Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Renault plánuje oživení aut se značkou Alpine
16.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pár let zpět se všichni snažili přijít s buď přímo SUV nebo variantou některého ze svých modelů určenou do lehkého terénu. Nyní se zdá, že móda se obrací a popularitu nabírají malá sportovní auta.
Na konci loňského roku Renault oznámil plán uvést v blízké budoucnosti na trh 26 nových modelů. Součástí tohoto plánu je oživit slavné spojení z minulosti, Renault Alpine. Alpine byla původně samostatná francouzká firma, která používala Renaulty jako základ pro vlastní sportovní a závodní vozy a byla v tom poměrně úspěšná. V roce 1970 v ní Renault získal majoritu a až do roku 1994, kdy byla uložena výroba zastavena, produkovala různá více či méně úspěšná sportovní auta.
V současné době se Renault snaží vytěžit maximum ze spolupráce s Nissanem, který je na poli sportovních kupé čím dál tím úspěšnější. Před nedávnem jsme psali o přípravě malého kupé, které by mělo posloužit za základ i nového Renaultu Alpine. Vše by ale mělo být zorganizováno tak, aby si Renault a Nissan nekonkurovali.
Jako hlavní cíl si Alpine bere Mazdu MX-5, tedy vůz ve spodní části trhu sportovních vozů. V Evropě momentálně hrají velkou roli při rozhodování zákazníků faktory jako nízká spotřeba a emise a i pořizovací a provozní náklady nesmí překročit určitou mez. Většina aut tohoto segmentu je totiž kupována jako druhé či třetí auto do rodiny a u nich se na ekonomiku hledí opravdu přísně.
Po zvážení těchto faktorů byla vytvořena sada základních parametrů nového modelu. Nízká váha, pohon zadních kol, šestistupňová manuální převodovka a čtyřválcocý motor o výkonu cca 220 koní. Jestli bude přeplňovaný nebo ne, ještě není rozhodnuto. Zástavba turbodmychadla by totiž zvyšovala cenu a to, jak už víme, je nežádoucí.
Jedním z náznaků, kam by se vývoj kupé mohl vydat, by mohla být designová studie Renault Alpine Interlagos, která se objevila na začátku letošního roku. Jednalo se o malé kupé odkazující se na původní auto stejného jména, která bylo vyráběno v Brazílii na začátku 70. let. Údajně se v Brailii pracuje na uvedení této studie na trh, přičemž základem má být šasi s pohonem zadních kol a dvoulitrový motor o výkonu 142 koní z Renaultu Megane.
Zdroj Motor authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nejnovější články
Toto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včeraZelené hlavičky dostaly nový nápad: Uměle zpomalit fungování čerpacích stanic, aby jejich favorité konečně vyhráli
včeraFerrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
včera
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.13. 19:59 - M.Z.
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.13. 12:14 - M.Z.
- BMW Divize 10.13. 12:10 - pavproch
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.11. 12:48 - řidičBOB