Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce

Audi vydalo oficiální zprávu, která pojednává o budoucích pohonných jednotkách sportovně laděných modelů S4 a S5. Automobilka podle ní dále popluje po proudu downsizingu a donedávna resp. stále ještě osmiválcovým vozům „dopřeje” pouze čtyřválcové pohonné jednotky. Spolu s tím má dojít i k významnému snížení hmotnosti dnes velmi těžkých vozů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce

16.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi vydalo oficiální zprávu, která pojednává o budoucích pohonných jednotkách sportovně laděných modelů S4 a S5. Automobilka podle ní dále popluje po proudu downsizingu a donedávna resp. stále ještě osmiválcovým vozům „dopřeje” pouze čtyřválcové pohonné jednotky. Spolu s tím má dojít i k významnému snížení hmotnosti dnes velmi těžkých vozů.

Poslední dvě generace (či předchozí generace a její významný facelift, chcete-li) Audi S4 se mohly chlubit vskutku výjimečnou pohonnou jednotkou. Do relativně kompaktního sedanu se dostal třistařicetikoňový osmiválec 4,2, používaný nejčastěji v modelu A8. Právé tento motor se významně podílel na vnímání tohoto vozu - výsledkem bylo silné granturismo s vytříbenou zvukovou kulisou objemného V8.

Doba ale osmiválcům nepřeje a do nové S4 se dostal „pouze” kompresorem přeplňovaný 3,0 V6 TFSI. Mnoho z vás nad touto změnou zřejmě mávnulo rukou a podobně asi budete vnímat celkem očekávanou informaci, že tento motor nahradí současný V8 i pod kapotou modelu S5.

Jenže tím změny zdaleka neskončí. Další generace S4 i S5 totiž čeká krutý osud v podobě přeplňovaného čtyřválce. Jaký bude mít objem zatím není jasné, ale výkon má být nejméně stejný jako u současného 3,0 TFSI, tedy alespoň 333 koní. Pokud má tato změna dávat smysl, bude nový motor vycházet ze současného 2,0 TFSI, který ve své nejvýkonnější verzi dává výkon 265 koní. Ke kýženému výkonu mu tedy ještě 70 koní schází...

Hlavní inženýr Audi Michael Dick k tomu uvádí, že nový motor pro S4 a S5 bude mít při obdobném výkonu o 20 % účinnější spalování paliva. K tomu má být celý vůz výrazně lehčí.

Posun ke čtyřválci je samozřejmě motivován v prvé řadě snahou dosáhnout papírově minimální spotřeby (lhostejno, jaká bude ta skutečná), aby bylo bruselskému úřednickému šimlu učiněno zadost. Pozitivním vedlejším efektem ale bude právě snížení hmotnosti, což je disciplína, která poslední roky Audi zoufale nejde. Současná generace S5 váží masivních 1723 kg, verze kabrio je na tom s hodnotou 1950 kg ještě o poznání hůř. Audi má za cíl v příští generaci osobních vozů snížit hmotnost až o těžko uvěřitelných 30 %.

K dosažení tohoto cíle automobilka použije nejen lehčí motory, ale i jinou konstrukci karoserie - ke slovu přide více hliníku a hořčíku. Prototyp pro příští „eSka” je již v testování a váží o 400 kg méně než stávající model a s přeplňovaným motůrkem prý dosahuje na okruzích lepších časů než aktuální S4 a S5. Design se bude podobný jako měl koncept modelu A7 Sportback, ale celková velikost a proporce budou menší. Na nový vůz si bohužel budeme muset počkat až do roku 2014.


Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 1 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_02Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 2 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_01Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 3 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_03Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 4 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_04Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 5 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_05Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 6 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_08Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 7 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_10Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 8 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_09Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 9 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_11Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 10 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_16Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 11 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_15Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 12 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_17Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 13 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_20Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 14 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_18Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 15 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_19Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 16 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_21

Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 17 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_22Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 18 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_23Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 19 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_24Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 20 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_25Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 21 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_26Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 22 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_27Audi S4 a S5 čeká dieta v podobě čtyřválce - 23 - audi_a5_cabrio_convertible_2009_29

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše