Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ceny Golfů TDI po odhalení nástupce rychle klesly, i špičkové verze jsou zajímavé koupě
22.11.2019 | Mirek Mazal
Jsou auta, která si tradičně drží cenu i jako docela staré ojetiny, o Golfu VII TDI to ale momentálně neplatí. Spuštění výroby nové generace a přetrvávající dieselová skepse v Německu zatřásly cenami ojetin.
Volkswagen před měsícem odhalil novou generaci stěžejního modelu Golf. Normálně to znamená jen tolik, že VW může přepočítávat desetitisíce ničím nepodmíněných objednávek zbrusu nového modelu, letos se k tomu ale přidává ještě jeden, u Golfu ne zcela obvyklý jev. Po premiéře novinky totiž začaly rychle klesat ceny starších ročníků dosud aktuální sedmé generace vozu, a to v dieselových verzích.
Jistě se to neděje všude, ale v Německu, tradičně největším odbytišti Golfů všeho druhu, to vzhledem k tamní naftové skepsi nastalo. Nedokážeme si to vysvětlil jinak než tím, že dosavadní majitelé Golfů TDI, které v tamních prodejích sedmé generace jasně převažovaly, vyrazili pro nový model a v bazaru nabídli ten stávající. Německá poptávka po ojetých dieselech je ale relativně nízká, to způsobuje přetlak na straně nabídky a pokles cen vozů z druhé ruky. V Německu tak spadla hodnota tří- až čtyřletých Golfů TDI na polovinu původních cen a netýká se to jen obyčejných verzí. Stejné následky debutu nástupce pocítila výkonnější varianta GTD.
Výborný cestovatel na dlouhé tratě starý čtyři roky tak vychází klidně na 14 989 Eur (388 tisíc Kč). Relativně rychlý, přitom úsporný a pohodlný kombík s manuálem a nájezdem 98 419 kilometrů je lákavé zboží po prvním vlastníkovi. Polovina ceny nového kusu stačí na hnědou metalízu, xenony, litá kola, vyhřívané sedačky, dvouzónovou automatickou klimatizaci a manuál spojený s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 135 kW (184 koní).
Příznivci kompaktnějšího provedení Golfu mohli volit třídveřovou verzi taktéž z roku 2015 s nájezdem 99 950 kilometrů. Trochu akčnější černý hatchback má proti hnědému kombi ještě navíc větší kola, multimediální balíček infotainmentu a o deset centů vyšší cenu 14 999 Eur (388 tisíc Kč). Jeden z nejlepších kompaktů vůbec se stovkou pod osm sekund a spotřebou okolo pěti litrů je za takových cenových podmínek skutečným lákadlem.













Rodinný Golf GTD předposlední generace stojí teď polovinu
O nic horší nejsou německé nabídky třídveřových hatchbacků
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před 5 hodinamiZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 6 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 8 hodinamiHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
před 9 hodinamiDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva