tisíc kilometrů. Několikrát se přitom vydal napříč Spojenými státy, nejdelší cesta pak zabrala přibližně 1 300 km. Jak ovšem sám dodává, rozhodně nešlo o utrpení. Tím pak evidentně nebyla ani údržba, neboť třílitrová pohonná jednotka je původní a nebyla ani rozebrána, ani vyndána z vozu.

V případě převodovky nicméně došlo po najetí 123 tisíc mil (197 907 km) na generálku, přičemž Sean se při té příležitosti rozhodl pro integraci „vnitřností“ a koncového převodu z verze NSX-R. Díky tomu vůz působí daleko živěji. A když po 380 tisících mil (611 420 km) bylo třeba vyměnit tlumiče a další komponenty zavěšení, měl Sean pocit, že náhle řídí zcela nový vůz. Sportovnějšími či modernějšími díly se pak nenechal zlákat, neboť by narušil každodenní použitelnost.

Ze stejného důvodu Sean nechtěl zacházet příliš daleko také v úpravách vozu. Ten se tak dočkal pouze pohlednějších litých kol a sportovního výfuku. Vše ostatní ale zůstává v původním stavu, což je opravdu neskutečné. Potvrzuje se tak, že auta dříve byla stavěna s ohledem na co největší výdrž, což o soudobé produkci automaticky neplatí. I přes vyšší produkci emisí z výfuku je tak možné Hondu NSX vnímat jako ekologičtější vůz než moderní elektromobily - ani po 31 letech nemá zdaleka namířeno do šrotu.


Muž používá kultovní sporťák jako auto pro každý den, původní motor drží už 644 tisíc km bez oprav - 1 - Honda NSX 1990 ilustracni foto 01Muž používá kultovní sporťák jako auto pro každý den, původní motor drží už 644 tisíc km bez oprav - 2 - Honda NSX 1990 ilustracni foto 02Muž používá kultovní sporťák jako auto pro každý den, původní motor drží už 644 tisíc km bez oprav - 3 - Honda NSX 1990 ilustracni foto 03
Honda NSX první generace je evidentně věčný vůz, takřka 650 tisíc kilometrů zvládne i s jedním motorem. Ilustrační foto: Honda

Zdroj: The Drive

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.