Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodnes nejeté nejrychlejší auto bez turba zlomilo rekordy, šlo na něm vydělat stovky milionů
15.8.2021 | Petr Prokopec
Pokud chcete dokonalý důkaz o tom, že auto nemusí jen rychleji či pomaleji ztrácet na ceně, tady je. Tento stroj bylo možné ještě na začátku nového milénia koupit za ceny okolo 1 milionu dolarů, teď se prodal za víc jak 20.
Legendárního McLarenu F1 bylo celkově vyrobeno jen 106 kusů, z toho pouhých čtyřiašedesát připadá na silniční variantu. Jde tedy o velmi vzácné zboží, přesto docela pravidelně mění své majitele. Ačkoli šlo vždy o velmi drahé auto, nyní se jedná o automobilový poklad, který mění majitele za ještě mnohonásobně vyšší sumy. A nyní před námi možná stojí vůz, který se postaral o další zápis do historických tabulek.
Jde o McLaren F1 s šasí číslo 29, tedy 25. kus předaný zákazníkovi, který má nejmenší myslitelný počet najetých kilometrů. Na jeho tachometru svítí pouhých 387 km najetých při manipulaci s vozem při pravidelných servisech, víc nic. Jeho původní japonský ani později druhý americký majitel jej tak nikdy pořádně nepoužili, všechny kilometry byly najety jen při manipulaci s ním. Označte to za cokoli od hrdinství po nesmysl, na každý pád je to nevídané a kupci bohužel ceněné.
Nejde navíc jen o samotné auto. Majitel k němu přibalil rovněž nikdy nepoužitá zavazadla vyrobená na míru pro tento vůz, dále je spojen s pojízdným kabinetem na nářadí, jenž zdobí stejné sériové číslo jako samotné kupé. VIN McLarenu F1 se pak objevuje také na ultra vzácných hodinkách TAG Heuer, které jsou s vozem spojeny, kromě nich můžete ještě dále počítat s náhradními klíčky či veškerou dokumentací.
Jinými slovy kupec vozu se objevil ve stejné pozici, jako kdyby tento exemplář pořizoval v polovině 90. let přímo z továrny. Jen samozřejmě s tím rozdílem, že v mezičase uběhlo 26 let, které vozu nikterak neuškodily - McLaren disponuje dostatečným vybavením na to, aby tato auta udržoval v stavu nových do dnešních dnů a exemplář s číslem 29 měl veškerou péči.
Dalo se čekat, že tohle bude někdo vyvažovat zlatem. A stalo se. Aukční firma Gooding And Company, která ve své tiskové zprávě o prodeji auta informuje, konstatuje, že nový majitel za něj vysázel na stůl neskutečných 20 465 000 dolarů, tedy 440 milionů Kč, skoro půlmiliardu korun. To je bláznivé a v případě silničních McLarenů F1 v jejich původní specifikaci je to nový aukční rekord.
Dobře, tak si boháči mezi sebou poslali pár set milionů, řeknete si možná. I tak se na věc dál hledět, bylo by ale nesprávné ignorovat, že McLaren F1 dlouho nebyl zase tak drahé zboží. Ještě v prvních letech nového milénia měnil majitele za sumy okolo 1 milionu dolarů, dnešním kursem 21,5 milionu Kč. Ceny začaly letět nahoru až kolem roku 2005, kdy se aukčním rekordem stala suma 2,5 milionu liber, asi 75 milionů Kč. V roce 2014 už to bylo 10,5 milionu dolarů a dnes jsme tam, kde jsme.
V tuto chvíli se tedy McLareny F1 prodávají až za více jak 20násobné ceny oproti stavu z počátku století a jeho držením po nějakých 17, 18 let šlo vydělat skoro 420 milionů. Srovnejte si to s tím, co jste si za stejnou dobu skoro každodenní prací vydělali vy...

















Dodnes nejetý McLaren F1 je vzácnost a jeho cena tomu odpovídá. Vůz změnil majitele za 440 milionů korun, je to nový aukční rekord. Foto: Gooding And Company
Zdroj: Gooding And Company
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
