Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Někdo si upravil auto jen pomocí montážní pěny. I přes otřesný výsledek je to kumšt
20.9.2018 | Mirek Mazal
Když spatříte hotové auto, pomyslíte si cosi o cirkusovém tuningu. Stojí za ním ale obdivuhodná práce s bruskou a nekonečnými kvanty montážní pěny.
Konstrukce sériově vyráběných automobilů je hra na kompromisy. Nová auta jsou postavena tak, aby uspokojila co největší množství zákazníků, pomineme-li tedy výjimky cílené na velmi bohatou klientelu. Obecným pravidlem je hledání zlaté střední cesty - někomu vyhovuje tvrdý podvozek, jinému plavné houpání, proto je výsledek někde uprostřed, který ani jednu stranu neurazí, žádnou ale ani nenadchne.
Právě proto se najde dost jedinců, kterým tovární nastavení auta nevyhovuje a začnou si vůz přizpůsobovat k obrazu svému. Často se ladí technika, ještě častěji vzhled. Občas to ale dojde neskutečně daleko, jako v tomto případě.
Možná sklony k exhibicionismu ovlivnily tvorbu neznámého muže z Litvy, který starší Mercedes CLK změnil na vozítko, které by se neztratilo v manéži vedle medvěda na motorce. Když uzříte jen výsledek, nejspíše si odplivnete, nebo se v lepším případě od plic zasmějete. Pohled na proces, který mu předcházel, ale zaslouží uznání - tohle by s takovými prostředky nesvedl jen tak někdo.
Hlavním pracovním nářadím tu totiž byla úhlová bruska s montážní pěnou, víc nic. Projekt přeměny odstartoval odřezáním všeho přebytečného a instalací 30palcových chromových disků. Nečekaný začátek pokračoval v podobném duchu, když Litevec sáhl právě po montážní pěně. Nastříkal vždy tučnou vrstvu pěny na původní karoserii a po zaschnutí z ní sochal tvary podle svého vkusu. Že jde o Mercedes byste po dokončení nepoznali, bez povšimnutí nezůstala ani přední maska, která dostala podobu trojúhelníkové chromové mříže. Zadní partie s kulatými světlomety a náznakem kachního ocasu po vzoru Porsche nebudí o nic menší rozpaky.
Na fotkách z garáže je vidět, že svérázný umělec občas partie přeměřuje pro zvýšení symetrie. A kupodivu se mu podařilo venkovní část vybrousit stejně na všech stranách. Je čas nahlédnout dovnitř auta, ani tam tuny pěny nechybí. Všechny výsledné tvary vznikly jen tak, pouze povrchová úprava a některé doplňky vyžadovaly trochu jiný materiál. Je tedy otázkou, co z takového potěmkinovského povozu zbude po přejetí pár nerovnosti a prvním bočním poryvu větru, o to ale zřejmě autorovi nešlo.
Jak už jsme zmínili, výsledek není dvakrát atraktivní, ale o konečné dílo v červeném laku tu zase tolik nejde - podobných úprav už jsme pár viděli. Aby se ale do tak zásadního překopání vozu někdo pustil jen se zmíněnými prostředky, to jsme ještě nezažili. Tady se na kompromisy nehrálo a Litevec šel přímo za svým cílem. Jestli stvořil něco lepšího než tovární CLK, to už posuďte sami, ale i to je tady nakonec druhotné...






























Výrobní proces auta, které nemá konkurenci. V konečném důsledku obdivuhodné dílo s koly z autobusu a barvou Ferrari
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 20:48 - Zajda
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus