Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tento muž býval třetí moderátor Top Gearu. Zklamal, vyhodili ho, zapomnělo se na něj
25.8.2018 | Petr Prokopec
Dnes se zdát, že Clarkson, Hamonnd a May k sobě patří odnepaměti. Ten třetí v moderátorském triu Top Gearu se ale původně jmenoval jinak a dnes je prakticky neznámý. Co se s ním stalo?
Není tomu tak dávno, co jsme mohli zavzpomínat na počátky Top Gearu. Ty byly logicky svázány s Jeremy Clarksonem, který za účasti svého kamaráda z dětských let Andyho Wilmana celou show navrátil mezi živé. Během tři roky dlouhého procesu došlo na změnu formátu pořadu, stejně jako na volbu nových moderátorů. Pokud ovšem máte pocit, že těmi byli odjakživa Richard Hammond a James May, jste na omylu.
Hammond se stejně jako Clarkson začal objevovat před kamerami od první epizody první série. A mělo tomu tak být také u Maye, který ostatně stejně jako Jezza měl co do činění také s původním Top Gearem. Nicméně nevěřil, že nový formát bude úspěšný a nabídku proto odmítl. Produkce proto místo něj oslovila Jasona Dawa, který se ke Clarksonovi a Hammondovi ochotně přidal.
V pořadu se věnoval ojetým autům a tipům, jak je pořídit a provozovat co nejlevněji. Jak se můžete sami přesvědčit na dobových záběrech níže, byl to živě se projevující, veselý chlapík a v ojetinách se vyznal. Do nového formátu pořadu, ve kterém se více než na fakta hledělo na zábavu, se ale jeho vstupy vlastně moc nehodil. Již po deseti epizodách si tak musel pakovat kufry.
Je samozřejmě otázkou, zda Dawa skutečně vyštval nezájem diváků, nebo si nesedl s Jezzou a Hamsterem. Lidé si prý stěžovali na nudu během jeho segmentů, což nakonec vedlo ke stále kratším a kratším vstupům. Když tedy nakonec May po shlédnutí jinak dobrých čísel sledovanosti oznámil, že by se klidně součástí Top Gearu stal, Jezza rozhodl v jeho prospěch a Dawa vyhodil. Od druhé série se tak May součástí inventáře a se zbylými kolegy si klestí cestu pracovním životem dodnes.
My ale zůstaneme u dnes jednapadesátiletého, bodrého muže, který po vyhazovu z Top Gearu zamířil od BBC na kanál ITV4. Také tam uváděl pořad o ojetinách zvaných Used Car Roadshow, pořad ovšem vydržel na obrazovkách jen dvě sezóny, než byl kvůli nezájmu publika stažen. Diváci raději sledovali vybuchující karavany, které jim nabízeli právě Clarkson, Hammond a May.
Jason Dawe kvůli tomu s televizí nadobro skončil, ačkoliv jeho jméno bylo častokrát zmiňováno v roce 2015, kdy Jezzovi nebyl kvůli aféře se steakem prodloužen kontrakt. Nakonec se však novým moderátorem nestal, místo toho volba padla na Chrise Evanse, Matta LeBlanca a Chrise Harrise. Zajímavé přitom je, že nyní, kdy má odejít i „Joey“, se již o Dawovi ani nespekuluje.
Zdá se tedy, že celoživotní automobilový nadšenec již zůstane jen u občasných sloupků a příspěvků pro The Sunday Times, Autotrader či AA Magazine. Kromě toho se Dawe živí i sepisováním proslovů a jejich přednesem na firemních večírcích. Shodou okolností přitom totéž dělal svého času Hammond. Ten přitom na konci první série málem dostal taktéž padáka, ani s ohlasem na jeho osobu totiž Jezza nebyl spokojený.
Lze pak již jen dodat, že Dawe ještě předtím, než naskočil do Top Gearu, pracoval nejen jako motoristický novinář, ale rovněž jako automobilový prodejce. Svou kariéru přitom odstartoval v roce 1986 v malém dealerství v rodném Cornwallu, posléze se ale vypracoval na zástupce značek jako Rover, Citroën, Mercedes-Benz či Porsche. Nic z toho mu ale při účtování na konci roku 2002 nepomohlo a dnes zůstává jeho účast v Top Gearu jen zapomenutou větví vývoje tohoto pořadu.




Jason Dawe se před kamerou příliš neosvědčil, na rozdíl od Clarksona a Hammonda tak nakonec skončil v propadlišti dějin
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 11 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 18:31 - Brus
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 16:21 - HondaMan
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan