Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda přijde s dalším novým RS, nadšence chce oslovit přesně tím, co z duše nenávidí
29.7.2025 | Petr Prokopec
Mladoboleslavská automobilka jede po dvou kolejích, kdy na jedné udržuje při životě přirozeně chtěné a na té druhé se pokouší vybudit zájem o přirozeně nechtěné. Nyní došla k názoru, že lidi milující řízení vezme u srdce triky známými z vietnamských tržnic.
Není tomu dlouho, co Britové vynesli nepříliš lichotivý verdikt nad Škodou Elroq RS. Mimo jiné uvedli, že akcelerace 340koňového elektrického SUV je sice zajímavá, nikoli však drtivá. To by jistě nebyl problém, pokud by vedle toho bateriové RS excelovalo třeba na okreskách. Jenže onen neohromující sprint je vlastně jeho největším trumfem. Udělené tři hvězdičky z pěti jsou tak spíš než co jiného palec ukázaný směrem dolů. A jednoznačné potvrzení toho, že udělat solidní sportovní auto z elektromobilu je sakra složité, pokud dnes vůbec možné.
Pro Škodu přitom nešlo o první pokus na tomto poli, ale už o druhý, neboť existuje také Enyaq RS. Tedy další elektrické SUV, jen větší, těžší, a přesto osazené stejným pohonem. Nadšené řidiče tak dokáže oslovit ještě méně. Mladoboleslavští ale stále mají pocit, že se jim povedlo stvořit něco mimořádného. A proto do téže řeky hodlají vkročit potřetí, neboť loga RS by se měl dočkat také Epiq. Tedy 4,1metrové SUV, které bude lehčí než jeho sourozenci, načež by s ním 340 kobyl mohlo zacvičit zase o trochu víc.
Není nicméně jisté, zda s takovým výkonem bude novinka moci počítat. Na rozdíl od již existujících SUV totiž dorazí na platformě MEB Entry, která počítá s pohonem předních kol. A také s bateriemi o kapacitě 38 a 56 kWh. I druhá zmíněná je přitom ekvivalentem pouze 14litrové nádrže na naftu, což znamená, že s tak vysokým výkonem byste jednou šlápli na plynový pedál, a následně rovnou zamířili k dobíjecí stanici. Spíše se tak dočkáme jen jednoho elektromotoru vpředu.
To pochopitelně nemusí být problém, zajímavých předokolek v historii vznikla celá řada. Jenže bateriový pohon u toho nebyl ani jednou. Nadšenci totiž nevyhledávají pouze vysoký výkon nebo zajímavý čas při sprintu, místo toho do popředí staví jiné hodnoty. Řada z nich pramení z nízké hmotnosti, která má souvislosti nejen s dynamikou a spotřebou, ale také ovladatelností, brzdnými schopnostmi, každodenní využitelností i dalšími provozními náklady. V ničem z elektromobily dnes neexcelují, ani nemají jak.
Bjorn Kroll, šéf produktového marketingu značky, nicméně očkem pomrkává po nesmyslném Enyaqu RS Race jako po základním stavebním kameni, který vše změní. „Vše, co jste v rámci někdejších emocí, na které jsme si zvykli za starých dobrých časů, je v něm zahrnuto. Vidíte ho a slyšíte ho,“ uvedl pro Auto Express. Tím odkázal na zvukové generátory a software, který má imitovat řazení u spalovacích aut. Souběžně s tím dodal, že u produkčních RS Škoda „tento recept použije“.
„Musíme jim dodat více emocí. Máte zde vysoký výkon, ten sám o sobě již nějaké generuje, ale zbytek absentuje. Musíte tedy dodat zvuk a změnu rychlostních stupňů, zkrátka takové věci,“ uvedl dále Kroll. A dokonce nezapomněl podotknout, že stávající nabídka je pouze začátek a Škoda u svých příštích RS „půjde směrem, na který jsme zvyklí u spalovacích aut“. Trochu nám zde unikají slova o snižování hmotnosti, na to ale zjevně v Mladé Boleslavi nehrají.
Znamená to tedy jediné - Epiq RS hodlá minimálně 220 kobyl spojit s falešným zvukem a stejně falešným řazením, tedy přesně tím, co nadšenci z duše nenávidí, tohle jsou triky z vietnamské tržnice. A k tomu auto přidá zhruba dvě tuny „živé váhy“? To znamená, že bude jen dalším elektromobilem z mnoha, které nabídnou pouze zrychlení v přímém směru, navíc ještě méně zajímavé než Enyaq s Elroqem. Do toho pak lidem budou vyhrávat reproduktory horší árie, než jaké známe z hollywoodských filmů. Opravdu někdo po něčem takovém touží? Pokud ano, nadšenci to nejsou ani omylem.







Už základní Epiq by nemusel vypadat špatně, jako RS pak na pohled zřejmě i potěší. Ale co dál? Elektrické RS s falešným zvukem a falešným řazením je předem k smíchu. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
před hodinouBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 1. den včera 18:19
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním včera 13:04
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona včera 10:41
- IRRC pokračovalo ve Schleizu, Červený je těsně před obhájením titulu včera 10:20
- MotoE: Novým lídrem Mattia Casadei včera 10:00
Nejčtenější články
Nejextrémnější Ferrari F40 jde do aukce. Brutální stroj s víc jak 700 koňmi na tunu se může stát tím nejdražším v historii
27.7.2025Dacia to se zaujetím místa Škody myslí vážně, jejího konkurenta Octavie nafotili bez maskování
27.7.2025Porsche v zoufalosti začalo nabízet přímé slevy na elektrický Macan. Nepamatujeme, kdy naposledy něco takového udělalo
27.7.2025Mansory se znovu vyřádilo na Tesle Cybertruck. Asi má pocit, že napoprvé nezašlo dost daleko
27.7.2025Šéf výrobce elektromobilů je totálně mimo. V těžkých časech křičí, že tradiční značky elektroauta nikdy nechtěly a přejí si jejich konec
28.7.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.26. 08:16 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 08:10 - Vrooom
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat
- Policejní kontroly a měření 08.25. 13:36 - delphin
- Chlubítko univerzální 08.25. 08:26 - jerry
- whitelist & blacklist 08.25. 08:01 - jerry
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 16:28 - abgx1
- S větrem ve vlasech.... 08.24. 14:40 - pavproch