Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto

Odvahu autorům nelze upřít, a to nejen kvůli vzhledu auta - vlétnout z ničeho do zrovna takto náročného segmentu chce kuráž. Nejsme si ale jisti, zda má jejich vůz šanci bojovat, už vzhled nové limuzíny je snad až příliš polarizující.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto

včera | Petr Prokopec

Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto

/

Foto: Dacora, tiskové materiály

Odvahu autorům nelze upřít, a to nejen kvůli vzhledu auta - vlétnout z ničeho do zrovna takto náročného segmentu chce kuráž. Nejsme si ale jisti, zda má jejich vůz šanci bojovat, už vzhled nové limuzíny je snad až příliš polarizující.

Tohle je prvotina americké automobilky Dacora. Nejspíš jste o ní nikdy neslyšeli, přesto se svým prvním, zatím nepojmenovaným autem míří hned do nejvyšších pater automobilového trhu. Firmy vůz tituluje jako poctu 30. létům minulého století, nejsme si ale jisti, jak moc uctivá vzpomínka na tuto éru to je.

Design v retro stylu mívá nezřídka něco do sebe, v tomto případě se ale zdá, že se tvůrci jednotlivých částí vozu přestěhovali na opuštěné ostrovy, každý přišel s nějakým nápadem a všechny najednou pak byly uplatněny. Jinak těžké si vysvětlit, pročež tu máme třeba vystouplé přední blatníky, částečně zakrytá zadní kola nebo kapotu motoru odkazující na teakové podlahy luxusních jachet. Samy o sobě by tyto prvky asi zrak nedrásaly, takhle pohromadě ale i z dortu pejska a kočičky dělají mistrovské dílo.

Dacora se chlubí spoluprací s legendárním studiem Pininfarina, ještě ale ověřujeme, jak moc vážně máme tato slova brát. Když si vzpomeneme, s jak úžasnými a nadčasově elegantními vozy Italové v minulosti vyrukovali, nezdá se nám, že by na tomto autě mohli zanechat mnoho ze svého umu, popř. jejich nápady byly ve své celistvosti respektovány. Tole vypadá spíš jako dílo nějaké asijské značky, která chtěla být „cool” za každou cenu.

Automobilka zatím většinu detailů o své novince tají, s některými specifikacemi se ovšem vytasila. Víme tedy, že prvotina firmy má být v prvé řadě elektromobilem, který bude disponovat 811 koňmi. Na jedno nabití pak má ujet 644 kilometrů, přičemž hmotnost se bude pohybovat okolo tří tun. I přesto by akcelerace na stovku měla proběhnout za méně než 4 sekundy. Kromě toho bude možné sáhnout také po hybridní variantě, informace o ní však v tuto chvíli chybí.

Víc se Dacora rozpovídala o interiéru, jehož variabilita a flexibilita berou dech, tentokrát ovšem v dobrém. Podle firmy uvnitř neuvidíte jediný plast, místo toho byly na veškeré povrchy použity pouze ušlechtilé materiály jako dřevo, vlna či kůže. Čalounění a dekory přitom bude možné dvakrát ročně měnit, stejně jako si klientela i po koupi bude moci vybírat, zda má být kabina tří- či až sedmimístná. V prvním případě přitom vzadu trůní pouze jedno křeslo vedle „mobilní kanceláře“.

Ceny startují na půl milionu dolarů, tedy na 10,8 milionu korun. To je o poznání vyšší cena, než jakou platíte třeba za Cadillac Celestiq, tedy rovněž elektrickou limuzínu, ovšem vyvedenou v moderním duchu. Ta pak sice má na kontě „pouze“ 608 koní, ovšem stovku pod 4 sekundy s nimi zvládá rovněž, přestože taktéž váží necelé tři tuny. Baterie o kapacitě 111 kWh pak vystačí na 483 km, což naznačuje, že Dacora používá ještě citelně větší paket.

Firma tvrdí, že zájem o její prvotinu je nemalý, neboť počet objednávek měl překonat počet volných slotů na první rok výroby o 50 procent. Protože ovšem ani tentokrát nejsou k dispozici žádná konkrétní čísla, snadno to může znamenat, že zálohu ve výši 50 tisíc dolarů neboli 1,08 milionu korun mohli složit tři lidé, když firma očekávala dva. A všichni mohou být součástí jejího managementu či se rekrutovat z řad investorů, kteří za projektem stojí...


Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 1 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 01Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 2 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 02Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 3 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 03Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 4 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 04Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 5 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 05Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 6 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 06Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 7 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 07Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 8 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 08Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 9 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 09Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 10 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 10Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 11 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 11Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 12 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 12Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 13 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 13Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 14 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 14Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 15 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 15Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 16 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 16Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 17 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 17Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 18 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 18Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 19 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 19Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 20 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 20Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 21 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 21Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 22 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 22Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 23 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 23Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 24 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 24Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 25 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 25Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto - 26 - Dacora prvni model 2025 prvni sada 26
Pod tímhle je vážně podepsané studio Pininfarina? Tvrzení amerického start-upu se nám ani nechce věřit, byť variabilnímu interiéru palec nahoru dát můžeme. Foto: Dacora, tiskové materiály

Zdroj: Dacora

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.