Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Ruská továrna na auta se během 5 let po svém krachu proměnila v město duchů
16.9.2019 | Mirek Mazal
Neuvěřitelně rychlý úpadek zasáhl zkrachovalý ruský závod na výrobu aut různých zahraničních i domácích značek. Zaměstnance a roboty vystřídali zloději a dokonali dílo zkázy.
Přiložené fotografie a videa dokumentují trpký konec zkrachovalé ruské automobilky TagAZ (Taganrogskiy Avtomobilnyi Zavod). Podnik byl v roce 1998 založen rostovskou finanční a průmyslovou skupinou Doninvest a po přelomu tisíciletí se továrně dařilo získávat rostoucí počet zakázek především na licencovanou výrobu vozů Hyundai Accent a Sonata, které byly po oživení ruské ekonomiky velmi žádané.
Rozjetá produkce klesla poprvé výrazně v roce 2008, kdy z linek sjelo 106 332 nových automobilů. Koncem téhož roku se však závod ocitl v obtížné finanční situaci kvůli globální hospodářské krizi doprovázené prudkým oslabením rublu. Vedení společnosti neočekávalo tak výrazný pokles odbytu a bez nezbytných úsporných opatření firmě brzy došel provozní kapitál.
Chatrné hospodaření vyústilo v mnoho soudních sporů s věřiteli, marný boj o přežití ale v roce 2014 skončil vyhlášením bankrotu. Posledních pět let správci majetku prodávají jednotlivá aktiva společnosti samotné výrobní prostory TagAZu si ale z větší části majitele dodnes nenašly. A podle toho vypadají.
Opuštěné haly marně odolávají nájezdům zlodějů, kteří hledají zbytky cenných strojů nebo výrobních linek opatřených roboty. Většina techniky byla demontována a odvezena neznámo kam. Zbytky dílen jsou zaprášené a vyrabované, není divu, že děravou střechou teče. Prostory vypadají jako město duchů po konci světa. Bývalí zaměstnanci jen těžko skrývají smutek, však ještě dobře pamatují plný provoz a montáže aut značek jako Hyundai, TagAZ, Chery, JAC nebo BYD.




Úspěšné časy automobilce TagAZ vydržely jen několik let
Už pět let po krachu je areál v totálním rozkladu
Zdroj: Авто Таганрог@VKontakte
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nejnovější články
Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
včeraToyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
včeraUnikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
včeraFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
včeraJeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva