Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Před 18 léty vznikl snad nejelegantnější malý kombík. Do výroby ho nepustili
7.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Peugeot v roce 1999 vytáhl druhý facelift tehdy velmi populární 306. A přidal k němu i koncept kombíku, který měl elegance na rozdávání.
Peugeot 306 byl svého času velmi oblíbeným autem i u nás, a tak ho asi nemusíme příliš představovat - kompaktní hatchback, konkurence pro Volkswagen Golf a ve verzi GTi-6 i docela ceněný hot hatch. Jediné, co se o něm říci zrovna nedá, je, že by to bylo kdovíjak nádherné auto. Není ošklivý, ale skutečně krásný nebyl v roce 1993, kdy byl představen, a není ani dnes, po čtyřiadvaceti letech. Až na jeden, poněkud speciální kousek.
Tím je koncept 306 Break de Chasse, čtyřmístný shooting brake, představené v roce 1999 spolu s druhým faceliftem produkční 306. V podstatě to je třídveřový kombík, jako každé shooting brake, takže zadní boční okna jsou delší než ta přední a záď je provedena v rámci možností co nejelegantněji.
306 Break de Chasse měla příď v podstatě sériovou, oproti druhému faceliftu civilní 306 nevidíme žádné markantní změny. Odhadujeme, že dveře jsou velmi podobné těm na třídveřové produkční verzi. Od B-sloupků dozadu ale dostali designéři v podstatě volnou ruku. Výsledek si můžeme prohlédnout na fotkách - záď je nebývale elegantní, nejen na to, že jí za základ posloužil obyčejný hatchback nižší střední třídy. A světla velmi podobná těm na Peugeotu 607 jí velmi sluší.
V interiéru napsali designéři příběh velmi podobný. Palubní deska se od té v sériové 306 liší jen použitými materiály a barvami, tvary jsou stejné. I přední sedadla pocházejí ze série, jen dostala čalounění světle hnědou kůží a modrým semišem. Zadní sedadla jsou ale oproti sérii výrazně odlišná, a to také tím, že jsou tu jen dvě s mohutným středovým tunelem.
Samozřejmě se sklápějí a zvětší tak zavazadelník, který je rovněž čalouněný modrým semišem a nemá žádnou roletku. Co ale má, je dřevěná mřížka místo krytu rezervního kola ve svém dně. Nakolik by něco takového bylo v produkčním autě praktické, zůstává otázkou. Stejně jako, jestli popruhy na zadních stranách všech čtyř opěradel skutečně mohly být k něčemu dobré, nebo byly jen na parádu.
Co se týče pohonu, Peugeot pro 306 Break de Chasse zvolil tehdy zbrusu nový dvoulitr HDi, který sice byl přeplňovaný, ale nabídl jen 90 koní a 205 Nm. To bylo málo i na rok 1999 a nelze se divit času zrychlení na stovku 12 vteřin. 167koňový benzínový dvoulitr z verze GTi-6 by této elegantní verzi jistě slušel o něco víc.
Peugeot 306 se vyráběl do roku 2002, kdy ho nahradil designově nepříliš povedený a také o poznání méně úspěšný model 307. Break de Chasse tak mohl být sympatickým posledním výstřelem o poznání adorovanější 306. Bohužel, na výrobu nedošlo a zůstalo jen u jednoho jediného vyrobeného kusu, který dnes stojí v muzeu upadajíc v zapomnění. Škoda, kdyby jich vzniklo alespoň pár tisíc, mohl to být dnes zajímavý a ceněný kousek elegance ve třídě aut, kde se na krásu zase tak nehledí...











Dobrých fotografií 306 Break de Chasse je zoufale málo, obrázek o tomhle zapomenutém konceptu ale dají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
před 2 hodinamiZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
před 4 hodinamiChystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před 5 hodinamiProdeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
před 7 hodinamiDalší detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva