Peugeot znovu prodává zbrusu nové modely 405 za pouhých 234 tisíc Kč

Líbilo by se vám, kdyby dnes některá z renomovaných značek znovu vyráběla historický model střední třídy a nabízela jej za cenu moderního mini? Takovou věc dělá Peugeot, ale ne v EU.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot znovu prodává zbrusu nové modely 405 za pouhých 234 tisíc Kč

1.11.2019 | Mirek Mazal

Peugeot znovu prodává zbrusu nové modely 405 za pouhých 234 tisíc Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Líbilo by se vám, kdyby dnes některá z renomovaných značek znovu vyráběla historický model střední třídy a nabízela jej za cenu moderního mini? Takovou věc dělá Peugeot, ale ne v EU.

Peugeot 405 se začal vyrábět v roce 1987 a z výrobních linek francouzské automobilky sjížděl dalších deset let. Byl to povedený automobil, o čemž svědčí už zisk titulu Auto roku 1988, ještě více to ale dokazuje oblíbenost u zákazníků. Také u nás se jednalo zejména o bazarový hit porevolučních časů, který byl v kursu i po přelomu milénia. Dnes jde pro některé řidiče spíše o vzpomínku na mládí - většinu 405 od dob jejich slávy rozkousal zub času a v bazarech dnes jde spíše o raritu.

Ne vše je ale ztraceno, tedy alespoň pro někoho. Licenci na výrobu modelu 405 totiž nejprve získali v Íránu a byť se po vypršení dosavadní dohody zdálo, že se čtyřistapětkou je definitivně ámen, realita je nakonec jiná. Íránce vystřídala ázerbájdžánská firma Khazar, která vyrábí modernizovanou 405 s označením Peugeot Khazar 406s. Podmínkou udržení spolupráce je prodej deseti tisíc aut ročně, což ani v Ázerbajdžánu není problém.

Peugeot 405 je tak i po všech těch letech stále v prodeji, vzniká v továrně nacházející se asi sto kilometrů od Baku na břehu Kaspického moře. Dodáván je buď s 1,8litrovým zážehovým motorem o výkonu jedné stovky koní, nebo s mírně silnějším 1,6litrovým turbodieselem disponující stádem 104 koní. Standardem je s ohledem na lokální preference automatická převodovka.

Kupující mají šanci využívat automatickou klimatizaci, rádio s CD a MP3, elektrická přední sedadla a alespoň dva airbagy. Na některých vozech jsou i parkovací senzory vzadu. Na fotografiích jsou vidět modernizované prvky interiéru, ale vnější karoserie původ nezapře.

Bez příplatků se staronová 405 prodává za ceny od 17 500 ázerbajdžánských manatů, což je aktuálně 234 tisíc korun českých. Cílem firmy je zpočátku rozšířit vůz na domácím trhu a poté se nebude bát ani vývozu. Evropská unie je s lokálními pravidly pro nově prodávaná auta mimo hru, počítá se ale mimo jiné s Ruskem, Turkmenistánem či Ukrajinou. Tušíme, že za 234 tisíc by po nové 405 leckdo sáhl i zde, to by ale zejména emisní a bezpečnostní pravidla EU musela nebýt taková, jaká jsou.


Peugeot znovu prodává zbrusu nové modely 405 za pouhých 234 tisíc Kč - 1 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 05Peugeot znovu prodává zbrusu nové modely 405 za pouhých 234 tisíc Kč - 2 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 06Peugeot znovu prodává zbrusu nové modely 405 za pouhých 234 tisíc Kč - 3 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 07Peugeot znovu prodává zbrusu nové modely 405 za pouhých 234 tisíc Kč - 4 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 08Peugeot znovu prodává zbrusu nové modely 405 za pouhých 234 tisíc Kč - 5 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 09Peugeot znovu prodává zbrusu nové modely 405 za pouhých 234 tisíc Kč - 6 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 10Peugeot znovu prodává zbrusu nové modely 405 za pouhých 234 tisíc Kč - 7 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 11

Peugeot znovu prodává zbrusu nové modely 405 za pouhých 234 tisíc Kč - 8 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 01Peugeot znovu prodává zbrusu nové modely 405 za pouhých 234 tisíc Kč - 9 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 02Peugeot znovu prodává zbrusu nové modely 405 za pouhých 234 tisíc Kč - 10 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 04Peugeot znovu prodává zbrusu nové modely 405 za pouhých 234 tisíc Kč - 11 - Peugeot Khazar 406 foto prvni 03
Peugeot Khazar 406s je ve skutečnosti původní 405, který si svého času i u nás vydobyl nemalou slávu. Teď se vrací do prodeje jako úplně nové auto se sympatickou cenovkou

Zdroj: Peugeot Khazar

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše