Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá
10.10.2019 | Mirek Mazal
Máme rádi malá auta s velkým výkonem, takže kombinace prťavého VW Lupo s 1 800 koňmi vypadá jako recept na úchvatný vůz. Bohužel i tady ovšem platí, že všeho moc škodí.
Jeden z historicky nejmenších Volkswagenů byl od prvopočátku zamýšlen jako levný, pomalý a nenápadný vůz, tedy snad krom verze GTi. Výroba Lupa byla ukončena v roce 2005 a dnešním důvodem ke koupi může být snad jen snaha o pořízení co nejlevnějšího městského přibližovadla. Hnutí mysli mimo konvenční uvažování může skončit pokusem o přestavbu motorizované kabelky na vládce čtvrtmílových tratí.
Rumunský majitel od píky přestavěného Volkswagenu chce převzít vládu nad závodní scénou a jako základ použil právě Lupo. Ovládnutí žebříčků časů na 400 metrů mu má zajistit Lupo Twin 2,0 TFSI, dvoumotorový skřet s pohonnou jednotkou za každým nárazníkem. Z originálního vozu nezbylo téměř nic kromě roztomilého výrazu daného vzezřením původních světlometů. Ostatní milé tvary městského vozítka vzaly za své, dvoudveřový hatchback se změnil na rozkročenou příšeru burácející daleko za tribuny lemující závodiště.
Pod modrou karoserií na míru zuří dvojice čtyřválcových turbobenzínů o celkovém objemu čtyři litry a výkonu až 1 825 koní (1 342 kW). Každý posílený motor spolupracuje s dvouspojkovým automatem DSG DQ250 a každá převodovka obhospodařuje jednu nápravu, proto se krátký dragster žene vpřed s náhonem na všechna čtyři obrovská kola. Chlazení nasávaného vzduchu je starost velkého mezichladiče na přídi, přebytečné teplo z útrob odvádějí vyřezané větrací otvory.
Podvozek byl vyroben individuálně, skladba komponentů ale přesto má problém přenášet obrovský výkon na sprinterskou dráhu. Pokud řidič auto udrží na dráze, je čas v cíli okolo devíti sekund, což je fantastický výsledek. Zkoušky akcelerace ale doprovázelo mnoho nekontrolovatelných vybočení, které nad použitelností tohoto monstra nechávají viset velký otazník.
Ukočírovat neposedné Lupo v rovině chce zjevně spoustu umu, pokud je to vůbec možné. Nacpat motory o výkonu přesahujícím potenciál Bugatti Chiron do VW Lupo tedy možná není tak dobrý nápad, jak se na první pohled může zdát...
Čas okolo devíti sekund je výborný, ale Lupo má problém zůstat byť jen v přímce ve vymezené dráze
Zdroje: VeeDubRacing@Youtube, M5Phenomenon@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch