Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Atom 3S: nová verze naladěná na 370 koní drží krok s Formulí Ford
14.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka dostala kromě vyššího výkonu tři převodovky na výběr, nový program kontroly trakce či lepší brzdy. Stovku zdolá za 2,8 s.
O britské automobilce Ariel Motor Company se nezmiňujeme často. Když už se tak ovšem stane, pak u toho jsou vždy slova plná obdivu. Zvláště kvůli modelu Atom, jehož vnější trubkový rám a absence střechy či dveří jej dokonale odlišují od davu. Pravda, jeho nevšední konstrukce přispívá k poněkud vysokému aerodynamickému odporu (Cd 0,40), tento nedostatek však dvoumístný sporťák dohání nízkou hmotností a vysokým výkonem.
Pokud je přitom pro vás základní Ariel Atom 3.5 příliš pomalý, pak nově můžete sáhnout po verzi S. Ta dostala pod kapotu 2,4litrový přeplňovaný motor od Hondy, který produkuje 370 koní a 420 Nm točivého momentu. O přenos tohoto výkonu se pak stará jedna z převodovek dle výběru zákazníka - k mání je základní manuál či verze se zkrácenými převody, případně šestistupňová sekvence Sadev.
Jak nám dokazuje přiložené video, Atom 3S obkrouží s ručně řazenou převodovkou 5,26kilometrový okruh Virginia International Raceway (zde sídlí americká společnost TMI AutoTech, která vozy Ariel vyrábí v licenci) za pouhou 1 minutu a 58 sekund, tedy na úrovni Formule Ford. Stovku, respektive 97 km/h, pak novinka zdolá za 2,8 sekundy a na čtvrtmíli se rozjede za 10,7 sekundy.
Atom však nikdy nebyl jen o jízdě v přímém směru, proto do sériové výbavy patří nová pětistupňová trakční kontrola, kterou lze nastavovat přímo z kokpitu. Mimo to jsou na všech kolech čtyřpístkové brzdy Alcon, ve všech rozích pak rovněž najdeme stavitelné tlumiče typu pushrod. Standardem je taktéž čelní okno vylepšující komfort v kokpitu, ve fotogalerii ale tento doplněk chybí.
Prohlédnout si ovšem můžete nový LCD displej, který zobrazuje veškerá potřebná data od rychlosti, otáček motoru či zařazené rychlosti až po teplotu vody a míru hladiny paliva. Dále pak v kokpitu nechybí skoro-závodní skořepiny či vyjímatelný volant, tím ale představení můžeme uzavřít. Dodat tak již můžeme pouze cenu, která startuje na sumě 70 800 EUR (cca 1 947 000 Kč).






Nový Ariel Atom 3S dokáže zrychlit z klidu na 97 km/h za 2,8 sekundy
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub