Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané našli způsob, jak nadobro zabránit mlžení čelního skla auta zevnitř
18.1.2021 | Petr Miler
Je to něco, s čím v chladnějších částech roku musíme bojovat dokola kolem. Zdá se ale, že existuje cesta, jak se této nepříjemnosti zbavit, aniž byste museli cokoli dělat.
Pokud pravidelně jezdíte autem, je to něco, co jste nemohli nepoznat. Stačí za volant studeného auta usednout zmoklý, zpocený či s větším množstvím sněhu na botách a skla vozu se začnou během chvíle mlžit zevnitř. Je to logické - skla jsou prochladlá, vy se postaráte o zvlhčení vzduchu zevnitř a kondenzace vzdušné vlhkosti na nich na sebe nenechá dlouho čekat.
Dá se tomu zabránit babskými radami nebo to vyřešit osvědčenou cestou vedoucí k co nejrychlejšímu odmlžení. V obou případech se o to ale musíte snažit a v tom druhém pořád jen řešíte následek. Pokud byste se raději této patálie zbavili jednou pro vždy, aniž byste se nemuseli o cokoli starat, přichází s podanou rukou Ford.
Jeho lide si prý minulý rok, kdy kvůli koronaviru výrazně přibylo těch, kteří vyráželi auty běhat do přírody, uvědomili, jak nepříjemné je sednout propocený do vychladlého auta a ještě nějaký čas nemoci jet kvůli zamlženým oknům. V reakci na to vymysleli řešení, kterému Ford říká Windscreen Weather Station, tedy něco jako meteostanice pro čelní sklo.
Ta sleduje mimo jiné teplotu čelního skla a vlhkost vzduchu v autě a když zjistí, že hrozí zamlžení, udělá v podstatě přesně to, co má v takovém případě udělat člověk. Tedy pustí klimatizaci a nastaví teplotu a proudění vzduchu tak, aby k zamlžení nedošlo. A nepochybujeme, že to v praxi bude fungovat, ostatně video níže nic jiného nenaznačuje.
Je to jistě příjemná komfortní funkce, kterou prý už dostávají modely Kuga a Explorer modelového roku 2021. Jen si nejsme jisti, jestli Ford něco skutečně vymyslel a jiní bez fanfár dávno neprodávají totéž. Z praxe se nám zdá, že třeba některé německé prémiovky dělají už pár let úplně to samé, neboť mlžení skla zabraňují v zárodku, aniž byste cokoli museli udělat. Zeptáme se na to, tak či onak je ale třeba ocenit snahu Fordu dělat z aut o trochu lepší místo k životu.



Ford Windscreen Weather Station pozná, kdy by se mělo čelní sklo zamlžit a zabrání tomu. Takhle je to prostý - řekl by asi Martin Maxa. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva