Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Rus sní o ostré verzi nové Lady Vesta, nadělil ji pořádně rozšířenou karoserii
13.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud by ruský sedan prošel takovými úpravami, vůbec bychom se nezlobili. Zatím však nevíme o tom, že by se do podobného díla pustil byť některý z úpravců.
O tuningu ruských aut se příliš nezmiňujeme. Neznamená to samozřejmě, že by v „Lada-landu“ žádný úpravce neexistoval - vzpomenout můžeme třeba na společnost Top Car a její díla. Ta se ovšem již dle svého názvu věnuje především úpravám luxusních vozů, jejichž ceny šplhají do milionů a nemají původ v Ruské federaci. Na mainstream se pak sice nějaký ten tuner občas zaměří, nicméně publicitu si tím zajistí spíše ve svém nejbližším okolí, nikoliv v rámci Evropy či dokonce celého světa.
Je ovšem možné, ba dokonce pravděpodobné, že se tento stav zakrátko změní. Za vším vězí nová Lada Vesta, která se již prodává i mimo ruský trh a byť ji u nás momentálně není možné oficiálně koupit, na Slovensko nebo do Německa si pro ni zajet můžete. Logicky se tedy časem dočká i úprav, se kterými navíc nemusí být spojeni jen domácí úpravci, ale i ti zahraniční. Inspirovat se přitom mohou dílem, za kterým stojí Kasim Tlibekov, grafik z ruského Nalčiku.
Ten stvořil z levného sedanu patřičně ostrý vůz, který vizuálně dalece překonává tovární Vestu Sport. Autu dodal patřičně rozšířený bodykit, a tak z původních panelů karoserie zůstaly zachovány pouze dveře a střecha, vše ostatní je jiné. Pozornost poutají především vypoulené blatníky, pod které se nastěhovala litá kola s pořádným límcem. Na obou stranách přitom na rozšířené partie navazují modifikované nárazníky, uprostřed najdeme ještě výraznější boční prahy. Jiný je pak i výplet čelní masky.
Pokud si uvědomíme, že standardní Vesta je zhruba 1,8 metru široká, pak je jasné, že modifikovaný bodykit by mohl řadě lidí způsobit problémy s parkováním. To je však jen malá piha na kráse. Zatím však skutečně není jisté, zda si ji jednou budete moci dovolit - přímo od Lady to očekávat nelze a i pro komerční úpravce by mohlo jít o moc velké sousto. Některý z majitelů by se ale mohl do podobného díla pustit z vlastní iniciativy - úprava by to byla jistě dost nákladná, ale také podobně výjimečná...















Lada Vesta nevypadá s rozšířeným bodykitem vůbec špatně, někdy ji ale ještě musí vdechnout život jinak než na počítači
Ilustrace: Kasim Tlibekov
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Číňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
před 2 hodinamiNejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva