Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle BMW M6 dostalo šestirotorový Wankel, ohromí vzhledem i výkonem
7.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ 66 foto) Motor 3,9 V6 by také byl zajímavý, tohle BMW ale dostalo něco lepšího - raritní Wankel o šesti rotorech a objemu 3,9 litru.
Stejně jako mají své fanoušky přeplňované ploché čtyřválce nebo třeba atmosférické vidlicové osmiválce o ohromném objemu, má své příznivce i Wankelův rotační motor. Ten ale byl na rozdíl od klasických motorů s písty vždy okrajovou technologií - kdysi se objevoval v autech zřídka kvůli mizerné spolehlivosti, dnes už jej v žádném novém sériově vyráběném autě nenajdeme z řady dalších důvodů.
Existují ale fanoušci, kteří pro Wankel pod kapotou udělají cokoliv. Jihoafričan Zweli Petse je jedním z nich a tří- nebo čtyřrotorový Wankel mu je málo. Dostal se k bouranému BMW M6 E63, stroji, který měl původně pod kapotou dokonalý desetiválec S85B50. Ten se obvykle za jiný nemění, pokud ovšem nemáte úmysl obdařit vůz něčím ještě zajímavějším. A ten Zweli Petse má.
Pro vůz má připravený Wankel o ne méně než šesti rotorech. Něco takového je naprostou raritou, většina i málo známých aut s Wankely končí na čtyřech rotorech. Takové motory dávají klidně 300, klidně 400 koní. To, co vidíme před sebou, není jediný šestirotorový Wankel na světě - již dříve jeden postavila firma Pulse Performance Race Engineering. Produkoval stěží uvěřitelných 824 koní a 719 Nm.
Motor v tomhle BMW má objem 3,9 litru a je stavěný na zakázku. Jaký bude mít výkon, zatím nevíme, odhadovat číslo přinejmenším blízké čtyřcifernému ale není nemístné. Agregát dostal motané svody se stejnou délkou každé větve, které samy o sobě jsou uměleckým dílem. Vstřikování paliva zajistí jednotka LT16 EFI od Microtechu a řazení bude obstarávat šestistupňová sekvence od HGT Precision.
Dotčené bílé BMW bylo bouráno na levý přední roh, musel být vyměněn kousek nosníku. Proč ale byl interiér rozebrán a nabídnut k prodeji, nevíme, dá se ale očekávat přestavba na vůz bližší závodnímu než luxusnímu GT, kterým M6 byla původně. Jak asi tušíte, tohle auto ještě není hotové, i když se na něm pracuje už více než rok. Jeho stavbu ale bedlivě sledujeme a dnes už jsme neodolali touze vás s ní seznámit.
Nejnovější fotka, která je z 2. září a kterou najdete v desítkách obrázků dokumentujících dosavadní postup úplně dole, ukazuje motor už namontovaný v autě a kompletní, ovšem nic moc víc. Interiér je zatím stále otázkou, stejně jako zavěšení kol a hromada dalších věcí; zde by ale asi nebylo chybou použít to sériové z M6. Až tohle auto bude hotové, jistě se máme na co těšit, už teď je ale pohled na hotový šestirotorový Wankel v útrobách M6 pastvou pro oči...


































































Šest rotorů najednou se jen tak nevidí, potenciál je obrovský
Zdroj: The Automotive Obsession@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Mercedes je nepoučitelný. Takto jeho poslední novinka „falšuje osmiválec”. A „kůže” uvnitř má ke kůži ještě dál
před 3 hodinamiDěje se to. Číňané si připsali rekordně vysoký podíl na evropském trhu s auty. Už nejde o drobné, bez nich by prodeje šly dolů
před 4 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
včeraNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
včeraČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva