Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Renault plánuje oživení aut se značkou Alpine
16.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pár let zpět se všichni snažili přijít s buď přímo SUV nebo variantou některého ze svých modelů určenou do lehkého terénu. Nyní se zdá, že móda se obrací a popularitu nabírají malá sportovní auta.
Na konci loňského roku Renault oznámil plán uvést v blízké budoucnosti na trh 26 nových modelů. Součástí tohoto plánu je oživit slavné spojení z minulosti, Renault Alpine. Alpine byla původně samostatná francouzká firma, která používala Renaulty jako základ pro vlastní sportovní a závodní vozy a byla v tom poměrně úspěšná. V roce 1970 v ní Renault získal majoritu a až do roku 1994, kdy byla uložena výroba zastavena, produkovala různá více či méně úspěšná sportovní auta.
V současné době se Renault snaží vytěžit maximum ze spolupráce s Nissanem, který je na poli sportovních kupé čím dál tím úspěšnější. Před nedávnem jsme psali o přípravě malého kupé, které by mělo posloužit za základ i nového Renaultu Alpine. Vše by ale mělo být zorganizováno tak, aby si Renault a Nissan nekonkurovali.
Jako hlavní cíl si Alpine bere Mazdu MX-5, tedy vůz ve spodní části trhu sportovních vozů. V Evropě momentálně hrají velkou roli při rozhodování zákazníků faktory jako nízká spotřeba a emise a i pořizovací a provozní náklady nesmí překročit určitou mez. Většina aut tohoto segmentu je totiž kupována jako druhé či třetí auto do rodiny a u nich se na ekonomiku hledí opravdu přísně.
Po zvážení těchto faktorů byla vytvořena sada základních parametrů nového modelu. Nízká váha, pohon zadních kol, šestistupňová manuální převodovka a čtyřválcocý motor o výkonu cca 220 koní. Jestli bude přeplňovaný nebo ne, ještě není rozhodnuto. Zástavba turbodmychadla by totiž zvyšovala cenu a to, jak už víme, je nežádoucí.
Jedním z náznaků, kam by se vývoj kupé mohl vydat, by mohla být designová studie Renault Alpine Interlagos, která se objevila na začátku letošního roku. Jednalo se o malé kupé odkazující se na původní auto stejného jména, která bylo vyráběno v Brazílii na začátku 70. let. Údajně se v Brailii pracuje na uvedení této studie na trh, přičemž základem má být šasi s pohonem zadních kol a dvoulitrový motor o výkonu 142 koní z Renaultu Megane.
Zdroj Motor authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 11 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
před 4 hodinamiAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před 6 hodinamiDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 7 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
před 9 hodinamiAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.18. 20:21 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 20:02 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch