Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tento jedovatý VW Bus má turbo-boxer Subaru a 400 koní. Říká si VWRX
24.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ 154 foto, video) Starý Transporter s jiným motorem není až tak výjimečná věc. Tento má ale motor uprostřed, tím je unikátní. Navíc je krásně zpracovaný.
Přestavby starých Transporterů s motorem vzadu, při nichž se původní boxery mění zejména za výkonnější motory Porsche, nejsou zase tak výjimečné. Pár jich dokonce přišlo na svět přímo v Zuffenhausenu, jmenovaly se Porsche B32, některé další byly docela nedávno zrozeny v dílnách všemožných úpravců. Za zmínku stojí minimálně nejrychlejší VW Transporter na světě, jedovatě zelený stroj schopný jet 311 km/h, který byl nedávno na prodej v Německu. Vůz, který dnes máme před sebou dnes, je také zelený, jinak je ale z docela jiného těsta - na základech původního T1 vznikl nedávno v americkém státě Washington a jednou věcí je unikátní - má motor uprostřed.
Tím motorem je čtyřválcový boxer EJ257 od Subaru, který s větším turbem a pár dalšími úpravami dává asi 400 koní; přesná čísla nejsou známa. Víme také, že přes čtyřstupňový automat od Subaru pohání zadní kola. Pro takovouhle stavbu bylo samozřejmě nutné karoserii VW řádně upravit - tedy, vyříznout podlahu v zadní půlce auta a vyrobit pomocný rám, do kterého byl motor uložen. Není tu v principu zas tolik rozdílů oproti původní zástavbě motoru, je stále stejně uložen - motor je před nápravou, převodovka za ní. Jen ta náprava není přední jako v dárcovské Impreze WRX, nýbrž zadní. A převodovka pohání jakoby přední kola - která jsou ve skutečnosti zadní.
Autoři, washintonská firma Divers Street Rods, měli s převodovkou trochu problémy, o kterých se opakovaně zmiňovali, detaily bohužel neznáme. Aktuálně ale by mělo být všechno vyřešeno a vůz v provozu, jak se můžeme podívat i na prvním videu níže. To je ze 7. ledna a má to být vůbec první úspěšná zkušební jízda.
Ze Subaru se do Busu nestěhovala jen technika, ale také palubní deska, která samozřejmě doznala jistých úprav. Kromě toho tu jsou tři extra budíky uprostřed a přístrojový štít pochází z verze WRX STI. Odkud pochází sedačky, nevíme; jsou tu dvě vpředu, jak se dá očekávat, a kratší lavice vzadu. Ta se dá sklopit a utvoří tak rovinu s podlahou nad motorem vzadu, takže s pár dalšími úpravami by se tu dalo i pohodlně spát.
Tenhle vůz však není obytný, je to spíš showcar. Mezi fotografiemi je i jedna z cen, které už stihl získat. I jízda v něm ale musí být úchvatná - sedíte před přední nápravou, motor máte před zadní a na zadní kola vám jde 400 koní. Nevíme, kolik tahle věc váží, ale zrovna pomalá jistě nebude. Snad se autoři časem podělí třeba i o snímek se zrychlením či jinou aktivnější jízdou.
Zatím vám můžeme ukázat dokumentaci stavby, která jako obvykle nebyla jednoduchá. Vidíme původní Transporter, dárcovské Subaru i kompletní zmapování zrodu výsledného monstra - přátelsky vyhlížejícího, ale monstra. Podívejte se na to všechno sami, podobný „busík” jen tak znovu neuvidíte...















Na začátku byl jeden starý VW T1, který byl postupně připraven na druhý život

















Dárcem orgánů se stala Impreza WRX, kterou bvylo třeba řádně „vykostit”





































































































Složit vše dohromady byla fuška





















Zejména zabudovat motor doprostřed nebylo snadné, ale výsledek je pozoruhodný
VWRX test driveFirst Successul test drive in our STI powewred 72 VW bus project, VWRX.
Posted by Divers Street Rods on Thursday, 7 January 2016
Zdroje: Divers Street Rods@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
včera
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
včera
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Někdo konečně zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.21. 16:44 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 10:39 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
