Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Velké diesely v osobních autech nekončí, unikly specifikace úplně nového 3,3 V6
19.5.2021 | Petr Prokopec
Byl jim věštěn úplný konec, pokud bychom se ale jejich zkázy skutečně měli dočkat v nejbližších letech, pak by v roce 2021 nemohl na trh přijít úplně nový motor tohoto ražení. Jenže on se na něj právě chystá.
V roce 2012 už Toyota platila za experta na poli hybridních technologií, ten ale tehdy nebyl v Evropě příliš protěžován a zákazníci toužili po dieselech. Ty tak tvořily 30procentní podíl na celkových registracích značky. Nicméně o pouhá tři léta později přišel skandál Volkswagenu, který definitivně změnil celé odvětví. Zvláště starý kontinent se ke kdysi oblíbenému pohonu začal obracet zády, a v roce 2017 tak již diesely měly na prodejích Toyoty pouze 15procentní podíl. A výhled do budoucna naznačoval další propad.
Japonci tedy nepřekvapivě prohlásili, že s diesely končí, a to i proto, že prioritou se pro ně stala hybridizace. Můžeme však jejich slovům bezmezně věřit? Jak asi nyní začínáte tušit, odpověď kladná úplně být nemůže podobně jako u ostatních výrobců, kteří momentálně uvádí, že končí se spalovacími motory jako takovými. Může to tak být v souvislosti s Evropou, svět je ale mnohem větší.
V tomto ohledu jen stačí zmínit pár čísel. Na Evropu totiž připadá zhruba jedna osmina globálních registrací. Jakmile ovšem začne být starý kontinent politiky tlačen k masové elektrifikaci, tento podíl ještě klesne. Zbytek světa ale k elektrickému či elektrifikovanému pohonu až tak neinklinuje, načež bude i nadále moci vybírat ze spalovacích motorů, a to bez ohledu na skutečnost, zda se jedná o benzinové či dieselové jednotky.
Platí to i v případě Toyoty, která v nejbližších dnech představí Land Cruiser nové generace. Ta předchozí přitom byla s dieselem k dispozici až do konce, definitivní exodus tedy kdysi oblíbeného pohonu tedy nenastal ani tímto způsobem. A počítat s ním nemůžeme ani v nejbližších letech, neboť japonské SUV jej bude užívat i nadále. Jen nepůjde o dosavadní 4,5litrový osmiválec, nově má totiž dorazit 3,3litrový šestiválec. Navzdory downsizingu je to ale pořád velký motor, k tomu nabídne víc.
Původní jednotka totiž produkovala maximálně 272 koní a 650 Nm točivého momentu, u té nové ale lze očekávat 302 koní a 700 Nm. Kromě toho dolů poletí i hmotnost agregátu, výsledkem čehož bude lepší jízdní dynamika i nižší spotřeba a emise. O to se ostatně postará i nová desetistupňová automatická převodovka, která nahradí stávající osmistupňovou či šestistupňovou. Pohon všech kol nicméně bude standardem za všech okolností, bez ohledu na zvolený motor - to vše ukazují uniklé specifikace zmíněné níže.
V tomto ohledu přitom jen dodáme, že šestiválcem není nahrazen jen diesel, ale i benzinový osmiválec. My ale nyní setrváme u jednotek spalujících motorovou naftu. Šéf marketingové divize australského zastoupení Sean Hanley totiž potvrdil, že hybridy v některých sférách rozhodně diesely nenahradí - a když na to přišla Toyota jako největší automobilka světa zamilovaná do hybridů, ostatní na to přijdou dříve nebo později též.



I přes veškerá prohlášení Toyoty byl Land Cruiser až do letošního března k mání s osmiválcovým dieselem. Nástupce tohoto SUV se představí v řádu dnů, přičemž s dieselem bude i pokračovat - půjde o zbrusu nový šestiválec, který v prodeji jistě zůstane po mnoho dalších let. Foto: Toyota
Zdroj: land.cruiser300@Instagram
Bleskovky
Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
před 4 hodinamiDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025
Nejnovější články
Poslední Škoda Octavia s motorem bez turba je k mání jako dodnes nové auto, na svůj stav stojí pakatel
před 2 hodinamiJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
před 4 hodinamiByznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
včeraNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
včeraJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
včera
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 08:56 - Eda
- Policejní kontroly a měření 10.15. 23:11 - mafel
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch
- Výběr navigace do auta 10.15. 08:55 - Betim1986