Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané se překonali, jejich nejnovější auto chce okouzlit v zatáčkách, fascinuje svou lehkostí
10.1.2023 | Petr Prokopec
Americká auta umí být rychlá, většina lidí vám o nich ale řekne, že to zvládají jen v přímce. A to mimo jiné proto, že vysoké výkony spojují s vysokou hmotností. O téhle novince nic z toho neplatí.
Za názvem Venom se neskrývá pouze komiksová postava, ale také americký supersport texaské tuningové firmy Hennessey Special Vehicles. Vůbec poprvé se tento vůz ukázal v roce 2014, kdy ve známost vešel i jeho přídomek F5. Tím je odkázáno na nejsilnější tornáda, jenž se pohybují rychlostmi od 420 do 512 km/h. Právě v této sféře se pohybuje i maximálka supersportu, jehož výroba odstartovala teprve před dvěma lety. Američané tehdy oznámili, že vznikne pouze 24 kupátek a 30 roadsterů.
Obě verze pohání 6,6litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec Fury, jenž byl naladěn na 1 842 koní a 1 617 Nm točivého momentu. Jde tedy o výkonnější jednotku, než jakou užívá Bugatti Chiron, a to navzdory faktu, že vůz z Molsheimu disponuje vyšším objemem a dvojnásobným počtem válců i turbodmychadel. Vůči němu je pak Venom F5 lehčí, váží totiž pouze 1 385 kilogramů. Jelikož ale veškerý výkon míří pouze na zadní kola, je u něj třeba počítat s poněkud horší trakcí, hlavně při akceleraci z nízkých rychlostí.
Texasané se zatím nezapojili do boje, který zuří mezi Bugatti, Koenigseggem a SSC a týká se nejvyšší rychlosti. Místo toho firma znovu zasedla ke stolu se specialisty britské společnosti Delta Motorsport, kteří se podíleli na vývoji jak Venomu F5, tak předchozího modelu Venom GT. Výsledkem jejich snah je pak zcela nové provedení Revolution, které má skeptiky přesvědčit o tom, že americká auta nejsou stavěna jen pro jízdu v přímém směru, ale zvládnou excelovat i v zatáčkách.
Kvůli tomu byl k vývoji přizván i John „Heinrocket“ Heinricy, bývalý technik koncernu General Motors, pod jehož taktovkou dříve vznikla auta jako Corvette Z06 či Cadillac CTS-V. Jakkoli se nicméně nejedná o pomalé vozy, ve srovnání s Venomem hrají druhou ligu. To ostatně Heinricy přiznává, dle jeho slov je F5 tím nejrychlejším vozem, s jakým kdy měl co do činění. A to přesto, že výkon nové verze zůstává na standardu. Změny se totiž týkají především aerodynamiky a hmotnosti.
Novinka přitom zaujme zejména monstrózním zadním křídlem, které při rychlost 400 km/h generuje 363 kilogramů přítlaku. Mimo to Venom Revolution dostal do vínku také výraznější čelní splitter, boční křidélka či delší difuzor. Opomenout nesmíme ani střešní sání, které se stará o přívod čerstvého vzduchu k pohonné jednotce. Ta je nicméně nadále spojena se sedmistupňovou robotizovanou převodovkou CIMA, která je pro tuto verzi jedinou možnou volbou.
Hennessey hodlá vyrobit pouze 24 exemplářů a slibuje, že hmotnost každého by navzdory přidaným komponentům neměla překročit 1 360 kg. Ono křídlo pak sice vozu nedovolí dostat se za hranici 500 km/h, nicméně na okruhu by Venom Revolution měl být s ohledem na přenastavený podvozek jako doma. Díky přítomnost registračních značek s ním ovšem na trať budete moci vyrazit po vlastní ose. Jen si kvůli tomu musíte připravit minimálně 2,7 milionu dolarů (cca 60,3 mil. Kč).


























Venom Revolution nechce ohromit jen rychlostí v přímém směru, ale také v zatáčkách. K mání bude pouze 24 exemplářů, některé ovšem již mají svého majitele. Foto: Hennessey Special Vehicles
Zdroj: Hennessey Special Vehicles
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
před 11 hodinamiNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva