Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Šťastlivec našel v lese zapomenuté BMW M3 E30, zrenovoval jej v krásný stroj
21.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dnes krásná M3 E30 byla ještě před rokem zapomenutým kusem plechu v lese. Teď se má znovu čile k světu.
Různé nálezy zapomenutých aut, typicky ve stodole (podle anglického „barn find”), jsou docela vzácné, třebaže leckdo po shlédnutí stovky nalezených historických aut nebo nové Škody 105 S mohl vyrazit prohledat svou polorozbořenou stodolu kdesi v zemi nikoho. Ovšem najít kdesi uprostřed lesa opuštěné BMW M3 E30, svatý grál hromady fanoušků divize M starý jen tři dekády a ceněný tak, že se dnes prodává za až absurdní částky, se zdá být prakticky nemožné.
Přesto se to Američanovi a fanouškovi BMW, vystupujícím na internetu jako Tippey, podařilo. Na srazu BMW ve Virginii, kde žije, se mu jeden mladík zmínil o jakémsi starém BMW, které už léta stojí někde v lese u opuštěného domu. A ukázal mu fotky, na kterých byla notně zašlá M3 E30. Také mu řekl, kde se přibližně nachází, a tak se Tippey s bratrem vydali toto auto hledat.
Našli ho. Na pohled bylo sice v dost mizerném stavu, ale jinak všechno zvenčí sedělo, až na barvu. V autě dále nebyl motor a v kabině zůstala spousta nepořádku, ovšem ani auto, ani opuštěný dům vedle nepřinesly příliš údajů o tom, kdo vůz vlastní. Nějaké informace se však přesto objevit podařilo a v marylandské databázi rozsudků všech soudních instancí, která je veřejně přístupná na internetu, se pak Tippey dostal k aktuálním kontaktním informacím na majitele pozemku.
Tedy zajel na místo, kde majitel nyní žije. Bylo to prý ohromné sídlo s drahými auty před domem; Tippey zaklepal a otevřel mu muž, který nemluvil dobře anglicky, ale slíbil, že mu zavolá. Nevolal, tedy se Tippey vypravil do domu znovu. Tentokrát otevřela anglicky mluvící žena a poskytla mu telefon na sestru majitele. Přes ni se Tippey dostal k majiteli auta, kterého přesvědčil, aby mu tuhle M3 prodal.
Dozvěděl se od něj, že si vůz koupil jako nový v roce 1988 a jezdil s ním až zhruba do roku 2009, kdy praskl píst motoru. Chtěl ho opravit, ale nedostal se k tomu, vůz stál bez hnutí asi rok, pak další rok - až do roku 2014, kdy se o něj začal zajímat Tippey. Majitel souhlasil s prodejem, chtěl za tuto M3 pouhých 2 500 dolarů, tedy asi 59 tisíc korun. Na vrak dost peněz, zvláště v USA, ale na originální M3 E30 v jakémkoli stavu drobné...
Tím začala práce na renovaci tohoto stroje. Potřeboval nový motor, protože původní S14 nejenže v autě nebyl, ale neexistoval ani v jednom kuse a zbytky byly zralé tak nanejvýš do šrotu. Shánět nový motor S14 by bylo příliš drahé a náročné, proto se Tippey rozhodl pro šestiválec S52. Ten poháněl M3 E36 ve verzi pro americký trh. Je blíž motoru M52 než S50B32, který byl v evropských verzích M3 E36, ale stále je to velmi povedený motor, který dává 243 koní a 320 Nm z 3,2 litru objemu.
Nutný byl také nový lak, M3 postupně úplně celá dostala původní červenou barvu, s jakou vyjela z fabriky v roce 1988. Pro to bylo potřeba kompletně odstrojit interiér, aby bylo nalakováno úplně všechno. Co je trochu s podivem, je, že po pěti letech stání na trávě na autě údajně nebyla téměř žádná rez, jen trocha v motorovém prostoru, která ale byla velmi snadno odstranitelná.
Postupně tedy Tippey zachránil tuto ikonu německého automobilismu od jisté zkázy, ke které ji svým nezájmem odsoudil původní majitel. Za nový motor se na něj snesla trocha kritiky, ale oprávněná je pouze kvůli historické hodnotě. Bavorský šestiválec jinak prostě není špatná věc, dodal vozu více výkonu než měl a také s ním byla renovace mnohem snazší, než kdyby byly vynakládány další peníze a síly na shánění originálního motoru.
Ze skoro-vraku tak vyrobil auto, které je jako nové. A nabídl ho k prodeji; údajně ho s tímto zájmem renovoval od začátku. Informace o prodeji je stará několik týdnů, zda už auto změnilo majitele či nikoliv, nevíme, tok informací vyschl 13. září. To může znamenat, že je vůz prodaný a novému majiteli dělá radost. A nebo možná ne a čeká na vás v Tippeyho garáži jako na něj kdysi v lesích...












Najít majitele a koupit tuto M3 bylo náročné, odvézt ji domů už méně
Renovace postpně zabrala přes půl roku
Stála ale za to, tohle auto nevypadá, že by mělo za sebou pět let v lese
Zdroj: R3Vlimited
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Jindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 2 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva