Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Atom 3S: nová verze naladěná na 370 koní drží krok s Formulí Ford
14.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka dostala kromě vyššího výkonu tři převodovky na výběr, nový program kontroly trakce či lepší brzdy. Stovku zdolá za 2,8 s.
O britské automobilce Ariel Motor Company se nezmiňujeme často. Když už se tak ovšem stane, pak u toho jsou vždy slova plná obdivu. Zvláště kvůli modelu Atom, jehož vnější trubkový rám a absence střechy či dveří jej dokonale odlišují od davu. Pravda, jeho nevšední konstrukce přispívá k poněkud vysokému aerodynamickému odporu (Cd 0,40), tento nedostatek však dvoumístný sporťák dohání nízkou hmotností a vysokým výkonem.
Pokud je přitom pro vás základní Ariel Atom 3.5 příliš pomalý, pak nově můžete sáhnout po verzi S. Ta dostala pod kapotu 2,4litrový přeplňovaný motor od Hondy, který produkuje 370 koní a 420 Nm točivého momentu. O přenos tohoto výkonu se pak stará jedna z převodovek dle výběru zákazníka - k mání je základní manuál či verze se zkrácenými převody, případně šestistupňová sekvence Sadev.
Jak nám dokazuje přiložené video, Atom 3S obkrouží s ručně řazenou převodovkou 5,26kilometrový okruh Virginia International Raceway (zde sídlí americká společnost TMI AutoTech, která vozy Ariel vyrábí v licenci) za pouhou 1 minutu a 58 sekund, tedy na úrovni Formule Ford. Stovku, respektive 97 km/h, pak novinka zdolá za 2,8 sekundy a na čtvrtmíli se rozjede za 10,7 sekundy.
Atom však nikdy nebyl jen o jízdě v přímém směru, proto do sériové výbavy patří nová pětistupňová trakční kontrola, kterou lze nastavovat přímo z kokpitu. Mimo to jsou na všech kolech čtyřpístkové brzdy Alcon, ve všech rozích pak rovněž najdeme stavitelné tlumiče typu pushrod. Standardem je taktéž čelní okno vylepšující komfort v kokpitu, ve fotogalerii ale tento doplněk chybí.
Prohlédnout si ovšem můžete nový LCD displej, který zobrazuje veškerá potřebná data od rychlosti, otáček motoru či zařazené rychlosti až po teplotu vody a míru hladiny paliva. Dále pak v kokpitu nechybí skoro-závodní skořepiny či vyjímatelný volant, tím ale představení můžeme uzavřít. Dodat tak již můžeme pouze cenu, která startuje na sumě 70 800 EUR (cca 1 947 000 Kč).
Nový Ariel Atom 3S dokáže zrychlit z klidu na 97 km/h za 2,8 sekundy
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva