Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ani VW reálně nesází vše na jednu kartu, pro nový Golf vyvíjí několik převratných řešení
1.12.2021 | Petr Prokopec
Ze slov některých zástupců Volkswagenu se může zdát, že nevidí svou budoucnost v ničem jiném než elektromobilech, takový postup by ale byl velmi ošidný. Vyvíjí proto nová řešení i pro konvenční auta, třeba řízení bez fyzického propojení volantu a předních kol.
Během několika málo dní se nejspíše uzavře další kapitola knihy, která by mohla nést název „Budoucnost Volkswagenu”. Nejde o nic menšího než šéfa koncernu Herberta Diesse a jeho otočku, který poté, co léta odmítal vsadit vše na jednu kartu, nově horuje pro co nejrychlejší přechod na elektromobilitu. Toho se nicméně někteří oprávněně bojí, mimo jiné odbory, neboť ve hře je propouštění velkého počtu lidí. Dozorčí radu tak nečeká zrovna klidné jednání, byť nečekáme, že by si Diess své místo neudržel. Je ale možné, že bude dotlačen ke kompromisům, které dosud odmítal.
Pokud přitom do kontextu zasadíme informace, o které se automobilka podělila v rámci tzv. Dne inovací, pak začíná být jisté, že Němci skutečně nehodlají alespoň svou nejbližší budoucnost spojovat pouze s elektrickým pohonem. VW totiž mimo jiné vyvíjí novou generaci podvozků, díky které budou chystané novinky daleko komfortnější než stávající vozy. Do vínku totiž dostanou senzory, jenž mapují povrch před vozem a na základě dat přednastaví tlumiče, což napomůže v žehlení nerovností.
Němci v rámci vývoje používají jako testovací prototyp VW Arteon současné generace, tedy vůz se spalovacím pohonem. S jejím zachováním tedy rozhodně počítají, jakkoliv šéf vývoje jízdní dynamiky Karsten Schebsdat uvádí, že nová technologie podvozků bude využita také firemními elektromobily. Vést pak má ke zlepšení schopností autonomních systémů, jenž se zároveň budou moci opřít také o další novinku, kterou je řízení typu drive-by-wire.
Tato technologie dělá z tyče řízení zbytnou věc, neboť zcela odstraní fyzické propojení mezi řidičem a přední nápravou. Něco takového nejspíše musí děsit automobilové nadšence, na realitě to ale nejspíše nic nezmění. Nový systém řízení by měl spoléhat na senzor usazený za kolem, na základě jehož dat bude pracovat elektromotor na předním ozubeném hřebenu. Dle Schebsdata „vůz bude reagovat na pokyny volantem mnohem rychleji a mnohem precizněji“. Je pak sice nutné se smířit s tím, že namísto přímé komunikační dálnice budeme mít tu čest s elektronickým systémem, který vazbu bude jen simulovat. Jak dobře, je otázkou.
Šéf vývoje jízdní dynamiky mimo to dodává, že software se do budoucna stane pro značku mnohem důležitější než nyní, neboť Volkswagenu umožní lépe ovlivnit jízdní vlastnosti, stejně jako bezpečnost. K dispozici pak bude všem vozům na veškerých platformách, jen na elektromobily se tedy VW vskutku nezaměřuje. I když i v rámci elektrického pohonu Němci podnikají další kroky vpřed. Týkají se jak výkonu, tak zejména dojezdu.
Schebsdat připouští, že hmotnost baterií je velkým oříškem, který nejspíše bude muset být rozlousknut v jiných oblastech. VW by totiž přidaná kila mohl kompenzovat odlehčenými karoseriemi, na jejichž výrobu by použil nové postupy. S lehčími vozy by se tak snadno navýšil dojezd, stejně jako zlepšila dynamika. Tu ovšem zlepší i druhý elektromotor na zadní nápravě, což je další prvek, který Němci zvažují.
Kdy a na kterých vozech se nové systémy objeví, není zatím zcela jasné, primárně ale míří do útrob deváté generace Golfu, který nemá být elektrický. Zmíněné kroky pak mají postupně vést k plnému autonomnímu řízení - z technologie drive-by-wire mají profitovat hlavně asistenční systémy. Budoucnost by tedy dle VW měla být pohodlnější, bezpečnější i dynamičtější. A výhledově nebude jen elektrická.
VW se pochlubil prozatímními výsledky svého vývoje, který je zaměřen na podvozky či řízení. S novými technologiemi počítá i u spalovacích aut - mimo jiné je testuje na současném Arteonu, primárně ale míří do devátého Golfu. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 7 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 9 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 10 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 23:22 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999