Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi

550koňový motor znamená u 1,2 tuny vážícího supersportu stovku za 3,5 sekundy a maximálku 320 km/h. Troufá si i na Ferrari a McLaren.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi

28.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

550koňový motor znamená u 1,2 tuny vážícího supersportu stovku za 3,5 sekundy a maximálku 320 km/h. Troufá si i na Ferrari a McLaren.

Objem ničím nenahradíte. Hesla známého spíše od Američanů a jejich muscle carů se tentokrát chytla v Anglii značka Arash Cars. Dříve jen naznačený vůz, který na první upoutávce vyjížděl z dálky ze tmy, a později také ve tmě dosáhl před objektivem fotoaparátu maximální rychlosti, je teď konečně na světle a plně odhalen. Jmenuje se Arash AF8 a rozhodně si nenaložil malé sousto. Kromě soupeřů musí k vyšší aktivitě vybudit celou společnost Arash.

Poslední dílo známé pod označením AF8 jde ve stopách předchozího modelu AF10 a používá dokonce stejný motor. Tím je neskromný sedmilitrový vidlicový osmiválec s výkonem 550 koní a točivým momentem 640 Nm, kterým AF8 míří do segmentu Ferrari 458 Italia a McLarenu MP4-12C. I díky velkoobjemové benzinové pohonné jednotce zvládne tenhle supersport zrychlit na stovku za 3,5 sekundy, avšak zastaví se na možná trochu podměrečných 320 km/h. Ať už tak či onak, rychlý musí být jako ďábel. Přidejte mu turbodmychadla, která zatím nemá, a odletí.

S motorem je spojena prý zcela obvyklá šestistupňová manuální převodovka, šasí je vyrobeno z vysokopevnostní oceli, hliníku a karbonových vláken. Aby se hmotnost vozu usadila co možná nejníže, je také celá karoserie vyrobena z karbonu. Podle udávaných údajů musí velmi slibný výkon rozhýbávat jen 1 200 kilogramů, což by mohlo pro Arash znamenat snad i prvenství mezi vozy svého segmentu. Zatím však nebudeme nikomu nasazovat korunu, protože nevíme, zda se náhodou nejedná o suchou hmotnost.

Víme však, že AF8 stojí na 19palcových předních a 20palcových zadních kolech, které jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Cup 2. Kola za sebou skrývají vrtané brzdové kotouče, které při deceleraci svírají šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístky vzadu. O takřka závodních genech ledacos napovídají dvojité lichoběžníky a příjemně potěší také klasický hydraulický posilovač řízení oproštěný od elektromotorů. Rozměry karoserie jsou velmi kompaktní, a tak by nemusel tenhle vůz sdílet problémy s konkurencí, jelikož ta se dokáže na úzké silnici dost trápit.

Uvnitř v kabině pro dvě osoby se Arash vyznačuje typickými rysy moderních superaut. Znamená to horu karbonu a kožené čalounění, dotykovou obrazovku informačně zábavního systému, vyhřívané čelní okno a samozřejmě klimatizaci. Pro zvýšení exkluzivity bude každý z vyrobených AF8 osazeno vlastními plaketami s výrobním číslem.

O ceně ani dostupnosti bohužel nepadla jediná zmínka, podrobnosti by se měly začít objevovat ještě letos. Třeba se něco více dozvíme v Ženevě.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 1 - Arash AF8 2014 01Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 2 - Arash AF8 2014 02Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 3 - Arash AF8 2014 03Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 4 - Arash AF8 2014 04Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 5 - Arash AF8 2014 05Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 6 - Arash AF8 2014 06Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 7 - Arash AF8 2014 07Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 8 - Arash AF8 2014 08Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 9 - Arash AF8 2014 09Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 10 - Arash AF8 2014 10Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 11 - Arash AF8 2014 11Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 12 - Arash AF8 2014 12Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 13 - Arash AF8 2014 13Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 14 - Arash AF8 2014 14Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 15 - Arash AF8 2014 15Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 16 - Arash AF8 2014 16Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 17 - Arash AF8 2014 17Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 18 - Arash AF8 2014 18Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 19 - Arash AF8 2014 19Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 20 - Arash AF8 2014 20Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 21 - Arash AF8 2014 21Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 22 - Arash AF8 2014 22Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 23 - Arash AF8 2014 23Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 24 - Arash AF8 2014 24Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 25 - Arash AF8 2014 25Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 26 - Arash AF8 2014 26Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 27 - Arash AF8 2014 27Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi - 28 - Arash AF8 2014 28
Arash AF8 bude bestie. Velký osmiválec s nízkou hmotností zamává jako s kusem hadru. Britský sporťák se evidentně nechce hnát za maximální rychlostí

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše