Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle to vypadá, když se na jednom místě sejde desetina všech aut jedné značky
30.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Dokážete si představit, že by se na jednom místě sešly desítky milionů Volkswagenů s Matthiasem Müllerem v čele?
Otázka položená v úvodníku tohoto článku není zase tak nesmyslná, jak se na první pohled může zdát - koncern VW vyrobil za dobu své existence stovky milionů aut a Matthias Müller je jeho generálním ředitelem. Pokud by se tedy někde mělo sejít přes 10 procent aut, které tato automobilka kdy vyrobila a člověk stojící v jejím čele by se toho měl účastnit, musely by dorazit přesně tyto dvě veličiny. U této automobilky je to v praxi nemožné, existuje ale i pár takových, u nichž to alespoň technicky možné je.
Jednou z nich je švédský Koenigsegg, která od svých začátků do dnešního dne vyrobila 128 aut. Na překonání hranice 10 procent by tedy stačil i sraz 13 aut a ten se rozhodla realizovat i v praxi - tady se jich sešlo hned 15 i s novým modelem Regera a jedním ze sedmi One:1, který nedávno těžce havaroval na Nordschleife, tento sraz se totiž uskutečnil ještě před nehodou. To by bylo oněch 10 procent i s dvěma továrními stroji navíc. A kde je onen „Matthias”? No to je přece Christian von Koenigsegg, který dorazil v oné krásně rudé Regeře.
Pochopitelně, tohle všechno se neodehrálo jen tak, šlo o historicky první sraz majitelů Koenigseggů organizovaný samotnou automobilkou a jak vidíte, setkal se s velkou odezvou. Probíhal mezi 16. a 17. červencem, kdy se ona patnáctka aut pohybovala mezi dánskou Kodaní, několika švédskými městy a opět dánským zámkem Kokkedal.
Nás ale nejvíce zajímá pohled na ona auta, který je opravdu výjimečný. Je tu skoro všechno od Koenigseggu, na co pomyslíte, od jeho prvních aut s pár velkými písmeny v názvu až po už zmíněné vrcholy mezi vrcholy, One:1 a Regerou, vlastně stále ještě ne zcela hotovým produkčním modelem.
Pochopitelně, přítomnost Christiana von K. měla za následek spoustu zvídavých otázek, na které se tento sympatický člověk nebál odpovídat. Mimo jiné tak uvedl, že jeho automobilka dnes zvládá vyrábět jen jedno auto za měsíc, což má při současné poptávce za následek čekací dobu na nové vozy asi 2,5 roku. To je vážně hodně, Koenigsegg s tím ale není spokojen a slibuje zvýšení produkce, aby byl s to vyrobit více než nějakých 12 aut za rok.
My se za více těchto výjimečných strojů na silnicích jistě nebudeme zlobit. A nebudeme se hněvat ani nad tím, když 10 procent na příštím srazu bude znamenat třeba dvacítku vozů...


































Více než 10 procent produkce jakékoli automobilky na jednom místě se vážně hned tak nevidí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 5 minutamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 3 minutamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před hodinouDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch