Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Saab 9-3 s motorem 8,3 V10 z Dodge Viper je král šílených kombíků
28.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Pokud vás nudí i Audi RS6 Avant, tenhle švédsko-americký stroj vás zvedne ze židle. Má atmosférický motor a manuál, a vznikl v garáži.
Máte-li rádi opravdu rychlé kombíky, dá se volit něco na způsob Mercedesu-AMG E 63 T nebo Audi RS6 Avant. Zejména Audi je rychlými kombíky proslulé, i první auto s označením RS byl kombík. Pokud chcete něco méně běžného, dá se sehnat BMW M5 E61 Touring nebo Cadillac CTS-V Wagon. Všechno tohle se ale běžně vyrábělo, takže chcete-li něco skutečně unikátního, musíte si to postavit.
Dnes před sebou máme spojení dost nepravděpodobné, leč skutečné. Pelle Nilsson ze Švédska zkombinoval Saab 9-3 SportCombi s vnitřnostmi ničeho menšího než Dodge Viper SRT10. A rozhodli jsme se na něj vzpomenout při příležitosti konce života právě Viperu pro případ, že by vám nedávno zmiňované použití jeho techniky přišlo málo ujeté.,
Pokud vás napadá, že 9-3 má běžně vpředu napříč umístěné čtyřválce, máte zcela pravdu. Tohle auto totiž není tak úplně Saab 9-3 SC, i když tak vypadá. Má z něj karoserii a část interiéru, ale v podstatě všechno pod slupkou pochází z Viperu. S touhle myšlenkou začínal v roce 2010 s pracemi, když zkraje roku 2011 získal Viper bez karoserie a naopak karoserii Saabu 9-3 SC. Ta pochopitelně musela být dost upravena.
Motor pochopitelně sedí za přední nápravou a pro jeho instalaci musela být zcela nově vytvořená přepážka mezi motorovým prostorem a kabinou; tam, kde je v běžném autě topení a podobné věci, je tady stále ještě kus motoru. V interiéru byl nově vyroben středový tunel, který je v autě velikosti 9-3 opravdu masivní. A kliková skříň motoru musela být zespod upravena.
Ten tam je původní kus karoserie mezi zadními koly, byl nahrazen pomocným rámem pro zadní diferenciál. Nezůstala ani původní podlaha zavazadelníku a palivová nádrž, která musela ustoupit středovému tunelu. Přední kola jsou oproti Viperu posunuta vedle motoru, což si vyžádalo v podstatě stavbu nové nápravy. Ramena ale byla použita z Viperu, stejně jako řízení, elektronika, tlumiče a brzdy.
Samozřejmostí je rozšíření blatníků vpředu i vzadu, které není laminátové, ale také plechové. Pak byl vůz smontován tak, aby vypadal co nejvíc jako Saab 9-3 SC; interiér je z největší části z tohoto vozu, dokonce včetně budíků, ovšem sloupek řízení, volant a klíče patřily původně Viperu. Stavba trvala jen pár měsíců, což je na takhle velký projekt obdivuhodná rychlost.
Matně šedá barva, kterou vidíme na fotkách, byl jen plnič. Finální barva je jasně červená, která na vůz přibyla spolu s pár dalšími modifikacemi, jako např. rozpěra mezi předními tlumiči. Vůz dostal registrační značku WTF V10 - nebo její atrapu, nevíme, jestli může jezdit po veřejných silnicích. Byla by škoda, kdyby nemohl, ale tady nejsme v JAR.
Nemáme zprávy, že by bylo s motorem Viperu nějak manipulováno ve smyslu zvýšení výkonu. I nějakých 500 - 520 koní a zhruba 720 Nm generace ZB I, odkud tenhle motor pochází, je ale víc než dost na kompaktní kombík. Bohužel neznáme nic jako zrychlení na stovku nebo čas na čtvrtmíli, ale o víc než slušných hodnotách nepochybujte. Ostatně, i to jedno dostupné video se základy - skutečně - tohoto vozu v akci, leccos naznačuje. Šílenější kombík, abyste pohledali...















































































Šedá barva byla jen plnič, ale vůz byl i tak prezentován. Červený lak je finální
S Viperem je zábava, i když nemá karoserii
Zdroje: Saabrobz@Flickr, Bilsnack .AutoMotorSport.se
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před hodinou
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
