Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané po letech odhalili svého vlastního konkurenta Rolls-Royců, vypadá jako žádné jiné současné auto
11.6.2025 | Petr Prokopec
Odvahu autorům nelze upřít, a to nejen kvůli vzhledu auta - vlétnout z ničeho do zrovna takto náročného segmentu chce kuráž. Nejsme si ale jisti, zda má jejich vůz šanci bojovat, už vzhled nové limuzíny je snad až příliš polarizující.
Tohle je prvotina americké automobilky Dacora. Nejspíš jste o ní nikdy neslyšeli, přesto se svým prvním, zatím nepojmenovaným autem míří hned do nejvyšších pater automobilového trhu. Firmy vůz tituluje jako poctu 30. létům minulého století, nejsme si ale jisti, jak moc uctivá vzpomínka na tuto éru to je.
Design v retro stylu mívá nezřídka něco do sebe, v tomto případě se ale zdá, že se tvůrci jednotlivých částí vozu přestěhovali na opuštěné ostrovy, každý přišel s nějakým nápadem a všechny najednou pak byly uplatněny. Jinak těžké si vysvětlit, pročež tu máme třeba vystouplé přední blatníky, částečně zakrytá zadní kola nebo kapotu motoru odkazující na teakové podlahy luxusních jachet. Samy o sobě by tyto prvky asi zrak nedrásaly, takhle pohromadě ale i z dortu pejska a kočičky dělají mistrovské dílo.
Dacora se chlubí spoluprací s legendárním studiem Pininfarina, ještě ale ověřujeme, jak moc vážně máme tato slova brát. Když si vzpomeneme, s jak úžasnými a nadčasově elegantními vozy Italové v minulosti vyrukovali, nezdá se nám, že by na tomto autě mohli zanechat mnoho ze svého umu, popř. jejich nápady byly ve své celistvosti respektovány. Tole vypadá spíš jako dílo nějaké asijské značky, která chtěla být „cool” za každou cenu.
Automobilka zatím většinu detailů o své novince tají, s některými specifikacemi se ovšem vytasila. Víme tedy, že prvotina firmy má být v prvé řadě elektromobilem, který bude disponovat 811 koňmi. Na jedno nabití pak má ujet 644 kilometrů, přičemž hmotnost se bude pohybovat okolo tří tun. I přesto by akcelerace na stovku měla proběhnout za méně než 4 sekundy. Kromě toho bude možné sáhnout také po hybridní variantě, informace o ní však v tuto chvíli chybí.
Víc se Dacora rozpovídala o interiéru, jehož variabilita a flexibilita berou dech, tentokrát ovšem v dobrém. Podle firmy uvnitř neuvidíte jediný plast, místo toho byly na veškeré povrchy použity pouze ušlechtilé materiály jako dřevo, vlna či kůže. Čalounění a dekory přitom bude možné dvakrát ročně měnit, stejně jako si klientela i po koupi bude moci vybírat, zda má být kabina tří- či až sedmimístná. V prvním případě přitom vzadu trůní pouze jedno křeslo vedle „mobilní kanceláře“.
Ceny startují na půl milionu dolarů, tedy na 10,8 milionu korun. To je o poznání vyšší cena, než jakou platíte třeba za Cadillac Celestiq, tedy rovněž elektrickou limuzínu, ovšem vyvedenou v moderním duchu. Ta pak sice má na kontě „pouze“ 608 koní, ovšem stovku pod 4 sekundy s nimi zvládá rovněž, přestože taktéž váží necelé tři tuny. Baterie o kapacitě 111 kWh pak vystačí na 483 km, což naznačuje, že Dacora používá ještě citelně větší paket.
Firma tvrdí, že zájem o její prvotinu je nemalý, neboť počet objednávek měl překonat počet volných slotů na první rok výroby o 50 procent. Protože ovšem ani tentokrát nejsou k dispozici žádná konkrétní čísla, snadno to může znamenat, že zálohu ve výši 50 tisíc dolarů neboli 1,08 milionu korun mohli složit tři lidé, když firma očekávala dva. A všichni mohou být součástí jejího managementu či se rekrutovat z řad investorů, kteří za projektem stojí...


























Pod tímhle je vážně podepsané studio Pininfarina? Tvrzení amerického start-upu se nám ani nechce věřit, byť variabilnímu interiéru palec nahoru dát můžeme. Foto: Dacora, tiskové materiály
Zdroj: Dacora
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 3 hodinamiFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
před 6 hodinamiJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Propouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 3 hodinami„Hrozí náhlá ztráta brzdných schopností.” Ferrari až po třech letech výroby objevilo kritickou chybu klíčového modelu za víc jak 10 milionů
před 4 hodinamiNad kdysi převratnými dvouspojkovými převodovkami zapadá slunce. Další automobilka s nimi končí ze stále stejných důvodů
před 5 hodinamiFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 10:49 - GeneHawkins
- Rychlodotazy 07.30. 10:20 - Brus
- Americké vozy a vše kolem nich 07.30. 09:06 - Stepan
- Pin rádio Bolero 07.30. 06:51 - roseblack
- Policejní kontroly a měření 07.29. 15:56 - řidičBOB
- Politický koutek 07.29. 07:26 - Stepan
- Škoda Auto obecně 07.28. 17:57 - jerry
- Detektory policejních radarů 07.27. 16:58 - Brus