Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
V tomto stavu našli asi nejvzácnější Ford Mustang. Majitel netušil, co má
20.8.2018 | Petr Prokopec
Dekády hledaný stroj se díky chytré strategii nakonec podařilo najít. Skoro se chce říci, že za 5 minut 12, neboť jeho majitel netušil, co vlastní a auto nechal v polích doslova zarůstat do země.
Nalézt v Americe vůz, který jeho někdejší majitel zavřel na pár desítek let do rozpadající se stodoly, dnes evidentně není nic až tak neobvyklého. Ostatně jen před pár dny jsme vám mohli ukázat DeLorean DMC-12, který zmizel z dosahu veřejnosti rok po premiéře prvního dílu Návratu do budoucnosti. Okolo tohoto nálezu se sice vznáší pár nejasností, nicméně ve výsledku nás vlastně ani nemusí příliš zajímat, zda se vrata stodoly v posledních letech opravdu neotevřela. Podstatné je, že zpátky mezi „živými“ je další výjimečný stroj.
Dnes se z Wisconsinu přesuneme do průmyslové části severního Texasu, kde nás naopak žádné nejasnosti nečekají. Objeven zde byl jeden z nejvzácnějších Fordů Mustang všech dob. Jde o experimentální vůz, na němž modrý ovál spolupracoval se společností Shelby American. Znám je pod přezdívkou Little Red, přičemž stejně jako dříve objevený Green Hornet patří mezi nejvzácnější prototypy - v obou případech jde o jediná kupé typu notchback (v podstatě dvoudveřové sedany), s nimiž je spojeno jméno Carrolla Shelbyho.
Nově objevený vůz odstartoval svou životní dráhu v roce 1967, je tedy ještě o rok starší než Green Hornet. Jde přitom o druhý smontovaný exemplář, s kterým měla společnost Shelby American co do činění. Stejně jako třetí vůz v pořadí, tedy GT500 Cabriolet, je pak jedním ze dvou exemplářů z onoho roku, v jejichž interiéru nechyběla černá kůže Connolly. Jako jediný se ovšem může chlubit motorem 428ci, tedy sedmilitrovým osmiválcem big-block, který byl navíc ještě přímo v továrně osazen dvojitými karburátory.
Zajímavé je, že ačkoliv jsou známa všechna tato fakta, lokace vozu byla až do letošního roku tajemstvím. Veřejnost jej naposledy mohla spatřit v roce 1968, kdy se stal inspirací pro tehdy velmi populární Mustang California Special. Následně byl přesunut do skladiště, ze kterého posléze zmizel. O jeho osud se později začal velmi zajímat Craig Jackson, šéf aukční společnosti Barrett-Jackson. Ta měla na starosti i prodej Green Hornetu, nicméně jeho aukce dopadla zklamáním, když nebylo dosaženo rezervní ceny.
Jackson se tedy spojil s známým specialistou na renovace klasických vozů Jasonem Billupsem a začali pátrat po druhém experimentálním kupé. Vůz hledali pomocí sériového čísla firmy Shelby, stejně jako mnozí před nimi. Ukázalo se však, že jde o špatnou strategii. „Proto jsme zvolili jiný přístup a nakonec nalezli i původní VIN Fordu, nicméně objevit toto číslo v archivech nebylo snadné. VINko nás dovedlo k původní registraci a následně také k poslednímu majiteli,“ popisuje náročné hledání Billups.
Oba „dobyvatelé ztracené archy“ v doprovodu dalších expertů na Ford Mustang následně 3. března letošního roku vyrazili do texaského Dallasu, kde je čekal současný majitel vozu. Ten si pochopitelně nebyl vědom skutečnosti, jaký poklad vlastně má, a tak s ním i zacházel. Mustang GT500 EXP tedy strávil poslední dvě dekády nikoliv ve stodole, ale venku na poli, do kterého se postupně začal i propadat. Jelikož přitom byl vystaven neduhům počasí, nepřekvapí rozsáhlá koroze či poškozený interiér. Motor byl dokonce zcela demontován.
Renovace tohoto exempláře tedy rozhodně nebude jednoduchá, na druhou stranu jde o jeden z vozů, které si to definitivně zaslouží. Projektu se účastní i společnosti Shell a Pennzoil, stejně jako na něj můžete finančně přispět i vy. Právě informace o crowdfundingu by přitom mohla naznačovat, že tento Mustang nezamíří do aukce, ale spíše do některého muzea, kde by mu mělo být vyhrazeno čestné místo. Přeci jen jde o kousek, u kterého všechno vlastně tak trochu začalo.










Jeden z nejvzácnějších Fordů Mustang nebyl nalezen ve zrovna krásném stavu. Nyní tedy bude muset projít opravdu rozsáhlou a náročnou renovací
Zdroj: Barrett-Jackson
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 8 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 7 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 8 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 10 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 11 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
dnes
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1