Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle byla první vystoupení Clarksona, Hammonda a Maye v Top Gearu. Byli tak mladí...
22.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jména třech moderátorů zůstanou už navždy spojena s Top Gearem a nejslavnější érou jeho existence. Podívejte se, jak to všechno začalo.
Motoristický pořad Top Gear se za dobu své existence stal nejrozšířenější a nejsledovanější faktografickou televizní show celé planety planety. Celkem 194 epizod všech řad mohly sledovat diváci ve 174 zemích světa - to je skoro všude, kde ví, co to je televize. Britský seriál začal svoji spanilou jízdu na jaře roku 1977 a na obrazovkách vydržel do konce roku 2001, aby mohl být v říjnu 2002 vrácen na obrazovky v novém formátu. Právě tehdy v něm společně začali působit Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May.
Oživený koncept zaujal kde koho, sledovanost trhala rekordy. Postupně se z motoristického obsahu vytrácela ona faktografičnost ve spojení s automobily, místo testů se více času věnovalo zábavě, s níž moderátoři získávali i pevnější půdu pod nohama díky rozšiřující se divácké základně. Top Gear se zdál být nezničitelný, jednoho dne se ale hlavní hvězda Jeremy Clarkson nepohodl s produkcí a s úspěšnou sérií byl konec. Clarkson byl odejit, v dubnu 2015 vypověděli smlouvy i zbývající dva moderátoři a nahradili je jiní. Originální nápady zábavných scén zatím noví aktéři nedokázali napodobit, ale éra aktuální řady ještě není u konce, tak ji nechme žít.
Zlaté časy Top Gearu v letech 2002 až 2015 měl na svědomí Jezza, Hamster a Kapitán Šnek, kteří jsou dnes protřelými celebritami nejvyššího kalibru. Každý z nich ale musel s Top Gearem nějak začít a po tolika letech je docela vtipné ohlédnout se za jejich prvními scénami s motoristickou tématikou pod hlavičkou BBC. Tady jsou.
Jeremy Clarkson
Clarkson je z celého tria nejslavnější dnes a bylo tomu tak už v době, kdy vrcholná éra Top Gearu začínala. V pořadu jako takovém se tedy poprvé objevil mnohem dříve, a to už za jeho starého formátu v roce 1988. Na záběrech z premiérové reportáže o modifikovaném Bentley je vidět mladý Jezza s hlavou plnou hnědých kudrlin, zato bez pupku a s poněkud rovnějšíma nohama. Inu, nemládne nikdo z nás a Clarksonovi od té doby také trochu zmužněl hlas. Už o tři léta později se z mladého redaktora začal stávat rázný chlapík, ovšem jedna věc zaujala nejvíce - z kudrlin na hlavě vyrostlo pravé černošské afro. Při pohledu na dnešní šedivý zbytek účesu se to ani nezdá být možné...



Clarkson ve věku 28 let ještě jako upravený mladík. Později šokoval svým oblečením. Kombinace černé kožené bundy, zeleného trička a bílých tenisek mu lidé nezapomínají
Richard Hammond
Kolega z placu Richard Hammond se poprvé před kamerou v roce 2002 tvářil vylekaně, i když to pro něj také nebyla první televizní zkušenost. Vedle chlapáckého Fordu GT40 mladý „křeček” vypadá jako vystrašené mládě. Do výšky od té doby asi nevyrostl, ale určitě se po tolika letech stal vzhledově dospělejším. Bylo mu tehdy 32 let a musíme uznat, že se dostal k práci snů, ve které obstál. Přežil několik nehod, jednu dokonce málem smrtelnou. V tomto zvyku pokračuje i v novém pořadu, kam se všichni přesunuli po roztržce s produkcí.
Hammond zažil premiéru v Top Gearu po 32 letech života. To ještě netušil, kolikrát před kamerou málem zahyne
James May
Třetí parťák ze skupinky bavící diváky s auty za zády James May se poprvé ukázal v Top Gearu dříve, ale nastálo se přidal ve druhé sérii místo Jasona Dawea. Debut se odehrál po boku Bentley, podobně jako u Clarksona. May ale svůj outfit přizpůsobil situaci, což se o Jezzovi říci nedá. Oblékl tehdy hnědý oblek o něco světlejší než jeho účes, který po letech rázně narostl a zešedivěl. Následkem pragmatického přístupu k životu se tomuto moderátorovi začalo přezdívat Kapitán Šnek, navzdory opatrnosti se jako jediný z trojice svezl na testovací dráze s Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, kde dosáhl rychlosti 417 km/h. Ale to už je trochu jiný příběh...
May by měl být ze všech nejzkušenější, začínal ve svých 40 letech. I tak byl oproti dnešku o dost mladší...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
před hodinouKlíčový nový Jeep je kompletně venku. Bude to hit, tedy pokud automobilce neujede ruka s cenami
před 3 hodinamiNávrat levné jugoslávské klasiky je blíž, než se zdálo. Firma už ukázala zmenšený model, do dvou let chce prodávat
před 4 hodinamiVýrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
před 6 hodinamiDalší evropská továrna na baterie se potácí na hranici krachu a propouští polovinu lidí. Může skončit dřív, než něco kloudného vyrobí
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.07. 11:33 - Brok1971
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 21:29 - Vrooom
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis