Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle unikátní Ferrari 37 let chátralo ve stodole, teď se prodá až za 44 milionů Kč
25.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Na první pohled nevypadá výjimečně a už vůbec není výjimečně zachovalé. Jenže je to zcela unikátní verze, která po dekády nespatřila světlo světa.
Když člověk najde něco, co ztratil a už se s tím nadobro rozloučil, má jistě radost. A když se najde něco, co bylo dobře schováno nebo zapomenuto po celé dekády, je radost o to větší. Tím spíš, když se ukáže, že to lze prodat za víc než 44 milionů korun, jako tohle unikátní Ferrari 365 GTB/4 Daytona.
Jaká unikátnost, když se Daytona vyrobila ve zhruba 1 200 exemplářích, ptáte se? Není to „normální” Daytona, nýbrž varianta Berlinetta Alloy, jediný existující kus se silniční homologací. Z oněch dvanácti stovek totiž vzniklo pět aut s lehčí, hliníkovou karoserií. Ta byla určena k závodění a dominovala čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně odkud ostatně dostala své neoficiální jméno - Daytona tomuto modelu řekne snad každý, ne však Ferrari ve svých dokumentech.
Pak vzniklo ještě šesté odlehčené auto, které jediné dostalo silniční homologaci. A tohle, co dnes stojí před námi pod tlustou vrstvou prachu a se zteřelými pneumatikami, je právě ono. S původním lakem Rosso Chiaro, bez jakékoliv renovace, s potvrzením autenticity expertem na stará Ferrari Marcelem Massinim. A také bez hnutí od roku 1980.
Tahle Daytona má číslo šasi 12653 a byla vyrobena v červnu 1969. Kromě zmíněné hliníkové karoserie má lehčí plexisklové kryty světlometů a elektrické stahování oken, což tehdy standardem nebylo. Jako první si ji v Bologni koupil muž jménem Luciano Conti, zakladatel a vydavatel magazínu Autosprint, mimo jiné přítel Enza Ferrariho.
Vůz několikrát změnil majitele v Itálii, až v roce 1971 byla jeho italská registrace zrušena a byl exportován do Japonska. Tam se v lednu 1972 objevil v magazínu Car Graphic. V roce 1980 ho koupil Makoto Takai - a strčil ho do stodoly. Pak se na něj pozapomnělo, málokdo si pamatoval, že takové auto existovalo. Jen pár sběratelů se Makota snažilo přesvědčit, aby vůz prodal, ale neúspěšně.
Po sedmatřiceti letech však je na prodej a je na něm vidět každý rok, kdy nejezdil, nebyl udržován a sedal na něj prach. Během zhruba jedenácti let, kdy jezdilo, na něm byly provedeny drobné kosmetické modifikace, ale jako celek je tahle Daytona v pozoruhodně dobře zachovalém originálním stavu.
Ovšem, vůz bude potřebovat renovaci. Nový majitel může zvolit buď kompletní obnovu, nebo může zrepasovat mechanické části auta a zbytek jen vyčistit pro zachování patiny. Interiér je údajně v docela dobrém stavu včetně sedaček, stropnice a koberců, byť na fotkách vidíme značné znečištění. Unikátní bude tenhle vůz v každém případě.
Máte-li zájem, 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy bude k mání na aukci Ferrari - Leggenda e Passione 9. září letošního roku v italském Maranellu, pořádané domem RM Sotheby's. Odhad ceny míří mezi 1,4 a 1,7 milionu Eur, tedy 36,54 a 44,37 milionu korun. Málo to v žádném případě není, ale taky před sebou nemáme jen tak nějaké Ferrari...




























Po 11 letech provozu byla tahle unikátní Daytona zavřena na 37 let do stodoly. Vypadá podle toho
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
před 6 hodinami
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
Nejčtenější články
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
8.11.2025
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
8.11.2025
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
8.11.2025
Ford má po prodělání 275 miliard Kč bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
9.11.2025
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
9.11.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 12.08. 19:00 - řidičBOB
- SUV / Terénní vůz se sv. výškou 200mm+ k prodeji 12.08. 16:46 - Snowman000
- IT poradna 12.08. 16:31 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.08. 13:47 - petr_riha
- Politický koutek 12.08. 12:18 - Brus
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
