Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takto vypadá Škoda za 1,5 milionu Kč, existují jen dvě takové
17.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Když se řekne škodovka za 1,5 milionu, představíte si asi Superb nabušený výbavou od hlavy až k patě. Jenže toto chce něco výjimečnějšího.
Když si dnes budete chtít pořídit opravdu drahou novou Škodu, skončíte někde na hranici 1,4 milionu Kč - tolik stojí Superb 2,0 TSI 4x4 ve verzi Combi s veškerými příplatky včetně třeba pistáciově zelené karoserie. Dražší tovární model prostě neexistuje, nebude jím ani nový Kodiaq a pokud automobilka nedá za vznik Superbu RS nebo Kodiaqu RS, nebude jím v dohledné době zřejmě nic.
Přesto existují i dražší škodovky. Kdysi jsme se zmiňovali o jedné - a pořád je na prodej - za 4 miliony Kč, jenže to byla Škoda spíše jménem. Pokud by mělo jít o skutečný osobní vůz této značky, musíme zabloudit ještě hlouběji do historie a počkat si na tu správnou příležitost. A ta právě nastala, nebo v prodeji se objevil model 633 Cabriolet z roku 1932.
Je pozoruhodný v tolika ohledech, že by si zasloužil vlastní historický článek, ale v kostce to nejdůležitější. Jménem je to tak trochu Ferrari, neboť podobně jako u mnoha modelů maranellské automobilky odkazuje jeho jméno a parametry motoru. U Ferrari to byl nejčastěji - ne však výlučně - zdvihový objem a počet válců, tady je to počet válců a výkon. Tento vůz má pod kapotou skutečně šestiválec s výkonem 33 koní.
Má objem jen 1 792 cm3 a oněch 33 koní dává už při 2 800 ot./min. Tento strojek má na starosti vůz o hmotnosti 1 150 kg, sám je umístěn vpředu, poháněná kola jsou zadní, převodovka třístupňová manuální a dynamika i efektivita byly na dobu vzniku slušné - vůz dokázal jet rychlostí až 100 km/h a spotřebovat okolo 10 litrů benzinu na 100 km. Připomínáme, hovoříme o autě z roku 1932, takže se nedivte ani volantu vpravo - tehdy se u nás jezdilo na opačné straně silnice.
Pochopitelně, Škoda té doby nebyla současný moloch, takže mezi léty 1931 až 1934 vyrobila jen 504 kusů těchto vozů. Automobil se to zdá být z některých fotek docela velký a jeho motor luxusní, už v té době ale škodovka mířila do podobných míst jako dnes - model 633 byl dlouhý 4,2 metru, takže to tehdy bylo spíše menší auto a dobová reklama níže vám připomene, že za cenu 47 500 Kč za sedan a 45 500 Kč za kupé tudor šlo v tu chvíli o nejlevnější šestiválcový vůz na trhu.
Kus, se kterým máme dnes co do činění, ale není ani sedan, ani tudor, ale mnohem vzácnější kabriolet. Kolik jich bylo ve své době vyrobeno, se nám zatím nepodařilo zjistit, při celkové produkci 504 vozů si ale dokážete představit, že to jistě nebyl velký počet. A při takové celkové produkci z počátku 30tých let je podobně jasné, že se jich do dnešních dnů zachovalo jen minimum.
Přesná čísla nikdo nezná, neexistuje žádný světový registr takových vozů, odhaduje se ale, že všech Škod 633 se zachovaly maximálně desítky. Kabriolety z toho mají být pouhé dva a jeden z nich je teď na prodej.
To je samo o sobě pozoruhodné, podívejte se ale i na záběry tohoto konkrétního kusu. Auto na jednu stranu vypadá velmi omšele, na druhou stranu kompletně a originálně. A co více, je plně funkční. Je skutečně bizarní vidět vůz, který vypadá jako by se léta rozpadal kdesi v kůlně a přitom mu funguje vše od motoru přes klakson až po dobové „blinkry”. Je jako by vylezl z podivného stroje času, kde věci stárnou jen na oko - má nejen kompletní plátěnou střechu, ale dokonce i přežívající dobové pneumatiky Baťa, na těch už asi nikdo z nás nejel...
Podle dostupných informací stál tento stroj 40 let odložený ve stodole a jen podléhal zubu času. Buď mu ale odolává velmi dobře a nebo to nebylo až tak zkázonosné místo, protože dnes vypadá s ohledem na to, že od roku 1976 neujel ani metr, pozoruhodně svěže.
Je to skutečně zvláštní kus české automobilové historie a je na prodej. Nabízen je v Německu, ale českým majitelem za 55 600 Eur, tedy skutečně více jak 1,5 milionu Kč. Svérázného prostředí, v němž byl nafocen a natočen, si příliš nevšímejte, nabízející provozuje jakýsi ranč a jeho největší zálibou se zdá být sdílení fotek obcujících zvířat, ale to snad jeho nabídce na zajímavosti neubírá. Jestli se za tuto cenu prodá, je pochopitelně otázkou, je-li ale skutečná informace o jednom ze dvou stále existujících kusů, pak výjimečnější Škodu abyste pohledali...














Toto je nejdražší osobní vůz značky Škoda, který je aktuálně v prodeji. Do kapsy v tomto směru strčí i ty nejvybavenější verze špičkových novinek








Historické snímky 633 Cabriolet...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
