Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Prodej vzácného Porsche připomíná, jak absurdně drahé jsou příplatky u těchto aut
22.7.2019 | Mirek Mazal
Do ceníků nejdražších superaut běžný smrtelník obvykle nahlédnout nemůže, tím výjimečnější příležitostí je po čase vidět, za co se svého času dalo připlatit u Porsche Carrera GT. Jiná barva třmenů brzd za 200 tisíc? Voilà!
Dnes ikonické Porsche Carrera GT bylo během let 2004 a 2006 vyrobeno v 1 270 exemplářích. Základem mu byla technika ze závodních vozů a použitá koncepce dodává jízdě podobu nepopsatelného zážitku. Motor 5,7 V10 umístěný uprostřed pochází z vozu kralujícího v roce 1998 v Le Mans, na atmosférický agregát navazuje manuální převodovka a pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem. Aby toho nebylo málo, automobilka udržela hmotnost vozu pod hranicí 1 400 kilogramů, což umožňuje vyniknout parádnímu výkonu 450 kW (612 koní) a 590 Nm.
Nabídka ojetých exemplářů postupně řídne, cena naopak stoupá a za 10 milionů korun dnes už nekoupíte ani jeden z těchto strojů. Mezi ty naopak nejdražší bude patřit vůz z fotek níže, který mezi ostatními Carrerami GT vyniká drahými příplatky a zájemcům bude nabídnut ke koupi v polovině v Monterey na dražbě společnosti RM Sotheby's.
Výjimečný vůz je to tak či onak, jeho nabídka nás ale zaujala hlavně tím, že současný majitel zveřejnil cenu dvou specifických příplatků, které cenu vozu vyšroubovaly skoro o tři čtvrtě milionu korun, přitom nemají absolutně žádný funkční rozměr. Jsou to odlišná zbarvení dvou částí vozu.
Tím nepřehlédnutelným je pomerančový lak Arancio Boreallis, který vyšel kupce na 23 500 dolarů, tedy asi 535 tisíc Kč. To je hodně peněz za pouhý lak, bizarní jsou ale především černé brzdové třmeny za 8 460 dolarů. Skoro 200 tisíc Kč za jinak to nejobyčejnější lakování třmenů teprve připomíná, jak moc stojí u nejvzácnějších superaut cokoli navíc - takový suma by u aut od Audi či BMW stačilo na slušnou řádku zajímavějších příplatků.
Celkem doplňky donutily bohatého zákazníka připlatit 31 960 dolarů, tedy asi 730 tisíc korun, na oplátku ale vznikla unikátní Carrera GT vhodná i do těch nejvytříbenějších sbírek. Zatím není určen odhad prodejní ceny, ale pohledem na udržovaný kožený interiér s karbonovými doplňky nebude nouze o vysoké nabídky. Vůz má od roku 2005 za sebou jen 426 ujetých kilometrů, proto očekávejme, že za vůz někdo zaplatí několik desítek milionů korun.


























Oranžové Porsche jde do dražby. Původní majitel si vybral barvu karoserie za 535 tisíc, třmeny změnily vzhled za 194 tisíc korun
Zdroj: RM Sothebys
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 7 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 8 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 10 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 11 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
