Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Sbírka nejlepších superaut světa odhalila tajemství, jak těžké je ji složit?
23.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Asi si řeknete, že když máte peníze, pořídit si jakékoli auto není problém. Když ale chcete ta nejlepší z nejlepších, snadné to není ani tak.
Garáž plná vzácných aut, supersportů a specialitek je snem nejednoho automobilového nadšence. Málokterý si ho ale dokáže také splnit. Khalid Mohammed Abdulrahim je jedním z nich. Tento bahrajnský podnikatel a stavební magnát, mezi jehož stavby patří např. bahrajnský závodní okruh, má ve své garáži skvosty jako McLareny P1 i F1, Ferrari 288 GTO, F40, F50, Enzo i LaFerrari, Porsche 911 Carrera RS 2,7 i 918 Spyder a hromadu dalších.
Jeho sbírce jsme se věnovali v březnu letošního roku na několika desítkách fotografií. Dnes tu máme další detaily z rukou Michaela Lorussa z britského dealerství luxusních aut a supersportů Romans International. Právě tam totiž před několika lety Abdulrahim začal svou dosavadní sbírku povyšovat do ikonického statutu.
Přes prostředníka jménem David kontaktoval dealerství se seznamem aut, která by si rád pořídil. Bylo na něm Ferrari Enzo, které měli u Romans Int. zrovna v nabídce, proto tuhle firmu prostředník kontaktoval. Seznam nebyl dlouhý, ale o to zajímavější položky obsahoval - kromě Enza dále McLaren F1 a Porsche 911 GT1.
Enzo bylo původně jako nové dodáno do Japonska, pak se dostalo do Británie a odtud do Bahrajnu. Podobný příběh včetně Japonska je i u McLarenu F1, který ale měl více vlastníků a před pár lety prošel kompletní renovací za zhruba 6,3 milionu korun. Dostal při ní černý lak se zlatými vločkami místo původního stříbrného a navíc také lepší klimatizaci a xenonová světla. V roce 2014 se také do jeho interiéru podepsal Jenson Button, když byl vůz prezentován na bahrajnské Velké ceně.
Porsche 911 GT1 má číslo šasi 002 a je jedno ze dvou aut, které bylo použito pro homologaci do okruhových závodů třídy FIA GT. Je to jedno z pouze dvou existujících silničních 911 GT1, které mají světla z 911 993; všechny ostatní mají světla z 996, protože tohle auto bylo ve vývoji v roce 1996, kdy na svět přišla nová generace 911, označená 996. Bylo ve vlastnictví závodního týmu v New Yorku.
Okolo prodejů McLarenů F1 se podle Lorussových slov hemží dost podvodníků, kteří inzerují auta na prodej, ale když dorazíte na místo, zjistíte, že vůz sice existuje, ale na prodej třeba vůbec není. Jde to až tak daleko, jak se z videa dozvídáme, že z deseti nabídek na prodej je skutečná jedna. Romans Int. měli prý s tímto špatné zkušenosti a tak byl tenhle McLaren F1 prvním, jehož prodej zprostředkovávali, a také nejnáročnějším prodejem vůbec.
Kromě těchto třech aut od Romans Int. pochází také Maserati MC12, které bylo jako nové dodáno do Německa a odtud ho pořídil Abdulrahim. MC12 je často vnímáno jako neoblíbený sourozenec Enza, přestože na rozdíl od něj MC12 skutečně závodilo a nevzniklo jich 400 kusů, nýbrž pouze 50. Podle Lorussa prý ceny MC12 ještě mají velký prostor růst.
Dalším vozem mimo původní seznam je Mercedes-Benz CLK GTR. Tomu jsme věnovali samostatný článek a v původním seznamu nebyl. Abdulrahim si ho pořídil na doporučení Romans Int., že ve sbírce takového kalibru by CLK GTR nemělo chybět. Je to číslo 10 z 25 vyrobených a jsou k němu i zavazadla s tímhle očíslováním. Všimněte si, kam se v autě ukládají - do prahů.
Sbírka samozřejmě obsahuje i spoustu dalších aut, která byla pořízena jinak než přes dealerství Romans International. užOznačili za jednu z nejlepších sbírek supersportů pod sluncem. Stejný názor má i kanál The Supercar Driver, který zveřejnil tohle dvacetiminutové a veskrze krásné video. Můžete si ho pustit pod fotkami.






































Už těchto pět aut vedle sebe by dalo na úchvatnou garáž...
...jejich majitel toho ale má mnohem, mnohem víc
Zdroj: The Supercar Driver@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
včeraJediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
I ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
28.4.2025Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
28.4.2025Šéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
29.4.2025Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025Muž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
29.4.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.27. 18:11 - Stepan
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.27. 10:43 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.27. 10:40 - pavproch
- Politický koutek 05.27. 09:38 - HondaMan
- VZKAZY 05.26. 19:20 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 05.26. 14:58 - pavproch
- Přestavba Peugeot 308 SW 05.26. 06:09 - villagetunic
- Onboard videa 05.25. 21:11 - brnenska.odchytova