Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Americká” spotřeba hybridního Bentley nejlépe připomíná úskalí tohoto typu aut
9.10.2020 | Petr Prokopec
V Evropě hybridy vypadají jako modré z nebe, je to ale jen tím, že jsou místními pravidly pro měření spotřeby resp. emisí CO2 uměle zvýhodňovány. Stačí měřit jinde a pravda se ukáže.
Pokud se podíváte do technických parametrů Bentley Bentayga Hybrid a máte určité ekologické cítění, pak vám nejspíše přijde jako hotový ideál. Na jedné straně je 449 koní výkonu, 700 Nm točivého momentu a sprint na stovku za 5,5 sekundy, na straně druhé pak průměrná spotřeba 3,5 l/100 km, emise CO2 jen 79 g/km a dojezd 43 km na elektřinu či 747 km celkově. Něčemu takovému lze jen stěží odolat, zvláště pokud si luxusní britské SUV můžete dovolit. Je však třeba dodat, že z reality budete podobným způsobem nadšeni jen stěží.
Výše zmíněná data totiž platí na starém kontinentu. Ten sice již nějaký ten pátek měří spotřebu metodikou WLTP, která sice reflektuje skutečný svět více než předchozí cyklus NEDC, v případě hybridních aut se ale pořád pohybuje kdesi ve virtuální realitě. Evropská metodika zkrátka postaví do testu hybridní vůz s plně nabitými akumulátory a kalkuluje jen s benzinem, který při tomto testu spálí navíc. Že povětšinou spotřebovává elektrickou energii, která také musela nějak vzniknout, prostě neřeší. A že majitelé mohou jet třeba z Prahy do Paříže, kdy jejich byť udávané spotřebě nepomůže nabití akumulátorů doma už u Plzně, také ne.
Stačí se však přesunout za oceán a rázem se tovární hodnoty dramaticky mění. Agentura pro ochranu životního prostředí EPA, která na jejich publikaci dohlíží, totiž podobné hry nehraje a udává skutečně spotřebu paliva mnohem realističtějším způsobem. A britský zázrak rázem odhalí svou mnohem obyčejnější tvář.
Bentayga Hybrid tak dle oficiální americké certifikace dosahuje 12,4litrového průměru, přičemž ve městě si řekne o 13,8 litru paliva a mimo město, tedy na dálnici, o 11,2 litru. To jsou násobně horší data než v Evropě, znalé ale nepřekvapí, protože plug-in hybridy samotnou provozní efektivitu auta nikam neposouvají, tedy rozhodně ne vpřed. Jasně patrné je to v kontextu parametrů spojených s ryze benzinovou osmiválcovou verzí. Ta je dokonce v jednom ohledu úspornější než hybridní model.
Bentayga 4,0 V8 zvládá dle agentury EPA jezdit za 13,8 litru v průměru, čímž za svým příbuzným, jenž dostal do vínku třílitrový šestiválec a elektromotor, zaostává. Ovšem jakmile najede na dálnici, může počítat s 10,2litrovým průměrem. Kromě toho je třeba dodat, že osmiválcové provedení disponuje 550 koňmi, s nimiž zvládá stovku za 4,5 sekundy. Benzinový model je tedy výkonnější i rychlejší, navíc na dálnici i úspornější než Bentayga Hybrid. Protože s sebou nemusí převážet celé to hybridní divadlo.
Tato data připomínají, že hybridizace má smysl jen při určitém jízdním profilu, který zdaleka není vlastní většině řidičů, natož pak všem. Při efektivní mimoměstské jízdě nemá hybrid jak pomoci a je jen přítěží navíc. Pomoci může nejvíce při popojíždění ve městě, ne pro každého je ale denním chlebem cesta do práce napříč Prahou. Pravidla EU přesto hybridy staví do mnohonásobně lepšího světla a podle toho je zvýhodňují bez ohledu na způsob využití. Že tím reálné efektivitě prodávaných aut nepomáhá, jistě nemusíme dodávat.









Bentley Bentayga Hybrid se sice v Evropě tváří úsporně, za tím však stojí pouze záměrná benevolentnost oficiální metodiky měření spotřeby, která tento druh pohonu uměle zvýhodňuje. Ve Státech se o neděje a na dálnici je rázem úspornější i lehčí osmiválcové provedení. Foto: Bentley
Zdroj: EPA
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 8 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Mini SUV od Dacie pro ty, kterým přijde i Duster moc drahý, jako ojeté boduje. Hlavně diesely si znamenitě drží hodnotu
2.6.2025Elektrický Mercedes G je totální propadák. „Auta leží u dealerů jako kusy olova,” říká manažer, i v Číně ho koupilo jen 58 lidí
3.6.2025Další silniční Formule 1 Mercedesu lehla popelem, při jízdě začala hořet. Pro automobilku je stále větším prokletím
3.6.2025Další absurdní fiasko pro Evropu. Místní značky se kompletně vzdávají své techniky ve prospěch Asiatů, kteří tím jen dál stahují náskok
3.6.2025Šéf Bugatti pochopil. Od fanouška elektromobilů se dostal k tomu, že nabídne spalovací vůz. A sám sní o stroji s motorem V10
3.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral