Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Porsche 911 1963 a 911 2013: první a poslední generace legendy bok po boku
7.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka v rámci oslav představila nové fotky, na kterých pózuje poslední 911 naladěná na 400 koní i originál se 130 koňmi pod kapotou.
O významu letošního roku pro automobilové odvětví není sporu. Sté výročí slaví Aston Martin, padesátiletým jubileem se pro změnu může pochlubit italská automobilka s býkem ve znaku. Ferruccio Lamborghini však základní kámen své značky položil až měsíc poté, co se na autosalonu ve Frankfurtu v září 1963 představil zřejmě nejznámější sportovní vůz všech dob, Porsche 911, zprvu pod označením 901.
Od té doby automobilka ze Zuffenhausenu prodala přes 820 000 exemplářů v několika generacích. Jejich historii jsme kdysi věnovali samostatný článek, stejně jako jednotlivé rozdíly sleduje názorné video. Nová sada fotografií pak změnu rozměrů, tvarů i dalších viditelných vlastností první a poslední generací 911 jen potvrzuje. Přesto jsme se na ní spočinuli se zalíbením v oku.
Vedle prozatím poslední devětsetjedenáctky v provedení 991 se totiž ukazuje originál z 60. let, který namísto vodou chlazeného 3,8litrového motoru naladěného na 400 koní poháněl vzduchem chlazený dvoulitr. Ze svého objemu přitom dával jen 130 koní, v kombinaci s nízkou hmotností ale byl skvělý jízdní projev i tak jistotou jistotou, jakkoli po stránce dynamiky by se první 911 s tou dnešní měřit nemohla.
Klasice to ovšem na kráse neubírá, a tak se sami podívejte, jak to oběma vozům sluší bok po boku. Sluší se přitom dodat, že tato sada fotek jistě není posledním příspěvkem na téma padesátiletého výročí. Již od března se v muzeu Porsche rozjede řada výstav, na kterých se ukážou klenoty běžně ustájené ve skladu. Vyjde také nová publikace mapující dosavadní historii a zřejmě i na leccos, co si dnes ani nedovedeme představit. O 911 tak letos určitě neslyšíte naposledy.



























Na nejnovější sadě fotografií Porsche svedlo dohromady model 911 991 4S i původní originál z 60. let minulého století
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před hodinouBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 9 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 11 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva