Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kdysi uctívané Audi TT definitivně skončilo bez velkých poct, zamýšleného nástupce lidé odmítají už teď
24.11.2023 | Petr Prokopec
Jsme dost staří na to, abychom pamatovali doby, kdy TT bylo autem snů svého druhu, po 25 letech na světě ale kultovní kupé a roadster už neobjednáte. Z výrobní linky sjel poslední kus a vybírat lze z posledních skladových vozů. Vedle toho, co Audi s tétéčkem plánuje do budoucna, může být koupě některého z nich terno.
V loňském roce se Audi pochlubilo konceptem Activesphere, který na sebe vzal podobu čtyřdveřového SUV-kupé. Spíše než off-road ale studie připomínala sportovní vůz, oproti němuž by měla nabídnout víc praktičnosti. A to nejen díky dvěma párům dveří, nemalou pozornost budila také záď. Stačil totiž stisk jediného tlačítka a panely se přeskládaly na korbu schopnou pobrat třeba pár horských kol. Pohon pak nepřekvapivě obstarávaly elektromotory, Audi totiž do budoucna s ničím nepočítá.
Právě koncept Activesphere má být nástupcem modelu TT. Podrobně jsme na něj vzpomínali nedávno, a to i proto, že jeho dny měly být brzy sečteny. To se stalo tento týden, smutně bez větších poct - z montážní linky v maďarském Györu totiž sjel v doprovodu hrstky zaměstnanců závodu vůbec poslední exemplář s pořadovým číslem 662 762. Právě tolik kusů automobilka během uplynulých pětadvaceti let vyrobila. První produkční TT se totiž objevilo 18. února 1998, to poslední pak má v dokumentech vyražené datum 10. listopad 2023. Audi tak ze hry odstavilo kdysi uctívaný vůz, který výrazně míře přispěl k vylepšení firemní image.
Z komentářů, které se objevily pod instagramovým příspěvkem značky právě na toto téma, je patrné, že TT se v rámci patřičné skupiny zákazníků stále těší nemalé popularitě. Zejména majitelé kritizují rozhodnutí Audi zbavit se svého nejdostupnějšího sportovního vozu ve prospěch elektrických SUV, která budou všechno, jen ne dostupná. Či zábavná, oslnivá, zkrátka cokoli, co dosud platilo právě o TT. Opravdu se tak nezdá, že by sázka na bateriový pohon za každou cenu měla vést k úspěchu, který si Audi maluje.
Spekulace ale ponechme stranou, aktuálně už jen dodáme, že oním posledním kouskem je provedení TTS v šedé barvě Chronos Gray Metallic. Na dvacetipalcová kola tak míří 320 koní, o jejichž produkci se stará dvoulitrový čtyřválec. Díky tomuto výkonu je přitom TTS druhým nejvýkonnějším vozem postaveným na platformě MQB, výše lze najít už jen verze RS osazené 2,5litrovým pětiválcem se 400 koňmi. Standardem se v té chvíli stal pohon všech kol a sedmistupňový automat.
Pokud vás TT na poslední chvíli zlákalo, máte pořád možnost jej mít jako nové, skladové zásoby dealerů jsou pořád slušné. V Česku je tedy dle oficiálního webu Audi k dispozici jediný vůz, shodou okolností rovněž 320koňové TTS, v Německu ale čeká na svého majitele 540 exemplářů. V závislosti na motorizaci a výbavě se pak jejich ceny pohybují od 1,1 do 2,5 milionu korun.


Po pětadvaceti letech výroba TT definitivně skončila. Nástupcem dnes již ikonického a zároveň dostupného sporťáku se má stát elektrické SUV-kupé. Že se to příznivcům tétéčka nelíní, opravdu nepřekvapí, takové auto nemá šanci oslovit jakkoli větší část z nich. Foto: Audi
Zdroj: Audi, Audi@Instagram
Bleskovky
Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
dnesZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025Skutečný Turek na dálnici napodobil českého Turka. Ministr se natočil při víc jak 220 km/h na dálnici, i on pro to má legrační vysvětlení
30.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Rusové chtějí změnit své železnice k nepoznání. Chystají úplně nové vlaky, rychlý Bouřňák poprvé ukázali i zevnitř
před 6 hodinamiDalší tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
před 7 hodinamiNový sporťák s motorem V8 pochází od značky, kterou znáte, jen jste zapomněli, že existuje
před 9 hodinamiMercedes rozprodává všechno, co může jen trochu postrádat, o situaci firmy nic nesvědčí líp
před 10 hodinamiElektrický Charger je takový propadák, že výrobce musel snížit cenu o víc jak 100 tisíc. Nepomůže tím stejně ničemu
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.02. 20:22 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.02. 20:14 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 09.02. 16:16 - Carrert93
- Autokosmetika 09.02. 16:12 - Carrert93
- Policejní kontroly a měření 09.02. 15:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.02. 14:48 - pavproch
- Americké vozy a vše kolem nich 09.02. 08:40 - Stepan
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.01. 17:12 - pavproch