Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též

Když objemnější motor nahradí,méně objemný, podobně výkonný, bývá to smutné. Když ten objemný zmizí z nabídky zcela, je to ještě smutnější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též

7.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když objemnější motor nahradí,méně objemný, podobně výkonný, bývá to smutné. Když ten objemný zmizí z nabídky zcela, je to ještě smutnější.

Patrně jste zaznamenali, že nejsme zrovna příznivci downsizingu. Nikoli absolutními, to bychom nebyli o nic lepší než ti, kteří jej zatvrzele hájí, faktem ale je, že většinou přínosem pro zákazníka není. Je následkem příliš horlivých snah Evropské unie (a nejen té) o snížení papírové spotřeby aut za každou cenu, které si za oběť vzaly třeba i atmosféricky plněné motory. Že tento vývoj někdy nabírá velmi bizarní podoby, jsme naznačili v článku pojednávajícím o nahrazení jednotky 1,2 TSI od VW tříválcem 1,0 TSI. Už tak downsizovaný motor se dočká dalšího zmenšení, i když ten stávající nikoho neuráží - rozhodně ne stran svého objemu, počtu válců či spotřeby paliva.

Z dosavadního vývoje se zdá, že motory budou zmenšovány až do chvíle, kdy nebudou žádné, alespoň ne ty spalovací. V těchto případech se ale pořád bavíme o situaci, kdy je jeden motor nahrazován jiným, kdy třeba místo šestiválcového třílitru dostane čtyřválcový dvoulitr s turbem nebo místo čtyřválcové 1,2 vám bude naservírován tŕíválcový litr. Tuto evoluci ale někdy lze také přeskočit a objemný či výkonný motor v nabídce nahradit... ničím.

Nazvěme to „absolutním downsizingem” a také jeho případy můžeme v současném světě zaznamenat. Že se takový případ dotkl i české Škody, jsme naznačili už přes týden v souhrnu jejích menších ženevských novinek, v záplavě asi stovky článků, které jsme vám ze Ženevy přinesli ale mohla tato informace snadno zapadnout. Navíc nebyla úplná a zcela jednoznačná.

Pokud jste ji tedy nezaznamenali, nebo prahnete po dalších detailech, pak vězte Škoda Yeti se v rámci tzv. modelové péče, rozumějte každoročních změn v nabídce jednotlivých modelů probíhajících v květnu, dočká zcela nové palety motorů. Že bude mít v nabídce silnější 1,2 a 1,4 TSI nebo jiné 2,0 TDI, opět obvykle výkonnější, asi urazí málokoho. Důsledkem těchto změn je ale i okleštění nabídky o dva nejvýkonnější motory.

Nehledejme za tím jen bruselský komplot, i když možná ano, ale primárně trochu jiný, ne „spotřebový”. Hlavním důvodem je nutný přechod motorů na ty plnící normu Euro 6 (spotřeby resp. emisí CO2 se netýká) a také to, že předloni faceliftovaný Yeti už není nejmladší. Automobilka zkrátka musela motory vyměnit a pro změnu se nerozhodla u těch, které se zřejmě příliš dobře neprodávají - je to nákladné a pro poslední rok či dva prodeje to zřejmě nemá ekonomický smysl u každého.

Na seznamu druhů zralých na vyhynutí se tak ocitly motory 1,8 TSI s výkonem 160 koní a 2,0 TDI se 170 koňmi. Oba z nabídky od května vypadnou. Že benzinový 1,8 TSI třebaže se v našem testu předvedl ve velmi dobrém světle poptává málokdo, snad i věříme, i když občas nějaký na silnici vidíme. Nejsilnější TDI se jeví být žádanějším, ale ani u něj to nestačilo na přežití.

Tento stav „vypichujeme” proto, že nyní ještě je možnost tyto verze objednat a pokud po některým z nových Yeti v těchto verzích toužíte, je nejvyšší čas navštívit dealera. Podobné novinky, jak jsme též uvedli se týkají i řady Rapid, tam ale naopak dojde k absolutnímu upsizingu - skončí starý tříválcový motor 1,2 s atmosférickým plněním, opět proto, že na normu Euro 6 nebyl „povýšen”. Jeho absence ale snad litovat třeba není, jakkoli též má své výhody, třeba v nenáročné údržbě. K výměně části motorů pak dojde také u modelu Octavia, tomu se ale úplné odstranění některého z nich z nabídky vyhne zcela, naopak přibude nová verze RS 230.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 1 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 01Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 2 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 02Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 3 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 03Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 4 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 04Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 5 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 05Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 6 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 06Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 7 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 07Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 8 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 08Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 9 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 09Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 10 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 10Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 11 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 11Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 12 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 12Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 13 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 13Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 14 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 14Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 15 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 15Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 16 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 16Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 17 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 17Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 18 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 18Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 19 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 19Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 20 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 20Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 21 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 21Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 22 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 22Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 23 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 23Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 24 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 24Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 25 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 25Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 26 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 26Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 27 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 27Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 28 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 28Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 29 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 29Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 30 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 30Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 31 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 31Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 32 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 32Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 33 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 33Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 34 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 34Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 35 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 35Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 36 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 36Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 37 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 37Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 38 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 38Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 39 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 39Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 40 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 40Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 41 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 41Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 42 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 42Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 43 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 43Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 44 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 44Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 45 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 45Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 46 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 46Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 47 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 47Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 48 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 48Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 49 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 49Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 50 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 50Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 51 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 51Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 52 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 52Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 53 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 53Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 54 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 54Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 55 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 55Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 56 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 56Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 57 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 57Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 58 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 58Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 59 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 59Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 60 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 60Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 61 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 61Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 62 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 62Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 63 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 63Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 64 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 64Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 65 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 65Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 66 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 66Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 67 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 67Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 68 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 68Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 69 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 69Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 70 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 70Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 71 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 71Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 72 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 72Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 73 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 73Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 74 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 74Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 75 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 75Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 76 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 76Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 77 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 77Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 78 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 78Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 79 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 79Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 80 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 80Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 81 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 81Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 82 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 82Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 83 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 83Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 84 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 84Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 85 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 85Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 86 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 86Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 87 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 87Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 88 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 88Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 89 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 89Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 90 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 90Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 91 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 91Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 92 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 92Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 93 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 93Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 94 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 94Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 95 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 95Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 96 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 96Absolutní downsizing: Škoda Yeti 1,8 TSI končí, silný 2,0 TDI též - 97 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 97
Škoda Yeti 1,8 TSI se v nabídce po faceliftu příliš dlouho neohřála, letos skončí bez náhrady

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše