Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Německý miliardář si za 12 milionů koupil ojeté auto, aniž by ho viděl, dopadl podle toho
8.1.2020 | Mirek Mazal
Koupit si ojetý vůz, aniž byste ho osobně viděli, obecně není dobrý nápad, u něčeho levného to ale ještě lze pochopit. U vozu za 12 milionů to může udělat asi jen někdo, kdo má miliardy.
Auto za 12 milionů Kč je pro obyčejného člověka nesplnitelný sen, pro dolarového miliardáře to patrně bude obchod na úrovni odpoledního nákupu benzinu. Takovým dojmem alespoň působí transakce, za níž si palcové titulky novin vysloužil Andreas Pohl.
Němec vlastnící a řídící poradenskou firmu Deutsche Vermoegensberatung (DVAG), která se zabývá hlavně pojišťovnictvím a svého času podporovala i Michaela Schumachera, je nepochybně zkušený obchodník. Přesto si právě on nedal pozor a doplatil na vlastní lehkovážnost při koupi vzácného historického Porsche.
Pohl je milovníkem veteránů i příležitostným účastníkem závodů s nimi a díky čistému jmění odhadovanému na 1,2 miliardy dolarů (27,1 mld. Kč) si ve svých 55 letech může dovolit prakticky cokoliv. V říjnu si tak ve Velké Británii pořídil vzhledově parádní Porsche 911 Carrera RS 2.7 za necelých 400 tisíc liber (11,9 milionu Kč), aniž by se na přírůstek zajel osobně podívat. Nabídku neprověřili ani odborníci, byla to koupě opravdu naslepo - nový majitel se spolehl jen na informace od britského prodejce Coys of Kensington.
Šéf DVAG byl zjevné oslněn pamlskem z předměstí Stuttgartu. Bez prověrky poslal peníze za zbožňované Porsche 911 s tzv. kachním ocasem. Homologační speciál značky byl z výroby poháněn mechanicky zvučným šestiválcem o objemu 2,7 litru s výkonem 210 koní (154 kW) a 255 Nm. Zhruba tunové auto zvládlo stovku za 6,3 sekundy, což dnes neohromí, kombinace jeho lehkosti, ovladatelnost, pětistupňového manuálu a pohonu zadních kol se ale dnes na trhu hledá jen těžko.
Ceněný veterán z londýnského dealerství měl být originálem, podle žaloby byl ale Pohl podveden. Místo původního typu F prý vzniklo auto na základě pozdějšího provedení G s použitím hliníkové klikové skříně místo hořčíkové. Navíc bylo auto údajně osazeno neautentickými částmi od šroubových spojů bezpečnostních pásů po náhradní dveře.
Nežádoucí úpravy měly způsobit nepoužitelnost vozu pro běžné ježdění a pochopitelně i dramatický pokles jeho hodnoty. Kromě finanční a citové újmy kvůli neoriginálnímu exempláři si Pohl stěžuje, že drahý kup by neprošel ani německou STK už jen kvůli „úniku kapalin z řízení“ a „korozi brzd a náprav“, jak se píše v soudních dokumentech.
Britové plánují obranu proti vzneseným obviněním. Vzhledem k prestiži jednoho z nejznámějších prodejců historických automobilů si firma Coys of Kensington nemůže dovolit špatnou reklamu. Vydané prohlášení vyvrací většinu tvrzení uvedených v žalobě, jak ale mohlo dojít k popsanému nedorozumění, neosvětluje.
Sám finančník si na každý pád myslel, že kupuje něco jiného než nakonec ve skutečnosti koupil a nejlépe tak připomíná, že pořízení ojetého auta bez osobní zkušenosti či alespoň prohlídky věrohodné osoby nebo firmy je velmi špatný nápad. Pohl zatím přišel o miliony a vzhledem k jeho majetku jej to zase tak trápit nemusí. Pokud byste si ovšem takto neúspěšně pořídili klidně o mnoho levnější auto za většinu svých peněz, mohlo by to mít mnohem horší následky.
Pojišťovnický magnát a milovník veteránů Andreas Pohl vlastní a vede Deutsche Vermoegensberatung, svého času hlavního sponzora Michaela Schumachera
Dolarový miliardář si chtěl koupit Porsche 911 Carrera RS 2.7 od společnosti Coys of Kensington, nedostal ale originál, který očekával. Do značné míry proto, že auto před koupí osobně neviděl a nepověřil ani nikoho z expertů na podobné ojetiny
Zdroj: The Telegraph
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Onboard videa 04.25. 18:32 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB