Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Porsche vyrobilo už miliontou 911. Je neuvěřitelné, kolik z nich pořád jezdí
11.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není až tak mimořádné, pokud někdo vyrobí 1 milion kusů nějakého auta. Jde-li o sporťák, je to zajímavější, zde je ale nejpůsobivější ještě něco jiného.
Padesát čtyři let. Tak dlouho je ve výrobě Porsche 911, které se za tu dobu dočkalo už řady generací, výjimečných verzí i dalších specialit. Je to legenda, ikona svého druhu a ne jen proto, že se drží ve výrobě tak dlouho. Po celou dobu své existence platí za vzor opravdu schopného sporťáku pro každý den, na který konkurence musí hledět s úctou i touhou se mu přiblížit. A platí za něj navzdory tomu, že disponuje tou snad nejnemožnější koncepcí, které se krom Porsche (až na pár drobných výjimek) v zoufalosti držela do konce 80. let minulého století jen komunisty ovládaná Škoda.
Je to fascinující a dále pokračující příběh, který se nyní dočkal jedné výjimečné gradace - 1 milionu vyrobených exemplářů všech generací. To je za normálních okolností celkem okrajová zpráva, která si vyslouží nanejvýš stručnou zmínku na desáté stránce novin, u Porsche 911 je to ale přece jen něco jiného. Vždy to bylo velmi drahé auto a neexistuje žádné jiné v této cenové hladině, které by takového milníku dosáhlo.
Není to nejprodávanější sporťák, za ten platí Chevrolet Corvette s více jak 1,5 milionem vyrobených exemplářů, jenže Vette bude ve většině verzí stát ve srovnání s 911 asi tak třetinu. A právě s cenou souvisí ona největší výjimečnost, která toto jubileum provází - Porsche totiž spolu s jeho oznámením zveřejnilo, o jakém procentu vyrobených aut má stále povědomí, jak velké množství jich stále jezdí.
Jde o více jak 700 tisíc vozů, hodnotu přesahující neuvěřitelných 70 procent celkové produkce. To je po 54 letech na světě zcela jedinečné číslo, které nemůže napodobit žádný jiný vůz. Automobily nejsou diamanty, nejsou věčné - některé majitelé nabourají, jiné jsou ukradeny a zmizí neznámo kam, další sežere koroze a ostatní se prostě stanou na údržbu tak drahými, že je majitelé raději sešrotují, než aby je dále udržovali při životě.
Porsche 911 je ale ceněné v každém ze svých provedení, a tak o ně majitelé pečují tak moc, že jich úplný konec poznala jen necelá třetina z nich. Jak moc mimořádné číslo to je, se můžete přesvědčit s pomocí našeho někdejšího článku o oblíbených autech, která rychle zmizela ze silnic. Sledovali jsme tehdy pečlivě shromažďovaná britská data, která například v případě Fordu Escort hovořila o skoro 2 milionech registrovaných aut v roce 1997 a 40 tisících o dvacet let později. To znamená 2 procenta přežívajících kusů, 98 procent v propadlišti dějin. A najdou se i horší případy - to je životní obyčejných aut, prostě zmizí.
Porsche 911 má k obyčejnému autu daleko, a tak přežívá i po více jak 50 letech na světě v 70 procentech vyrobených exemplářů. To je opravdu jiný svět. A jsme za to rádi, taková auta by měla zůstávat na světě - a pokud možno i na silnicích - nejlépe napořád. Už vidět je je radost, natož si s nimi sjet...

































Tento zelený exemplář 911 je oním miliontým vyrobeným. Porsche ho neprodá, nechá si jej v muzeu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
3018koňový elektromobil se chlubí „rekordem” z okruhu, který je horší než čas 510koňového spalovacího auta s ručním řazením
před 2 hodinamiVW potichu zastavil výrobu svého elektrického propadáku, aspoň nepřímo přiznal, jak moc šlápnul vedle
před 4 hodinamiBizarní novinku Audi vytáhli na veřejné silnice. Pořád vypadá jako 20 let starý koncept, navíc s „rakouským knírkem”
včeraNěmci postavili ojetý VW Passat proti dalšímu miláčkovi mezi domácími služebáky. A vysvětlili, proč „pašík” táhne jako nic jiného
včeraŠéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva