Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Proč Pagani používá motory AMG? A proč s tím nikdy nechce přestat?
27.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Horacio Pagani chtěl použitím agregátů z Affalterbachu uctít někdejšího prezidenta argentinského zastoupení Mercedesu. Víte, kdo jím byl?
Historii automobilky Pagani jsme se podívali na zoubek na sklonku minulého roku. Při té příležitosti jsme ovšem nerozvedli jeden aspekt, který vlastně dodnes zůstával tak trochu utajen. Na mysli teď nemáme kupříkladu nejvýznamnější technologický vynález podle zakladatele automobilky, v tomto směru Horacio Pagani již před lety zmínil obyčejné psací pero. Řeč je místo toho o motorech AMG.
Nejde přitom ani tak o objem, atmosférické plnění či přeplňování, ale prostý fakt, proč vlastně italská automobilka argentinského konstruktéra skončila právě u pohonných jednotek německé značky. Důvod je prostý a nejspíše vás překvapí, je jím Juan Manuel Fangio. Paganiho krajan a blízký přítel by totiž s třícípou hvězdou úzce propojený.
Jeden z nejlepších pilotů F1 všech dob získal pět titulů mistra světa, přičemž druhého a třetího dosáhl právě za volantem Mercedesu (v roce 1954 mu ale zpočátku pomáhalo Maserati). Navíc byl od poloviny 50. let prodejcem této značky, od roku 1974 prezidentem argentinského zastoupení a od roku 1987 dokonce čestným prezidentem celé značky.
Pokud tato fakta dosadíme do jedné roviny s prvními prototypy Paganiho supersportu, který Fangio pomáhal vyvíjet, pak vlastně užití agregátů AMG vůbec nepřekvapí, tato spolupráce se prostě nabízela. Šéf automobilky přitom nově uvedl, že tímto krokem chtěl uctít svého přítele, po němž prvotina firmy dokonce měla být pojmenována. Po Fangiově smrti se z ní z dříve zamýšleného Pagani Fangio F1 ale stalo Pagani Zonda.
Pagani přitom dodává, že u motorů AMG chce zůstat navždy, právě z úcty ke svému příteli, který mu kdysi pomohl rozjet jeho pozoruhodný automobilový byznys. My pak jen zmíníme, že o výrobu se starají speciálně proškolení technici v Affalterbachu, kteří pracují pouze na verzích pro italskou značku. Tyto pohonné jednotky se přitom od těch určených pro vozy Mercedesu konstrukčně i výkonově liší, ručně podepsaný štítek je však zdobí rovněž.









Juan Manuel Fangio byl Paganiho blízký přítel a zároveň respektovaný člověk u Mercedesu. Spolupráce s AMG se tak nejprve nabízela, nyní ji chce Pagani zůstat věrný právě z úcty k tomu, jak a díky komu se k ní dostal
Fangiův závodní stroj z dílen Mercedesu
Motor AMG jsme si mohli lépe prohlédnout třeba pod kapotou Pagani Zonda 760RSJX, kde ze 7,3 litrů objemu dával k dobru 760 koní
Zdroj: Auto Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 48 minutamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 44 minutamiZnovuzrozená legenda italských sporťáků je balzám na duši staromilců, má V8, manuál a ani jeden digitální displej
před hodinouVW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
před 3 hodinamiRolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před 4 hodinamiMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva