Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Arrinera Venocara: design sériového provedení odhalen oficiálními skicami
18.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Arrinera slíbila, že přepracuje tvary supersportu Venocara tak, aby nemohla být obviňována z kopírování designu Lamborghini. Toto je náznak změny.
Producent prvního polského supersportu, společnost Arrinera Automotive S.A., čelila na domácí půdě nařčení z plagiátorství. Firma byla obviňována, že jejich dvoumístná Venocara kopíruje svým designem italské Lamborghini a že je zároveň postavena na základech tamní repliky Murcielaga s názvem Bojar El Torro.
Lukasz Tomkiewicz, zakladatel a majitel společnosti následně rozeslal několika médiím tiskovou zprávu s fotografiemi, ve které samozřejmě své dílo obhajuje třeba tím, že se jedná o auto se zcela novým šasi, které navrhl známý britský konstruktér Lee Noble. Kromě toho Tomkiewicz už před dvěma měsíci tvrdil, že finální design auta bude přepracován dvorním návrhářem Pavlem Burkatskym a toto jsou předběžné výsledky.
Jak dalece Arrinera pokročila ve stavbě vozu s novým designem, to dost dobře z těchto obrázků nepoznáme. Už od pohledu je zřejmé, že se jedná o první skici rozpracovávající tvary Venocary několika směry. Protože auto má být dokončeno a představeno před koncem letošního roku, a podle některých zdrojů momentálně probíhají aerodynamické zkoušky, Arrinera by měla mít své dítko teoreticky hotové.
Jestli i v nových návrzích najdete italský rukopis nebo podobenství se supersporty jiných značek, je v zásadě na vás. Pokud ale máte dojem, že se k novým tvarům Venocary potřebujete nezbytně vyjádřit, rozumnější bude počkat na konec července, kdy by se měly do oběhu dostat obrázky s definitivním designem.
Než se tak stane, můžeme si třeba bleskově prosvištět techniku „polského Lamba”, protože ať už si o jeho podobě myslíte cokoli, parametry Venocary skutečně nevypadají marně. Stroj bude poháněný kompresorovým osmiválcem o objemu 6,2 litru původem z Chevroletu Corvette ZR1, který v produkční podobě nabídne 650 koní a 820 Nm. Spojen bude s šestistupňovou převodovkou Graziano přenášející sílu na zadní kola, což v kombinaci s pohotovostní hmotností pouze 1 300 kg (a tedy dosti zajímavém váhovém poměru 2 kg na koně) znamená schopnost zrychlit na stovku za 3,2 sekundy, na dvoustovku za 8,9 sekundy a dosáhnout rychlosti až 340 km/h.








Vymyslet dnes originální a funkční design supersportu nebude vůbec tak snadné, jak by se mohlo zdát - minimálně proporce u všech podobně koncipovaných vozů jsou si velmi podobné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejnovější články
Dealeři aut v Číně krachují po tisících, hlavní důvody jsou varováním i pro Evropu
před 6 hodinamiPoslední osmiválcový supersedan světa s ručním řazením končí, obrat výrobce ale dává naději na pokračování
před 8 hodinamiDechberoucí, dodnes sotva jetý VW Passat W8 kombi s ručním řazením může být váš, je to dokonalé memento doby
před 9 hodinamiJe to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
před 11 hodinamiFerrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte
dnes
Živá témata na fóru
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.19. 12:05 - mafel
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam