Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Prťavý VW se dvěma motory s 1 800 koňmi možná není tak dobrý nápad, jak se zdá
10.10.2019 | Mirek Mazal
Máme rádi malá auta s velkým výkonem, takže kombinace prťavého VW Lupo s 1 800 koňmi vypadá jako recept na úchvatný vůz. Bohužel i tady ovšem platí, že všeho moc škodí.
Jeden z historicky nejmenších Volkswagenů byl od prvopočátku zamýšlen jako levný, pomalý a nenápadný vůz, tedy snad krom verze GTi. Výroba Lupa byla ukončena v roce 2005 a dnešním důvodem ke koupi může být snad jen snaha o pořízení co nejlevnějšího městského přibližovadla. Hnutí mysli mimo konvenční uvažování může skončit pokusem o přestavbu motorizované kabelky na vládce čtvrtmílových tratí.
Rumunský majitel od píky přestavěného Volkswagenu chce převzít vládu nad závodní scénou a jako základ použil právě Lupo. Ovládnutí žebříčků časů na 400 metrů mu má zajistit Lupo Twin 2,0 TFSI, dvoumotorový skřet s pohonnou jednotkou za každým nárazníkem. Z originálního vozu nezbylo téměř nic kromě roztomilého výrazu daného vzezřením původních světlometů. Ostatní milé tvary městského vozítka vzaly za své, dvoudveřový hatchback se změnil na rozkročenou příšeru burácející daleko za tribuny lemující závodiště.
Pod modrou karoserií na míru zuří dvojice čtyřválcových turbobenzínů o celkovém objemu čtyři litry a výkonu až 1 825 koní (1 342 kW). Každý posílený motor spolupracuje s dvouspojkovým automatem DSG DQ250 a každá převodovka obhospodařuje jednu nápravu, proto se krátký dragster žene vpřed s náhonem na všechna čtyři obrovská kola. Chlazení nasávaného vzduchu je starost velkého mezichladiče na přídi, přebytečné teplo z útrob odvádějí vyřezané větrací otvory.
Podvozek byl vyroben individuálně, skladba komponentů ale přesto má problém přenášet obrovský výkon na sprinterskou dráhu. Pokud řidič auto udrží na dráze, je čas v cíli okolo devíti sekund, což je fantastický výsledek. Zkoušky akcelerace ale doprovázelo mnoho nekontrolovatelných vybočení, které nad použitelností tohoto monstra nechávají viset velký otazník.
Ukočírovat neposedné Lupo v rovině chce zjevně spoustu umu, pokud je to vůbec možné. Nacpat motory o výkonu přesahujícím potenciál Bugatti Chiron do VW Lupo tedy možná není tak dobrý nápad, jak se na první pohled může zdát...
Čas okolo devíti sekund je výborný, ale Lupo má problém zůstat byť jen v přímce ve vymezené dráze
Zdroje: VeeDubRacing@Youtube, M5Phenomenon@Youtube
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 3 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 5 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 6 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 8 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage