Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alespoň jedna značka nejde s davem, z nabídky modelu škrtá všechny menší motory
7.4.2021 | Petr Prokopec
Pokud v poslední době dojde na omezování nabídky motorů pro tu či onu verzi, obvykle jde o ty největší a nejzajímavější agregáty, po nichž zbydou už jen ty menší a turba. Ne tak u Chevroletu.
Šestá generace Chevroletu Camaro přišla na svět v roce 2015. O dvě léta později pak americká automobilka vyrukovala s verzí 1LE, jejíž modifikace se soustředily na zlepšení aerodynamiky či podvozku. Kromě toho jsou jeho součástí také masivnější brzdy či lepivější pneumatiky. Vše má přitom jeden jediný účel, vylepšit schopnosti vozu při ostré jízdě. V souladu s tím se Chevrolet rozhodl, že pouze provedení 1LE znamená tovární záruku i ve chvílích, kdy auto vytáhnete na závodní okruh.
Toto provedení bylo postupně k dispozici se všemi motory, tedy pro ty šesti- i osmiválcové a čtyřválcové turbo. To startuje na 25 995 dolarech (cca 567 000 Kč), přičemž v provedení 1LE se bavíme o ceně nejméně o 4 500 USD (asi 98 tisíc Kč) vyšší. U základní varianty tedy pochopitelně nejde o nízkou částku, s osmiválcem 1LE koupíte od 42 000 dolarů (cca 916 000 Kč), což je sice pořád sympatická, ale zdaleka ne tak nízká částka.
Leckdo by si tak mohl pomyslet, že slabší verze půjdou na odbyt dobře, ale nikoli. Chevrolet nyní uvedl, že poptávku eviduje hlavně po výbavovém stupni LT1, který je již k dispozici pouze s osmiválcem a jenž nyní tvoří hned čtvrtinu veškerých prodejů. A tak se automobilka vydala vskutku neobvyklým směrem - z nabídky verze 1LE vyřadila čtyřválcové turbo i atmosférický šestiválec a vůz bude nakonec k dispozici jen s motorem V8. A vzhledem k celkovému poměru prodejů bychom se nedivili, kdyby tomu tak nakonec bylo i u ostatních variant.
Někteří toto rozhodnutí kritizují, neboť jen čtyřválcové verze disponují rozložením hmotnosti v poměru 50:50, pro nás ale zmíněná redukce nabídky osvěžující změnu. Pro jednou jde o krok, za kterým stojí poptávka, dnes poněkud opomíjené slovo, žádný byrokratický diktát tlačící automobilka tím nebo oním směrem. Něco takového se na starém kontinentu dávno nevidí, jednotlivá portfolia jsou nyní skládána podle emisí. Na trh tak míří nemastná neslaná auta, u nichž je důraz kladen na spotřebu bez ohledu na to, zda někdo taková chce. A platí to i u sportovních aut, kde hrají hlavní roli při výběru trochu jiné parametry.






Chevrolet Camaro 1LE už není k dispozici se čtyřválci a šestiválci, lidé chtěli hlavně osmiválce. Foto: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
2.6.2025Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva