Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia QV na nových fotkách a poprvé v praxi. Jak si vede proti M3?
10.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský stroj má za sebou první testy. Vůči mnichovskému sedanu zjevně obstojí, i když bez chyb rozhodně není.
Nová Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde již hezkých pár týdnů není pouhým snem šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho. Italové dokonce již mají k dispozici i oficiální italský ceník (teď už je venku i jiná očekávání směrem k českým cenám nedává), ve kterém „Zelený čtyřlístek“ trůní na absolutním vrcholu s částkou 79 000 Eur (cca 2 135 000 Kč). Tím o chloupek převyšuje BMW M3, které bude jedním z hlavních soupeřů.
Mnichovský sedan pohání přeplňovaný třílitrový šestiválec, který zadní kola zásobuje 431 koňmi. Stovku zvládne za 4,1 sekundy, rychlost vrcholí obligátní německou dvěstěpadesátkou. Ve srovnání s tím má Giulia QV 2,9litrovou jednotku, 510 koní, stovku má za 3,9 s a nejvyšší rychlostí 305 km/h.
Papírově se tedy zdá, že italský sedan má navrch. První zkušenosti našich zahraničních kolegů dokonce naznačují, že Giulia QV na okruhu disponuje působivou neutralitou, na níž se podílí její zadní diferenciál. V kombinaci s rychlým řízením je tak vůz na hranici možností čitelnější, ovladatelnější a dokáže odpustit více chyb než BMW M3.
Vůči mnichovské konkurenci ovšem Quadrifoglio Verde zaostává v přesnosti a rychlosti řazení osmistupňového automatu. Motor prý navzdory relativně rychlým reakcím a naléhavosti přísunu výkonu od středních otáček výše nepůsobí jako by měl přes 500 koní. A měně pozitivním zjištěním dle našich kolegů je pak i zvukový doprovod, který sice M3 překonává, ovšem musí se sklonit nejen před soundtrackem osmiválce Mercedesu C 63 AMG, ale dokonce i šestiválce Jaguaru XE S.
Giulia jako taková si prý nedokáže příliš dobře poradit s horším povrchem. QV bylo možné zatím vyzkoušet pouze na dokonale hladkém okruhu, takže není jasné, jak si v tomto směru stojí, nahrává to ale spekulacím, že ani ono na tom s filtrováním špatných silnic nebude nejlépe. Tak či onak italská novinka zaostává v dílenském zpracování kabiny, což je oblast, na kterou bylo poukazováno v souladu s mýty o Alfě Romeo ještě před premiérou. Kladně hodnocena není ani palubní elektronika, na druhou stranu je tu ale dobrá pozice za volantem odpovídající zaměření vozu. A dokonce i dost místa pro všechny, jen ne velmi vysoké pasažéry.
Finální rozhodnutí, který showroom navštívit jako první, je samozřejmě na každém z vás. My pak jen pro úplnost dodáme, že Giulia QV váží 1 524 kilogramů. Tato hmotnost je rozložena mezi nápravy v poměru 50:50, přičemž o relativně nízkou cifru se zasloužily zejména dveře a blatníky z hliníku nebo kapota a střecha z karbonu.
Z hliníkových slitin jsou také pomocné rámy, přední zavěšení tvoří dvojité lichoběžníky, vzadu je multilink a stavitelné tlumiče ZF Sachs ve všech rozích. Řízení má necelé dvě otáčky od dorazu k dorazu a jeho naladění mají na svědomí technici od Ferrari - není však až tak nepříjemně ostré.
Řidič má dále k dispozici volič jízdních režimů DNA, který nabídne nejen s běžné módy Dynamic, Neutral a Advanced Efficiency, ale také specifické nastavení Race, jež vypíná stabilizaci. Příď pak zdobí aktivní karbonový splitter, který po aktivaci tlačí při nejvyšší rychlosti nápravu k zemi dodatečnými 100 kilogramy.
Více si řekneme ve chvíli, kdy Giulia QV dorazí na český trh. Aktuálně si přitom nejsme jisti, zda tuzemské zastoupení bude stejně sebevědomé jako Alfa Romeo ve své domovině, nebo zda připraví nižší sumou mnohokrát zmiňovanému BMW M3 ještě náročnější chvilky.



























































Alfa Romeo Giulia QV se ukázala na nové sadě fotek, které mapují i její řádění na firemním okruhu Balocco
Zdroje: Alfa Romeo, Autocar Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 před 11 hodinami
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 včera
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu
 včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter