Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Víte, kolik zavazadelníků skrývá ve svých útrobách extrémní McLaren F1?
12.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Spousta supersportů vám nedovolí si vzít si sebou skoro žádné zavazadlo, ten kdysi nejrychlejší z nich, McLaren F1, k nim ale zdaleka nepatří.
Supersporty obvykle nejsou auta, která by hýřila praktičností. Je to pochopitelné, jsou určeny pro rychlou jízdu a tomu podřizují vše - pokud zbude krom nezbytné techniky a řidiče prostor pro něco dalšího, fajn, když ne, nedá se nic dělat. A podle toho také praktičnost většiny z nich vypadá. Například Lamborghini Huracán má kvůli své subtilní stavbě, torzní tuhosti, motoru uprostřed a pohonu všech kol vepředu jen prťavý zavazadelník o objemu 100 litrů, do kterého se pořádně nevejde ani jeden kufr velikosti příručního zavazadla do letadla, natož dva, chcete-li jet někam se svou drahou polovičkou.
Pochopitelně, pokud lidé touží po co největší praktičnosti a zároveň po rychlosti, jsou tu jiné nabídky. Třeba Mercedes-AMG E 63 S Kombi nebo Audi RS6 Avant mají dynamiku supersportů i s obřími kufry, ale... pořád se svými schopnostmi nemohou rovnat skutečným sportovním automobilům. RS6 Avant je extrémně rychlý stroj a v přímce si může troufat i na seriozní sporťáky, ale zkuste si vedle sebe postavit RS6 a Huracán na okruhu se srovnatelně schopnými řidiči - výsledkem rozhodně nebudou dvě stejné jízdy, akorát jen bez kufru a druhá bez. A to hovoříme o čase, ne o pocitech pro řidiče.
Naštěstí ne všechny supersporty jsou šity podle jednoho kopyta a je paradox, že vůz, který mezi nimi po léta zářil právě svou rychlostí, je zastiňuje i svou praktičností. Řeč je o McLarenu F1, které k nepraktickým sporťákům rozhodné nepatří. Věnovali jsme se mu detailně před nějakou dobou, protože tenhle legendární stroj za to opravdu stojí, ale zmínku o zavazadlových prostorech jsme vynechali. Možná to byla trochu škoda, protože jsou podobně zajímavé, jako zbytek auta.
Je jich tu totiž stejně jako sedadel pro cestující - tři. Pod miniaturní přední kapotou najdete jeden, nejmenší. Další dva, o poznání větší, jsou na bocích, mezi dveřmi a zadními koly. Panely se vyklápějí dolů a když jste v 90tých letech dostali svůj nový McLaren F1, byly uvnitř na míru dělané kufry, na každé straně dva. Ve výsledku tedy byl prostor pro zavazadla celkem velkorysý - celkem dle dobových tiskových materiálů nabízí až 280 litrů, tedy skoro třikrát více než zmiňovaný Huracán. A přitom byl tak neuvěřitelně rychlý...
Kromě kufříků byl k F1 dostupný i golfový bag dělaný na míru, ale ten bylo nutné připevnit na jedno ze sedadel spolujezdců, jinam se nevešel. A pokud si lámete hlavu, co ukrývá trojúhelníkový karbonový kryt u levého zavazadelníku, je to baterie, řídící jednotka a pojistková skříň, tam už se další „harampádí” nevejde.
Co na to říkají dnešní supersporty s motorem uprostřed? Vesměs nic, až na jeden - Pagani Huayra má prakticky na stejném místě jen trochu jinak dostupné zavazadelníky. Murrayho nápad tak žije dál...







Gordon Murray postavil perfektní supersport - byl nejen nejrychlejší, ale i nejpraktičtější
Murrayovým nápadem se zjevně nechal inspirovat Horacio Pagani - Huayra má „kufry” řešené velmi podobně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025
Nejčtenější články
Honda odpískala třetinu investic mířících do elektrických aut, z původních plánů na přechod ně už není skoro nic
23.5.2025Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025Věřte nebo ne, ale tohle je poslední novinka BMW. Její autor musí být velký fanda Minecraftu
24.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025Stellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
24.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva