Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle unikátní Ferrari 37 let chátralo ve stodole, teď se prodá až za 44 milionů Kč
25.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Na první pohled nevypadá výjimečně a už vůbec není výjimečně zachovalé. Jenže je to zcela unikátní verze, která po dekády nespatřila světlo světa.
Když člověk najde něco, co ztratil a už se s tím nadobro rozloučil, má jistě radost. A když se najde něco, co bylo dobře schováno nebo zapomenuto po celé dekády, je radost o to větší. Tím spíš, když se ukáže, že to lze prodat za víc než 44 milionů korun, jako tohle unikátní Ferrari 365 GTB/4 Daytona.
Jaká unikátnost, když se Daytona vyrobila ve zhruba 1 200 exemplářích, ptáte se? Není to „normální” Daytona, nýbrž varianta Berlinetta Alloy, jediný existující kus se silniční homologací. Z oněch dvanácti stovek totiž vzniklo pět aut s lehčí, hliníkovou karoserií. Ta byla určena k závodění a dominovala čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně odkud ostatně dostala své neoficiální jméno - Daytona tomuto modelu řekne snad každý, ne však Ferrari ve svých dokumentech.
Pak vzniklo ještě šesté odlehčené auto, které jediné dostalo silniční homologaci. A tohle, co dnes stojí před námi pod tlustou vrstvou prachu a se zteřelými pneumatikami, je právě ono. S původním lakem Rosso Chiaro, bez jakékoliv renovace, s potvrzením autenticity expertem na stará Ferrari Marcelem Massinim. A také bez hnutí od roku 1980.
Tahle Daytona má číslo šasi 12653 a byla vyrobena v červnu 1969. Kromě zmíněné hliníkové karoserie má lehčí plexisklové kryty světlometů a elektrické stahování oken, což tehdy standardem nebylo. Jako první si ji v Bologni koupil muž jménem Luciano Conti, zakladatel a vydavatel magazínu Autosprint, mimo jiné přítel Enza Ferrariho.
Vůz několikrát změnil majitele v Itálii, až v roce 1971 byla jeho italská registrace zrušena a byl exportován do Japonska. Tam se v lednu 1972 objevil v magazínu Car Graphic. V roce 1980 ho koupil Makoto Takai - a strčil ho do stodoly. Pak se na něj pozapomnělo, málokdo si pamatoval, že takové auto existovalo. Jen pár sběratelů se Makota snažilo přesvědčit, aby vůz prodal, ale neúspěšně.
Po sedmatřiceti letech však je na prodej a je na něm vidět každý rok, kdy nejezdil, nebyl udržován a sedal na něj prach. Během zhruba jedenácti let, kdy jezdilo, na něm byly provedeny drobné kosmetické modifikace, ale jako celek je tahle Daytona v pozoruhodně dobře zachovalém originálním stavu.
Ovšem, vůz bude potřebovat renovaci. Nový majitel může zvolit buď kompletní obnovu, nebo může zrepasovat mechanické části auta a zbytek jen vyčistit pro zachování patiny. Interiér je údajně v docela dobrém stavu včetně sedaček, stropnice a koberců, byť na fotkách vidíme značné znečištění. Unikátní bude tenhle vůz v každém případě.
Máte-li zájem, 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy bude k mání na aukci Ferrari - Leggenda e Passione 9. září letošního roku v italském Maranellu, pořádané domem RM Sotheby's. Odhad ceny míří mezi 1,4 a 1,7 milionu Eur, tedy 36,54 a 44,37 milionu korun. Málo to v žádném případě není, ale taky před sebou nemáme jen tak nějaké Ferrari...




























Po 11 letech provozu byla tahle unikátní Daytona zavřena na 37 let do stodoly. Vypadá podle toho
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 3 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 4 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 6 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 7 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva