Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují
20.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dvacet pneumatik s nejkratší brzdnou dráhou si to rozdalo v odolnosti proti aquaplaningu, ovladatelnosti nebo životnosti. Kdo uspěl a kdo nikoli?
Pokud vás neuspokojila pouhá „kvalifikace” do testu letních pneumatik německého Auto Bildu a pozdější kompletní test ADACu zase po všech aférách této organizace nemá vaši důvěru, můžeme vám ukázat víc. Vlastní zatím úplně nejvíc - právě Auto Bild splnil, co slíbil a po tabulkách s měřením brzdných drah vyrukoval s kompletním testem, který se zabývá řadou dílčích aspektů, jež pro vás mohou být při výběru nových pneu rozhodující.
Jak bylo uvedeno již dříve, z 52 modelů pneumatik se do finálního soupeření dostalo dvacet. U těchto dvaceti nepřekročil součet brzdných drah na mokru z 80 km/h a na suchu ze 100 km/h celkem 77 metrů. Český soutěžící Barum Bravuris 3HM skončil hluboko v poli těch, kteří se nekvalifikovali.
Co jiného tedy vybrat z nabídky nových pneumatik, napoví právě tento test rozměru 225/50 R17. Ty slabé vyřadil rovnou zkraje, takže v kompletních výsledcích vyloženě nedostatečné pneumatiky nevidíme. Jak si tedy „ty” lepší vedly? Projděme si výsledky jednotlivých disciplín jednu po druhé, až se propracujeme k finálním výsledkům.
1. Brzdná dráha na suchu i mokru
Pro pořádek si zopakujme výsledky „kvalifikace”, neboť schopnosti hodnocených pneu při brzdění na suchu a mokru se v podrobném testu znovu neprobírají a přitom jde o velmi důležitou vlastnost. Součtem délky brzdných drah jsou tady nejlepší Continentaly, ale vážně jen díky nejlepšímu průměru, jsou nejuniverzálnější. Samotnou délkou brzdné dráhy pouze na suchu či pouze na mokru je překonává řada konkurentů, někdy i o dost. Ti pak ale nejsou s to zopakovat srovnatelný výsledek za odlišných podmínek.

2. Chování na mokru
Pokud u vás často prší, nejlepší volbou budou pneumatiky Uniroyal - vodu odvádějí s náskokem nejlépe a jejich odolnost pro aquaplaningu je bezkonkurenční. I na druhého v pořadí mají náskok 2,9 km/h, pak už jsou rozdíly o mnoho menší. To se ale bavíme o hluboké vodě, jedno kolo kruhové dráhy zvládly objet nejrychleji Continentaly a Uniroyaly skončily na chvostu. Výsledky dalších „gum” vám prozradí tabulky.
3. Chování na suchu
Pokud u vás naopak prší málo, dá se doporučit soutěžící značky Pirelli. Na trati testující ovladatelnost s nimi vůz dosáhl největší průměrné rychlosti a také měly nejmenší valivý odpor. Naopak ve vnějším hluku skončily na chvostu se 73,9 dB(A) u jedoucího vozidla. Tady s náskokem vítězí Micheliny před o něco méně renomovanými značkami.
4. Opotřebení a ekonomičnost provozu
Vysoká cena pneumatik Pirelli spolu se sice nadprůměrnou, ale zdaleka ne nejdelší odhadovanou životností trochu sráží předchozí výsledky - náklady na 1 000 ujetých kilometrů jsou téměř dvojnásobné oproti vítězi téhle disciplíny, značce Leao. Ta tu ovšem boduje zejména nízkou pořizovací cenou, jejich životnost patří k nejnižším. Nejdelší životnost mají Continentaly, a to se slušným náskokem, takže i přes svou cenu patří k provozně nejlevnějším.
5. Celkové výsledky
Už z dílčích výsledků vidíme, že volba věhlasných značek jako Pirelli, Continental nebo Dunlop obecně nebude chybou, zárukou toho nejlepšího ale automaticky není - v dílčích aspektech jsou některé typy věhlasných značek mezi nejhoršími. Take je třeba dodat, že je za ně potřeba zaplatit nejvíce, ale aspoň nedostanete nic špatného - u Yokohamy draze zaplatíte naleštěné nic. Naopak nízká cena nemusí být diskvalifikující - třeba pneumatiky Leao Nova Force vypadají na svou cenu jako obstojná volba.
A není to jediné překvapení. Vítězství novinky značky Continental jménem PremiumContact 6 mezi ně jistě nepatří, stejně jako těsně druhé místo značky Dunlop. Poměrně vysoko, na šestém místě bez známky horší než 2-, se ale umístila Fulda SportControl 2, naopak značková Michelin Primacy 3 je až devátá a v hodnocení vidíme i trojky.
Zajímavý je také celkový výsledek už zmíněného modelu Nova Force velmi málo známé značky Leao, která porazila zavedené značky Yokohama, soutěžící s modelem Advan Fleva V701, a Kumho, které dodalo model Ecsta HS51. Leao nemá žádnou známku dostatečnou, Yokohama i Kumho mají po jedné, a to v hodnocení chování na mokré vozovce. Kompletní pořadí následuje...
I celkové výsledky ukazují, že levnější pneu méně známých značek mohou být lepší volbou než drahé pneu zavedených výrobců
Tohle je novinka Continentalu, která je dle Auto Bildu to nejlepší na trhu
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre GP Mugello 10:00
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
Nejnovější články
Z obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 56 minutamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 2 hodinamiHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
před 3 hodinamiDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
před 5 hodinamiLada po dekádách představila své první úplně nové SUV. Vypadá zatraceně dobře a ohromí výbavou, s technikou je to složitější
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva