Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá
10.10.2019 | Mirek Mazal
Máme rádi malá auta s velkým výkonem, takže kombinace prťavého VW Lupo s 1 800 koňmi vypadá jako recept na úchvatný vůz. Bohužel i tady ovšem platí, že všeho moc škodí.
Jeden z historicky nejmenších Volkswagenů byl od prvopočátku zamýšlen jako levný, pomalý a nenápadný vůz, tedy snad krom verze GTi. Výroba Lupa byla ukončena v roce 2005 a dnešním důvodem ke koupi může být snad jen snaha o pořízení co nejlevnějšího městského přibližovadla. Hnutí mysli mimo konvenční uvažování může skončit pokusem o přestavbu motorizované kabelky na vládce čtvrtmílových tratí.
Rumunský majitel od píky přestavěného Volkswagenu chce převzít vládu nad závodní scénou a jako základ použil právě Lupo. Ovládnutí žebříčků časů na 400 metrů mu má zajistit Lupo Twin 2,0 TFSI, dvoumotorový skřet s pohonnou jednotkou za každým nárazníkem. Z originálního vozu nezbylo téměř nic kromě roztomilého výrazu daného vzezřením původních světlometů. Ostatní milé tvary městského vozítka vzaly za své, dvoudveřový hatchback se změnil na rozkročenou příšeru burácející daleko za tribuny lemující závodiště.
Pod modrou karoserií na míru zuří dvojice čtyřválcových turbobenzínů o celkovém objemu čtyři litry a výkonu až 1 825 koní (1 342 kW). Každý posílený motor spolupracuje s dvouspojkovým automatem DSG DQ250 a každá převodovka obhospodařuje jednu nápravu, proto se krátký dragster žene vpřed s náhonem na všechna čtyři obrovská kola. Chlazení nasávaného vzduchu je starost velkého mezichladiče na přídi, přebytečné teplo z útrob odvádějí vyřezané větrací otvory.
Podvozek byl vyroben individuálně, skladba komponentů ale přesto má problém přenášet obrovský výkon na sprinterskou dráhu. Pokud řidič auto udrží na dráze, je čas v cíli okolo devíti sekund, což je fantastický výsledek. Zkoušky akcelerace ale doprovázelo mnoho nekontrolovatelných vybočení, které nad použitelností tohoto monstra nechávají viset velký otazník.
Ukočírovat neposedné Lupo v rovině chce zjevně spoustu umu, pokud je to vůbec možné. Nacpat motory o výkonu přesahujícím potenciál Bugatti Chiron do VW Lupo tedy možná není tak dobrý nápad, jak se na první pohled může zdát...












Čas okolo devíti sekund je výborný, ale Lupo má problém zůstat byť jen v přímce ve vymezené dráze
Zdroje: VeeDubRacing@Youtube, M5Phenomenon@Youtube
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1