Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat?
27.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Horacio Pagani chtěl použitím agregátů z Affalterbachu uctít někdejšího prezidenta argentinského zastoupení Mercedesu. Víte, kdo jím byl?
Historii automobilky Pagani jsme se podívali na zoubek na sklonku minulého roku. Při té příležitosti jsme ovšem nerozvedli jeden aspekt, který vlastně dodnes zůstával tak trochu utajen. Na mysli teď nemáme kupříkladu nejvýznamnější technologický vynález podle zakladatele automobilky, v tomto směru Horacio Pagani již před lety zmínil obyčejné psací pero. Řeč je místo toho o motorech AMG.
Nejde přitom ani tak o objem, atmosférické plnění či přeplňování, ale prostý fakt, proč vlastně italská automobilka argentinského konstruktéra skončila právě u pohonných jednotek německé značky. Důvod je prostý a nejspíše vás překvapí, je jím Juan Manuel Fangio. Paganiho krajan a blízký přítel by totiž s třícípou hvězdou úzce propojený.
Jeden z nejlepších pilotů F1 všech dob získal pět titulů mistra světa, přičemž druhého a třetího dosáhl právě za volantem Mercedesu (v roce 1954 mu ale zpočátku pomáhalo Maserati). Navíc byl od poloviny 50. let prodejcem této značky, od roku 1974 prezidentem argentinského zastoupení a od roku 1987 dokonce čestným prezidentem celé značky.
Pokud tato fakta dosadíme do jedné roviny s prvními prototypy Paganiho supersportu, který Fangio pomáhal vyvíjet, pak vlastně užití agregátů AMG vůbec nepřekvapí, tato spolupráce se prostě nabízela. Šéf automobilky přitom nově uvedl, že tímto krokem chtěl uctít svého přítele, po němž prvotina firmy dokonce měla být pojmenována. Po Fangiově smrti se z ní z dříve zamýšleného Pagani Fangio F1 ale stalo Pagani Zonda.
Pagani přitom dodává, že u motorů AMG chce zůstat navždy, právě z úcty ke svému příteli, který mu kdysi pomohl rozjet jeho pozoruhodný automobilový byznys. My pak jen zmíníme, že o výrobu se starají speciálně proškolení technici v Affalterbachu, kteří pracují pouze na verzích pro italskou značku. Tyto pohonné jednotky se přitom od těch určených pro vozy Mercedesu konstrukčně i výkonově liší, ručně podepsaný štítek je však zdobí rovněž.









Juan Manuel Fangio byl Paganiho blízký přítel a zároveň respektovaný člověk u Mercedesu. Spolupráce s AMG se tak nejprve nabízela, nyní ji chce Pagani zůstat věrný právě z úcty k tomu, jak a díky komu se k ní dostal









Fangiův závodní stroj z dílen Mercedesu
























Motor AMG jsme si mohli lépe prohlédnout třeba pod kapotou Pagani Zonda 760RSJX, kde ze 7,3 litrů objemu dával k dobru 760 koní
Zdroj: Auto Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 26 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
