Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Stelvio dorazí nejprve ve vrcholné verzi, půjde po krku Porsche
2.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První SUV italské značky má debutovat v Los Angeles. Designem i technikou odkáže na Alfu Romeo Giulia, v terénu excelovat nehodlá.
V poslední době neuplynul snad ani den, abychom nezmínili novou Alfu Romeo Giulia. Ta se konečně s nemalým zpožděním dostala do prodeje, přičemž kupříkladu na domácím trhu Italové nastavili ceny s opravdu nemalým sebevědomím. Ty české budou výrazně nižší, i když očekávat nejspíše lze také odlišnou výbavu. Nová Giulia by tak mohla mít umetenou cestu k úspěchu, jistým problémem se ovšem zdá být kvalita, která zatím více než co jiného naplňuje špatnou pověst značky.
Automobilka již naznačila, že v rámci modelového roku 2017 by mohlo dojít k několika změnám, které by na kritiku reagovaly. Ohlasy na sedan se pak dotýkají také vývoje prvního firemního SUV, s jehož premiérou se počítá na konec roku. Alfa Romeo Stelvio by měla debutovat na autosalonu v Los Angeles, což odráží fakt, že americký trh je aktuálně pro značku nadmíru důležitý.
Podle nových zpráv se zdá, že Italové u novinky postavené na modulární platformě Giorgio zopakují stejný postup jako u Giulie. Nejprve bude odhalena varianta osazená 2,9litrovým šestiválcem, který pod kapotou sedanu dává k dobru 510 koní. V případě SUV však dojde k jeho poladění, přičemž nejvyšší výkon by měl lehce poklesnout ve prospěch silnějších nižších a středních otáček, za čím pochopitelně stojí poněkud jiný charakter vozu.
Navzdory tomu byl ovšem vývoj zaměřen na silniční jízdní dynamiku a zrychlení v přímce. Terénní schopnosti chce Alfa Romeo ponechat na dalších členech koncernu FCA, zejména pak na Jeepu. Stelvio by se tak mělo zaměřit hlavně na Porsche Macan a Jaguar F-Pace, které podle Italů v daném segmentu nastavují laťku.
Ze zmiňovaného důvodu nejspíše vrcholný model dostane pouze pohon zadních kol, který by měl udržet na uzdě hmotnost. V případě ostatních variant, u kterých se počítá s 2,2litrovým turbodieselem nebo dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem, ovšem bude možné pořídit také systém 4x4. Některé z těchto modelů pak dostanou i manuál.
Verze osazená šestiválcem by však měla mít ve standardu pouze osmistupňový automat a zatím je otázkou, zda dostane označení Quadrifoglio Verde. Nakolik se ovšem tyto informace potvrdí, to je zatím ve hvězdách. Dodat tedy můžeme, že běžné benzinové modely dostanou výkony 200, 250 a 280 koní, ty dieselové pak 150, 180 a 210 koní.
Očekávat lze rovněž příchod plug-in hybridů, které automobilka slíbila investorům. S rokem 2018 jsou spojeny modely osazené 48voltovým elektrickým okruhem. Na vývoj projektu Stelvio dohlíží Roberto Fedeli, který měl v letech 2007 až 2014 pod palcem veškeré projekty Ferrari od modelu 458 Italia přes kupé F12 až po hybridní LaFerrari.
Závěrem lze pak jen zmínit, že první SUV značky dostane vizáž, která bude úzce korespondovat se zmiňovanou Alfou Romeo Giulia. Italové totiž touží po unifikovaném vzhledu, který dostane celé nové portfolio. Ve všech případech přitom má být v centru řidič, což je odkaz na 105 let staré firemní DNA. Za volantem tedy máme čekat pořádnou porci zábavy.






Alfa Romeo Stelvio se ukázala na neoficiálních ilustracích...
...přičemž špionážní fotky i nové informace naznačují, že realita nejspíše výrazně jinde nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 11 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před 4 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 5 hodinamiVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
před 7 hodinamiNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
před 8 hodinamiPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva