Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
A pak že moderní auta nemůžou být jako kdysi. Ruf postavil nový CTR z karbonu
7.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ruf CTR se vrací k motoru vzadu a vypadá jako původní Yellowbird. Má ale karbonové monokokové šasi a odpružení typu pushrod.
Tohle auto není stará 911, která se nějakým nedopatřením vloudila na ženevský autosalon. Je to zbrusu nový Ruf CTR „Yellowbird”, který je na rozdíl od CTR2 a CTR3 podobný původnímu Yellowbirdu jako vejce vejci. S dnešním Porsche 911 991.2 ovšem nemá kromě umístění motoru společného vůbec nic.
Základ vozu tvoří karbonové monokokové šasi a nové CTR se tak stává prvním autem vůbec, které má takovéto šasi s motorem za zadní nápravou. Deformovatelná příď vozu je vyrobena z oceli pro lepší vlastnosti při nehodě a v kabině je rovnou integrována ochranná klec pro posádku.
To nejpodstatnější je ale úplně vzadu - plochý 3,6l šestiválec se suchou klikovou skříní, který díky dvěma turbodmychadlům dává 710 koní a 880 Nm. Výkon přenáší nově vyvinutý manuální šestikvalt a poctivý samosvorný diferenciál na zadní kola. Automobil víc „old school” než tohle nové CTR aby jeden pohledal.
Pochopitelně také s přihlédnutím k designu, který až na věci jako LEDková světla a vysouvací kliky dveří vypadá jako z 80. let. Samozřejmě, některé drobnosti dostaly moderního pojetí, ale všimněte si, že na obou koncích auta je něco, co připomíná skutečné nárazníky, nikoliv plastové, všemožně tvarované věci, kterými jsou ozdobena moderní auta a které je leckdy problém i jen pořádně vyčistit, natož opravit po nehodě.
Fanouškům nemusíme zdůrazňovat klasické křídlo ve tvaru velrybího ocasu anebo tvary klasické devětsetjedenáctky, to je totiž mimo pohonné ústrojí přesně to, díky čemu je nové CTR tak lákavé. Dále víme, že panely karoserie jsou vyrobeny z karbonu a že výsledná suchá váha auta je 1 200 kg.
Ve výsledku to znamená zrychlení na stovku za méně než 3,5 vteřiny a maximálku přes 360 km/h. O zpomalení se starají karbon-keramické brzdy, vpředu se šestipístkovými třmeny a 380mm kotouči, vzadu se čtyřpístky a 250mm kotouči. Vůz drží na silnici dvojité lichoběžníkové zavěšení s odpružením typu pushrod a pneumatiky o rozměru 245/35 ZR19 vpředu a 305/30 ZR19 vzadu.
Interiér je poněkud spartánský; nic jiného se ani nedalo čekat, má-li také být odkazem na původní Yellowbird. Podle skic Rufu by v krajním pravém z pěti kulatých budíků měla být navigace, jestli tomu tak skutečně bude, nicméně nevíme. Známe ale počet vyrobených kusů - celkem jich bude 31 včetně prototypu, na který se můžete podívat na fotkách. Za jeden bude automobilka chtít v přepočtu asi 24,5 milionu korun. Údajně ještě není vyprodáno, ale máte-li zájem, otálení nedoporučujeme.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.















Ruf CTR 2017 je dokonalá moderní inkarnace Yellowbirdu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025Zákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
5.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva