Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Sběratel našel dodnes nový VW Brouk z roku 1964, s 35 km ho prodává za neskutečné peníze
20.2.2023 | Petr Miler
Na jednu stranu jde historicky o jedno z nejdostupnějších obyčejných aut, která motorizovala masy, na tu druhou jde ale o jednu z největších automobilových legend všech dob. Není tedy divu, že se hezké kusy neprodávají levně, tohle je ovšem skutečně extrém.
Volkswagen Brouk je automobilovou ikonou první kategorie a jedno z nejdůležitějších aut, která kdy tento svět poznal. Vznikl na žádost Adolfa Hitlera jako levný vůz pro německý lid, odtud také původní jméno celé značky. Brouk se do výroby dostal v roce 1938, jenže jeho cestu k úspěchu záhy přerušila druhá světová válka. Teprve po ní přišla pro Brouk ideální doba a výsledek předválečného vývoje nakonec zaplavil poválečné silnice celého světa. Vyráběn byl po několik desetiletí, jenže i ta jsou minulostí. K dispozici jsou nějaký ten pátek už jen ojeté exempláře, pokud se tedy v prodeji jako zázrakem neobjeví nějaký, s nímž od koupě nikdo pořádně nevyjel.
Přesně to se stalo v americkém Oregonu díky jednomu z tamních sběratelů, který objevil zcela nedotčený tmavý Brouk z roku 1964. A teď ho prodává. Na tachometru má pouhých 22 mil, tedy asi 35 kilometrů, a vypadá přesně podle toho. V garáži se neocitl náhodou, jeho původní kupec doufal, že půjde o investici, která se mu jednou vrátí. Dříve, než ji stačil zúročit, ale zemřel. Auto zůstalo na pospas svému osudu a až jeho nálezce s ním chce rozbít bank. A vážně se s tím nemaže - vůz nabízí k prodeji za neskutečných 290 tisíc dolarů, tedy asi 6,4 milionu Kč. Za to se dnes dá koupit nové Ferrari.
Prvním majitelem auta byl Američan jménem Rudy Zvarich. Černý kus s chromovanými nárazníky, leštěnými výfuky a koly s bílým lemem si hned po koupi vysloužil místo v suché garáži. Po dvou letech stání se ikona VW přestěhovala do nového přístřeší u přítele původního kupce, kde přežila i jeho samotného. A zůstala ukryta prakticky bez pozornosti okolí až do roku 2016, dva roky po majitelově smrti. Pak se vůz přes dědice dostal k jeho nálezci a současnému majiteli, který jej zkouší prodat za opravdu neskutečné peníze jako prý poslední nejetý Brouk z roku 1964 na celém světě.
Vzhledem k tomu, že tento Brouk přes 50 let neviděl sluneční světlo, zůstal jeho lak jako nový. Stěrače čelního skla, vnější zpětná zrcátka a kryty dveří nebyly nikdy nainstalovány a leží v původních krabicích. Interiér s červenými sedačkami a dveřními panely nezná špínu. Podobně se leskne motorový prostor ani nezajetého Volkswagenu, který připomíná časovou kapsli. Je to opravdu mimořádně zachovalý vůz a živoucí kus historie.
Oněch 35 najetých kilometrů reflektuje jen pohybu mezi zmíněnými skladovacími prostory. Nyní je na prodej a možná si znovu najde nové přístřeší. Tedy, pokud se najde někdo ochotný akceptovat vysokou prodejní cenu. A pokud se to stane, „po svých” do nového příbytku skoro jistě nepojede...
290 tisíc dolarů za Volkswagen Brouk z roku 1964 je bláznivá cena, jenže on je dodnes stále nový. Má být jediným takovým na celém světě. Foto: Spicer Collector, publikováno se souhlasem
Zdroj: Classic Cars
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 23:22 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999