Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též

Když objemnější motor nahradí,méně objemný, podobně výkonný, bývá to smutné. Když ten objemný zmizí z nabídky zcela, je to ještě smutnější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též

7.3.2015 | Petr Miler | 7 příspěvků

Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když objemnější motor nahradí,méně objemný, podobně výkonný, bývá to smutné. Když ten objemný zmizí z nabídky zcela, je to ještě smutnější.

Patrně jste zaznamenali, že nejsme zrovna příznivci downsizingu. Nikoli absolutními, to bychom nebyli o nic lepší než ti, kteří jej zatvrzele hájí, faktem ale je, že většinou přínosem pro zákazníka není. Je následkem příliš horlivých snah Evropské unie (a nejen té) o snížení papírové spotřeby aut za každou cenu, které si za oběť vzaly třeba i atmosféricky plněné motory. Že tento vývoj někdy nabírá velmi bizarní podoby, jsme naznačili v článku pojednávajícím o nahrazení jednotky 1,2 TSI od VW tříválcem 1,0 TSI. Už tak downsizovaný motor se dočká dalšího zmenšení, i když ten stávající nikoho neuráží - rozhodně ne stran svého objemu, počtu válců či spotřeby paliva.

Z dosavadního vývoje se zdá, že motory budou zmenšovány až do chvíle, kdy nebudou žádné, alespoň ne ty spalovací. V těchto případech se ale pořád bavíme o situaci, kdy je jeden motor nahrazován jiným, kdy třeba místo šestiválcového třílitru dostane čtyřválcový dvoulitr s turbem nebo místo čtyřválcové 1,2 vám bude naservírován tŕíválcový litr. Tuto evoluci ale někdy lze také přeskočit a objemný či výkonný motor v nabídce nahradit... ničím.

Nazvěme to „absolutním downsizingem” a také jeho případy můžeme v současném světě zaznamenat. Že se takový případ dotkl i české Škody, jsme naznačili už přes týden v souhrnu jejích menších ženevských novinek, v záplavě asi stovky článků, které jsme vám ze Ženevy přinesli ale mohla tato informace snadno zapadnout. Navíc nebyla úplná a zcela jednoznačná.

Pokud jste ji tedy nezaznamenali, nebo prahnete po dalších detailech, pak vězte Škoda Yeti se v rámci tzv. modelové péče, rozumějte každoročních změn v nabídce jednotlivých modelů probíhajících v květnu, dočká zcela nové palety motorů. Že bude mít v nabídce silnější 1,2 a 1,4 TSI nebo jiné 2,0 TDI, opět obvykle výkonnější, asi urazí málokoho. Důsledkem těchto změn je ale i okleštění nabídky o dva nejvýkonnější motory.

Nehledejme za tím jen bruselský komplot, i když možná ano, ale primárně trochu jiný, ne „spotřebový”. Hlavním důvodem je nutný přechod motorů na ty plnící normu Euro 6 (spotřeby resp. emisí CO2 se netýká) a také to, že předloni faceliftovaný Yeti už není nejmladší. Automobilka zkrátka musela motory vyměnit a pro změnu se nerozhodla u těch, které se zřejmě příliš dobře neprodávají - je to nákladné a pro poslední rok či dva prodeje to zřejmě nemá ekonomický smysl u každého.

Na seznamu druhů zralých na vyhynutí se tak ocitly motory 1,8 TSI s výkonem 160 koní a 2,0 TDI se 170 koňmi. Oba z nabídky od května vypadnou. Že benzinový 1,8 TSI třebaže se v našem testu předvedl ve velmi dobrém světle poptává málokdo, snad i věříme, i když občas nějaký na silnici vidíme. Nejsilnější TDI se jeví být žádanějším, ale ani u něj to nestačilo na přežití.

Tento stav „vypichujeme” proto, že nyní ještě je možnost tyto verze objednat a pokud po některým z nových Yeti v těchto verzích toužíte, je nejvyšší čas navštívit dealera. Podobné novinky, jak jsme též uvedli se týkají i řady Rapid, tam ale naopak dojde k absolutnímu upsizingu - skončí starý tříválcový motor 1,2 s atmosférickým plněním, opět proto, že na normu Euro 6 nebyl „povýšen”. Jeho absence ale snad litovat třeba není, jakkoli též má své výhody, třeba v nenáročné údržbě. K výměně části motorů pak dojde také u modelu Octavia, tomu se ale úplné odstranění některého z nich z nabídky vyhne zcela, naopak přibude nová verze RS 230.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 1 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 01Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 2 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 02Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 3 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 03Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 4 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 04Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 5 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 05Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 6 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 06Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 7 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 07Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 8 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 08Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 9 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 09Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 10 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 10Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 11 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 11Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 12 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 12Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 13 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 13Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 14 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 14Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 15 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 15Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 16 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 16Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 17 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 17Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 18 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 18Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 19 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 19Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 20 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 20Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 21 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 21Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 22 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 22Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 23 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 23Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 24 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 24Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 25 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 25Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 26 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 26Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 27 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 27Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 28 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 28Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 29 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 29Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 30 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 30Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 31 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 31Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 32 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 32Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 33 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 33Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 34 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 34Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 35 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 35Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 36 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 36Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 37 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 37Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 38 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 38Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 39 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 39Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 40 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 40Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 41 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 41Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 42 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 42Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 43 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 43Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 44 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 44Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 45 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 45Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 46 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 46Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 47 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 47Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 48 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 48Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 49 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 49Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 50 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 50Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 51 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 51Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 52 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 52Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 53 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 53Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 54 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 54Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 55 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 55Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 56 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 56Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 57 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 57Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 58 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 58Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 59 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 59Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 60 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 60Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 61 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 61Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 62 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 62Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 63 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 63Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 64 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 64Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 65 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 65Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 66 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 66Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 67 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 67Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 68 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 68Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 69 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 69Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 70 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 70Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 71 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 71Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 72 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 72Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 73 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 73Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 74 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 74Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 75 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 75Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 76 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 76Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 77 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 77Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 78 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 78Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 79 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 79Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 80 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 80Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 81 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 81Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 82 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 82Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 83 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 83Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 84 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 84Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 85 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 85Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 86 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 86Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 87 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 87Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 88 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 88Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 89 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 89Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 90 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 90Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 91 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 91Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 92 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 92Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 93 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 93Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 94 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 94Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 95 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 95Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 96 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 96Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 97 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 97
Škoda Yeti 1,8 TSI se v nabídce po faceliftu příliš dlouho neohřála, letos skončí bez náhrady

Petr Miler

Diskuze 7 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše