Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí klasikou s technikou, jakou už novou nekoupíte
před 3 hodinami | Petr Prokopec
Není to ani skutečná novinka, o tovární dílo se ovšem jedná. A byť není stvořeno na základě ani té nejatraktivnější generace Cayenne, ani není upraveno do vyloženě krásné podoby, láká pořád víc než cokoli z poslední iterace stejného modelu.
Nové elektrické Porsche Cayenne nás rozhodně neohromilo. Je sice hezké, že ve verzi Turbo, která o skutečně turbodmychadlo ani nezavadila, nabídne přes 1 000 koní, takový výkon ovšem máte k dispozici jen na pár sekund. S vysokou hmotností, nenápaditým designem a lacině působícím interiérem je ovšem třeba počítat stále. Stejně jako majitelé musí očekávat poměrně výrazný propad hodnoty, na který dochází pomalu ještě předtím, než podepíšou kupní smlouvu. Jsme tedy zvědavi, jakých registrací elektrické provedení dosáhne a jak dlouho se na nich udrží.
V bezmezný úspěch ale nejspíš nevěří ani samotné Porsche. Krátce po odhalení bateriového SUV se totiž německá automobilka pochlubila další verzí Cayenne, tentokrát ovšem se spalovacím osmiválcem a dokonce i manuální převodovkou. Něco takového se dnes už nevidí, ostatně i Porsche muselo kvůli této kombinaci sáhnout do minulosti po jednom ze 138 vyrobených kusů. Olivovou zelení lakovaný kousek totiž patří k první generaci, ovšem jeho majitel Phillip Sarofim si u značky objednal pořádnou renovaci.
Za tu je zodpovědná divize Sonderwunsch, která se specializuje na tři oblasti. Tou nejvýše postavenou jsou zakázkové kreace, které vznikají osazením starých aut moderními komponenty. Dále pak klientela může sáhnout po programech Factory Commission a Factory Re-Commission, kdy první je zaměřen na renovaci starých aut s unikátními laky či výbavou. Druhý je určen veškeré někdejší produkci, u které taktéž dochází na nové nátěry karoserií či přečalounění interiéru.
Sarofim si zvolil poslední zmíněný, do kterého poslal svůj Cayenne GTS. Šestnáct let staré SUV se tak dočkalo zmíněného olivového laku, který má evokovat atmosféru 70. let minulého století. Majitel si navíc přál, aby Porsche vozu instalovalo tažné zařízení a navrch i off-roadové obutí. Prý hodlá s obytným přívěsem vyrážet i mimo civilizaci. V terénu mu případně pomůže redukce či uzamykatelné diferenciály, jimiž Cayenne první generace disponovalo.
Černo-zelené téma prostupuje také interiérem, a to do takové míry, že čalouněna byla i schránka před spolujezdcem. Ostrý kontrast pak vytváří třeba kliky dveří či ozdobné dekory, které jsou z broušeného hliníku. Vůz tak působí, jako kdyby právě opustil montážní linku, jakkoli pohled na volant, analogový přístrojový štít či staře působící displej multimédií, který je orámován mnoha tlačítky, ihned prozradí, že tenhle Cayenne vážně není aktuální novinkou.
Porsche prokleplo také motorový prostor, kde trůní 4,8litrový osmiválec. Ten produkuje 405 koní, s nimiž lze stovky dosáhnout za 6,1 sekundy. Spalovací Cayenne GTS je tedy o několik parníků pomalejší než bateriová novinka. Jenže tu s manuálem nedostanete, ani kdybyste značce nabízeli sebevíc. Ceny takových aut navíc začínají růst vysoko nad rámec zůstatkové hodnoty zánovních elektromobilů. Pochopitelné je tedy jak to, že majitel sáhnul po renovaci., tak to, že ji Porsche neignoruje - zrovna krasavcem vůz není, i tak má hodně čím zaujmout.










Němci se krátce po premiéře elektrického Cayenne chlubí renovovanou verzí GTS, která spadá do první generace. Že by si s novinkou také nechtěli moc špinit ruce. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 6 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení včera 13:55
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejčtenější články
Kouzelný malý přívěs ve tvaru slzy nabídne jako jediný útočiště pro celou rodinu díky neobvyklému triku
28.10.2025
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
28.10.2025
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
28.10.2025
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
28.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 19:05 - Zajda
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
